هافبک استقلال گفت: «خیلی خوشحالم چون توانستم کمی از فشارهای روی دوش این مربی را بردارم چون واقعاً در این مدت او خیلی به من لطف داشته است. »

به گزارش افکارنیوز ، در روزی که استقلال در مصاف با فجرسپاسی کارش گره خورده بود، هاشم بیگ زاده به دادش رسید تا با گل دقایق پایانی این مدافع ملی پوش امیر قلعه نویی و شاگردانش در کورس قهرمانی باقی بمانند.

هاشم که در طول یکی، دو هفته گذشته و بعد از مشخص شدن گروه بندی جام جهانی روزهای پرحاشیه ای داشت، این گل را هدیه خداوند دانست چون روزهای سختی را سپری کرد. پیرو این اتفاق گفتگوی مفصلی با هاشم بیگ زاده انجام دادیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

* دریبل حاشیه با زدن یک گل ارزشمند به فجر، به نظر باید راضی باشی؟

- دروغ چرا فکر می کنم این گل هدیه خداوند به من و خانواده ام بود و من هم به خاطر لطف دوباره ای که نصیبم شد خدا را شاکرم. راستش را بخواهید دیگر دوست ندارم به اتفاقات و حاشیه های روزهای گذشته فکر کنم و همه چیز را خاک کردم و تنها امیدوارم این گل من باعث شود تا استقلال روی دور برد و قهرمانی بیفتد.

* گل قشنگی هم زدی؟

- خدا را شکر، ما در تمرینات روی این ارسال ها کار می کنیم و در آن لحظه هم وقتی دیدم یکی از مدافعان فجر آفساید را پر کرده روی خط شش قدم ایستادم و سانتر خسرو هم دقیق بود.

* آخرین باری که گل زدی به الریان بود. اتفاقاً در آن روزها هم انتقادات زیادی از تو می شد و آن گل کارت را راحت تر کرد.

- نمی دانم حکمتش چیست اما هرچه که هست من راضی ام و تمام تلاشم را برای موفقیت استقلال انجام می دهم.

* وقتی گل زدی با اشاره دست چیزهایی می گفتی.

- روی صحبتم با امیرخان بود. بنده خدا خیلی تحت فشار بود. من هم قول داده بودم که پایم به گلزنی باز بشود که خدا را شکر این اتفاق افتاد.

* حالا چی می گفتی؟

- به امیرخان گفتم دیدی بالاخره گل زدم (باخنده) ، خیلی خوشحالم چون توانستم کمی از فشارهای روی دوش این مربی را بردارم چون واقعاً در این مدت او خیلی به من لطف داشته است.

* قبول داری استقلال خوب بازی نمی کند؟

- باور کنید همه بچه ها نهایت تلاش شان را انجام می دهند اما نمی دانم چرا بازی استقلال به چشم نمی آید. واقعیت این است که تمام تیم های بزرگ دنیا دوران افت دارند و همواره در یک سطح نمی توانند بمانند که من هم وضعیت فعلی را دوران افت استقلال می نامم که شکر خدا در حال اتمام است. البته ما نباید از مشکلاتی که گریبان تیم را گرفته و رها هم نمی کند بگذریم.

* چه مشکلاتی؟

- بچه های تیم استقلال واقعاً در زندگی روزمره خود با مشکلات عدیده مالی دست وپنجه نرم می کنند و کسی هم نیست به دادشان برسد. متأسفانه در جامعه جا افتاده که فوتبالیست ها چون قرارداد میلیاردی می بندند، وضع شان خوب است اما دیگر نمی گویند از این قراردادها چقدر به بازیکنان می رسد؟ باور کنید ما از ابتدای فصل تا حالا ریالی بابت این فصل دریافتی نداشته ایم و الان هم نیم فصل دوم رسیده و مشکلات یکی، یکی روی هم انباشته شده است.

* بازیکنان استقلال یکی، یکی صدای اعتراض شان در می آید. مثلاً حنیف گفته با این وضعیت باید کلیه اش را بفروشد.

- تنها واقعیت این است که اگر وضعیت به همین منوال پیش برود کمر تیم خواهد شکست. ببریم، ببازیم یا مساوی کنیم آب از آب تکان نمی خورد و این اتفاق انگیزه را در بچه ها کشته و اگر هم می بینید استقلال تا همین جا هم در کورس مانده لطف خدا، زحمات کادرفنی و تلاش و غیرت بچه ها بوده در غیر این صورت اتفاقات تلخی انتظار استقلال را می کشید.

* بعد از برد ۶ گله پرسپولیس مقابل مس همه طرفداران استقلال انتظار داشتند تیم محبوب شان پاسخ خوبی به این اتفاق بدهد اما در عمل این گونه نشد و آنها برای برد زجر زیادی کشیدند؟

- اول از همه باید اعتراف کنم وقتی بچه های تیم وارد زمین شدند و دیدند سکوها خالی از تماشاگر است جا خوردند و این خودش یک دلیل بود. استقلال بدون طرفدارانش مثل یک بچه یتیم بی سرپناه می ماند. البته قبول دارم شرایط مالی همه بد است و آمدن به استادیوم چندان صرف ندارد اما انگیزه نزد بازیکنان ابتدا از سکوها ایجاد می شود تا بقیه جاها در ثانی ما هم تمام هدف مان این است که فوتبالی در خور نام استقلال ارائه بدهیم اما برای رسیدن به این خواسته باشگاه باید گل اصلی را بزند و به تیم پول تزریق کند. متأسفانه هنوز این گل اصلی برای ما زده نشده تا ما بقیه گل ها را به طرفداران تقدیم کنیم.

* یعنی اگر به استقلال پول تزریق شود بازی های استقلال زیبا و تماشاگر پسند می شود؟

- ۷۵ درصد از مشکلات حل می شود. شک نداشته باشید ما تیم خیلی خوبی داریم و رفته رفته هم بهتر می شویم. همین بازی فجر را ببینید، با اینکه خودمان اصلاً راضی نبودیم اما در مجموع فکر می کنم بهتر از تمام بازی های قبلی به خصوص در نیمه دوم بازی کردیم.

* پرسپولیس هم ۶ گل به مس و پرویز مظلومی در کرمان زد و صدرنشین شد؟

- مبارک شان باشد. روز، روز پرسپولیس بود و توانست از همه توپ هایش گل بسازد و به صدرجدول برسد. نمی خواهم کری بخوانم اما هنوز تا انتهای فصل زمان زیادی باقی مانده و هیچ کس نباید استقلال را دست کم بگیرد چون ما مدعی اول قهرمانی هستیم.

* در یک هفته گذشته که آن اتفاقات بازی با آرژانتین و مسی رخ داد، خیلی ها به حمایت از تو پرداختند و گفتند هاشم نان دلش را می خورد چون بچه صاف و صادقی است.

- آنها به من لطف دارند و بی نهایت از حمایت شان متشکرم. شاید اگر حمایت های آنها نبود من روحیه ام را می باختم اما… بگذریم. هاشم بیگ زاده یک بازیکن حرفه ای است و حرفه ای هم فکر می کند، اگر آن روزها حرفی هم از من برای تقابل با مسی و رونالدو شنیدند همه روی مزاح و خنده بود و نه چیز دیگر. الان برای من از هر چیزی مهم تر موفقیت استقلال است چون اگر با این تیم موفق باشم و خودم را در اوج نگه دارم، می توانم امیدوار به حضور در جام جهانی باشم و نه جور دیگر، به همین خاطر تصمیم گرفتم یک گوشم را بکنم در و آن یکی گوشم را دروازه تا هر چه شنیدم را از گوش دیگر در کنم.

* کارلوس کی روش دیروز در مصاحبه اش گفت برای جام جهانی نیاز به ۲۳ هنرمند دارد تا از اعتبار فوتبال ایران در گروه دشوار مقدماتی دفاع کنند.

- نهایت تلاشم را می کنم تا یکی از این هنرمندان مد نظر کی روش باشم و در این راه نیاز به حمایت و دعای خیر طرفداران استقلال و اهالی فوتبال دارم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات