سایت Allafrica در گزارشی به تحلیل تیم ملی ایران، حریف نیجریه در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل پرداخت.

به گزارش افکارنیوز ، سایت Allafrica در گزارشی با تیتر چرا عقاب ها باید از ایران بترسند به بررسی حریف نیجریه در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل پرداخت و نوشت: قرعه کشی رقابت های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شاید آخرین کابوس سرمربیان تیم های ملی ای بود که با آرژانتین هم گروه شده بودند. برای ایرانِ کارلوس کی روش هم گروهی با آرژانتینِ مسی، نیجریه و بوسنی و هرزگوین ممکن است یک نعمت باشد.

ایران با شکست کره جنوبی، قطر، ازبکستان و لبنان در گروه A رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا صدرنشین شد و با ۱۶ امتیاز از دور چهارم به این مسابقات راه یافت. از همه مهم تر اینکه آنها کره جنوبی را در دو دیدار خانگی و خارج از خانه شکست دادند و حدود ۱۰۰ هزار هوادار در تهران شاهد این پیروزی بودند.

از زمان پیوستن کی روش به تیم ملی ایران در آوریل ۲۰۱۱ ایران به رده ۴۵ فیفا صهود کرده است، رنکینگی که از بسیاری از تیم های راه یافته به جام جهانی بالاتر است. رویارویی ایران با بوسنی و هرزگوین (رده ۲۱) و نیجریه (رده ۳۶) در تابستان آینده برای بازیکنان این تیم انگیزه بسیار خوبی است.

آرژانتین که در مکان سوم رده بندی فیفا قرار دارد، مطمئنا وقتی دو تیم ۲۱ ژوئن در بلوهوریزنته با یکدیگر دیدار می کنند، ایران را شکست خواهد داد اما در حالی که غول های آمریکای جنوبی با قدرت مدعی اصلی صدرنشینی در این گروه هستند، رقابتی سه جانبه برای تصاحب مکان دوم این گروه قرار دارد.

اگر ایران بتواند بهتر از نیجریه و بوسنی و هرزگوین عمل کند، هواداران پرشور و وفادار آنها می توانند شاهد رقابت های بیشتری از تیم ملی کشورشان در این مسابقات مقابل احتمالا فرانسه یا سوئیس باشند.

ایران برای رسیدن به دور بعد نیازمند شروعی قدرتمند مقابل نیجریه در تاریخ ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) در کوریتیبا است. نیجریه که فوریه گذشته قهرمان جام ملت های آفریقا شده و بدون شکست به جام جهانی رسید، رقیب سرسختی برای ایران خواهد بود اما ایران پس از اینکه با پنج پیروزی، یک تساوی و تنها یک شکست در یک سال توانست در رقابت های مقدماتی قدرتمند عمل کند، می تواند سال ۲۰۱۳ را سالی موفقیت آمیز برای خود بداند.

یک امتیاز مقابل نیجریه فاجعه آمیز نخواهد بود و باید امیدهای ایران را تا بازی آخر مقابل بوسنی و هرزگوین زنده نگه دارد. آخرین بازی مرحله گروهی ایران در سالوادور در تاریخ ۲۵ ژوئن مقابل این تیم اروپایی می تواند در صورتی که ایران از شکست مقابل نیجریه احتراز کند، سرنوشت ایران را تعیین کند.

ایران هرگز مقابل بوسنی شکست نخورده است و سه پیروزی و یک تساوی در رویارویی دو تیم کسب کرده است. آخرین دیدار دو تیم به پیروزی پنج بر دو ایران در سال ۲۰۰۶ باز می گردد.

یک قسمت جالب دیگر از داستان ایران در جام جهانی زمانی خواهد بود که کی روش نام یازده بازیکن اصلی ترکیبش را برای دیدار با آرژانتین اعلام کند. در حالی که حتی قوی ترین ترکیب تیم ملی ایران هم احتمالا از این بازی بدون امتیاز بیرون می آید، او می تواند تصمیمی بحث برانگیز بگیرد و به بهترین بازیکنانش بین دو بازی مهم مقابل نیجریه و بوسنی استراحت بدهد.

سرمربی پرتغالی در زمان حضورش در ایران با حاشیه بیگانه نبوده است و یک آمریکایی را به عنوان دستیار خود انتخاب کرده و با همتای کره ای خود در جنجالی بین نیمکت دو تیم به مشاجره پرداخته است.

ایران برای صعود به کمی توانایی، شانس و شاید حتی کمی حاشیه نیاز داشته باشد. چه کسی می گوید آنها این سه عامل را نخواهند داشت؟
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات