نگاه متفاوت اسپانیایی ها به تیم ملی کشورمان؛

یک سایت اسپانیایی از قاره آسیا، ایران را به عنوان تیمی شگفتی ساز در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برشمرد.

به گزارش ا فکارنیوز ، درحالی که کمتر از شش ماه تا آغاز جام جهانی فوتبال وقت باقی است سایت های اروپایی به تحلیل این رقابت ها پرداخته اند. یک سایت اسپانیایی تیم های شگفتی ساز هر قاره در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را پیش بینی کرد.


پایگاه اینترنتی" ZOOMNEWS" در گزارش خود بلژیک از قاره اروپا، کلمبیا از آمریکای جنوبی، آمریکای مرکزی و شمالی، غنا از قاره آفریقا و ایران از آسیا را تیم های شگفتی ساز جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نام برد و درباره تیم ملی ایران نوشت: «ایران تیمی قابل احترام در جام جهانی ۲۰۱۴ خواهد بود. آنها با کارلوس کی روش پیشرفت زیادی در سال های اخیر داشتند. درست است که ایران ستاره های بزرگی ندارد اما حضور بازیکنانی مثل مسعود شجاعی، جواد نکونام و رضا قوچان نژاد باعث شده است تا از تیم ملی ایران یک تیم خطرناک در جام جهانی یاد شود. تلاش بازیکنان ایران و روحیه پیروزی طلبی و دفاع مستحکم باعث شده است تا ایران تیمی خطرناک در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شناخته شود. »


همچنین سایت “VAVEL” در گزارشی به بررسی عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های جام جهانی پرداخت و به نکات قابل تاملی اشاره کرد.


در این گزارش ابتدا درباره گروه بندی شاگردان کی روش نکاتی عنوان و به این موضوع اشاره شد که تیم ملی فوتبال ایران دومین حریف مسلمان آرژانتین در رقابت های جام جهانی برزیل ۲۰۱۴ است.


بعد از این توضیح اطلاعاتی درباره وضعیت تیم ملی ایران در قالب این گزارش قرار گرفت: «تیم ملی فوتبال ایران چهارمین حضور خود را در رقابت های جام جهانی تجربه می کند. این تیم در گروه A بر تیم های کره جنوبی، ازبکستان، قطر و لبنان غلبه کرد. این تیم در آخرین مرحله توانست از ۲۴ امتیاز ممکن ۱۶ امتیاز به دست آورد و این عدد نشان می دهد که پارسی ها با بهترین نتیجه توانستند به رقابت های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برسند.


آنها تحت هدایت کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی خود که پیش از این هدایت تیم ملی پرتغال و رئال مادرید را در دست داشته و دستیار سر الکس فرگوسن در منچستریونایتد بوده است، با اعتماد به نفس پس از صدرنشینی در گروه خود پا به این مسابقات می گذارند. کارلوس کی روش در زمانی که هدایت تیم ملی ایران را پس از آوریل ۲۰۱۱ در دست گرفت، در ۳۲ بازی انجام شده توانسته به ۱۸ پیروزی، ۱۰ تساوی و ۴ شکست دست یابد. »


این سایت اسپانیایی بعد از اینکه گزارشی از عملکرد ایران در سه دوره جام جهانی ارائه کرد، نوشت: «علاوه بر این تیم ملی ایران سه دوره قهرمانی در آسیا را در کارنامه دارد. اولین قهرمانی ایران در سال ۱۹۶۸ زمانی که میزبان این مسابقات بود، صورت گرفت. دومی چهار سال بعد در تایلند و سومی نیز در خانه در سال ۱۹۷۶ به دست آمد. این تیم در رقابت های جام ملت های آسیا در کویت ۱۹۸۰، قطر ۱۹۸۸، امارات ۱۹۹۶ و چین ۲۰۰۴ توانست در مکان سوم قرار بگیرد. »


بعد از مرور این نتایج، نویسنده این گزارش به چهره های شاخص تیم ملی ایران نیز اشاره کرد: «مسعود شجاعی که ۵ سال در اوساسونا بازی می کرد، آندرانیک تیموریان که ۴ سال در تیم بولتون و فولام در لیگ برتر انگلیس به میدان می رفت و اشکان دژاگه که ۸ سال را در بوندس لیگا سپری کرده و اکنون در فولام بازی می کند، از بهترین بازیکنان ترکیب تیم کی روش هستند. همچنین جواد نکونام، کاپیتان و نماد این تیم است. هافبک ۳۳ ساله تیم ملی ایران که از سال ۲۰۰۹ و بعد از خداحافظی مهدی مهدوی کیا بازوبند کاپیتانی را بر بازو دارد، از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ در تیم اوساسونای اسپانیا به میدان رفت و اکنون در استقلال بازی می کند. نکونام تاکنون ۱۴۱ بازی ملی انجام داده و تنها ۸ مسابقه تا شکستن رکورد علی دایی فاصله دارد. »
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات