رئیس فدراسیون فوتبال گفت: معنی لابی را نمی دانم چون برای لابی گری دوره ای ندیده ام.

به گزارش افکارنیوز ، علی کفاشیان که امروز مهمان برنامه رادیویی ۲-۴-۴ در رادیو جوان بود، با بیان اینکه چند سال است که می خواهیم حق خود را از فیفا بگیریم اما نمی توانیم، اظهار داشت: باید در فوتبال امکانات برای پیشرفت وجود داشته باشد و اینطور نباشد که پایمان را ببندند و بگویند با دست شنا کن. اگر اینطور باشد مطمئنا سرعت کم می شود و جالب اینکه حتی گاهی اوقات دست ها را هم می بندند که این موضوع باعث غرق شدن می شود.

وی ادامه داد: نقد باید طوری باشد که در آن منافع فوتبال را ببینیم ما یک سرمربی خوب خارجی آوردیم اما همیشه برای تأمین منابع مالی آن مشکل داشتیم پس همین موضوع دلیل می شود که دیگر برای تیم امید این کار را انجام ندهیم و مجموعه این عوامل نشان می دهد که ابزار برای توسعه و پیشرفت کافی نیست.

کفاشیان یادآور شد: مدیریت این نیست که من بر سر تمام جزئیات بخواهم ورود کنم. مثلا در یک شهرستان داوران همدیگر را می زنند و به سراغ من می آیند در حالی که در کشور ژاپن هر موضوعی مسئول خاص خود را دارد و اگر تیم ملی نتیجه نگیرد سرمربی پاسخگو خواهد بود و از سوی دیگر مدیریت با بودجه کلان فقط مدیریت می کند اما در اینجا تا به حال حتی یک نفر هم به من نگفته است که دستم درد نکند. اگر اتفاق خوبی هم بیفتد می گویند وظیفه شان بوده و عده ای هم می گویند که از سر شانس اتفاق افتاده است. در مجموع معتقدم که اگر محبتی هم بوده همراه آن سیلی هم وجود داشته است.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: خیلی ها مبنای ارزیابی فوتبال در کشور را صعود تیم ملی به جام جهانی می دانند مثل دوره پیش که به جام جهانی صعود نکردیم و یک فضای ناامیدی در کشور به وجود آمد اما ما ناامید نشدیم و روی تیم های رده های سنی سرمایه گذاری کردیم. همانطور که والیبال موفق شد پس مطمئنا فوتبال هم می تواند موفق باشد.

وی افزود: خرج یومیه خود را به سختی پیش می بریم و در سختی هستیم بنابراین اگر من هم بروم و نفر بعدی هم بیاید باید همین سختی ها را متحمل شود و همین فشارها و هجمه ها روی او وجود خواهد داشت.

کفاشیان تأکید کرد: می گویند میلیاردها پول به فدراسیون فوتبال می آید و همین موضوع باعث می شود تا انسان های مستحق پشت درهای فدراسیون فوتبال جمع شوند اما آنها نمی دانند که ما حتی پول کارمندان فدراسیون را هم نداریم. دو سال است پول نکونام و خلعتبری را که جلوی آنها را گرفتیم تا به امارات نروند هم نداده ایم.

وی گفت: امروز فوتسال و فوتبال ساحلی ما به جایی رسیده اند که تیم های قدرتمند دنیا خواهان بازی با آنها هستند و باید در فوتبال هم به این وضعیت برسیم. بنابراین دغدغه کی روش هم این است که خود را در جام جهانی قدرتمند نشان دهد چرا که ۹۵ درصد تیم های حاضر در جام جهانی از ما قوی تر هستند البته ما دست کی روش را باز گذاشتیم و او در همه کارها اختیار دارد. به طور مثال کمپی که او در برزیل برای تیم ملی در نظر گرفته است کمپی است که بسیاری از تیم ها از حالا اعلام کرده اند که اگر ایران آن را نخواست این کمپ را در اختیار بگیرند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: امروز انتقادها این است که چرا بازی تدارکاتی نداریم ما غیر از اردوی پرتغال که لغو شد در سایر زمان ها درگیر جام ملت های آسیا بودیم و حتی همان لغو اردوی پرتغال هم با رضایت کی روش همراه بود چرا که درخواست داشت تا لیگ زودتر تمام شده تا از آن طرف بازیکنان را زودتر در اختیار بگیرد.

کفاشیان با بیان اینکه به کی روش قول داده ایم تا پس از لیگ بازیکنان در اختیار تیم ملی باشند، گفت: با فتح الله زاده هم صحبت کرده ایم او منطقی است و فکر می کنم با ما همکاری بکند و امیدوارم تا آن زمان این مسائل حل و فصل شود. در نهایت قرار شده است تا ۲۰ فروردین ماه لیگ و جام حذفی به پایان برسد.

وی در ادامه این گفت وگوی رادیویی در خصوص حدود ۹ میلیون دلاری که قرار است فیفا به فدراسیون های فوتبال کشورهای صعودکننده به جام جهانی کمک کند، گفت: از این مبلغ ۱.۵ میلیون دلار بابت اردوهای تدارکاتی خرج خواهد شد که البته چون حساب مان بلوکه است فیفا با طرف حساب های ما سر و کار خواهد داشت. البته دو سال است که حدود یک میلیون دلار از فیفا می خواهیم که به خاطر تحریم ها نمی توانند آن را واریز کنند. برای ۸ میلیون دلار باقیمانده نیز امیدوارم تا آن زمان مشکلات مان حل شود تا بتوانیم این پول را دریافت کنیم. در حال حاضر هم مشکلات مالی داریم و اگر شما کسی را سراغ دارید که به ما پول قرض بدهد را معرفی کنید.

کفاشیان در مورد بی اخلاقی در فوتبال، گفت: منتقدان چندین دسته هستند یک عده انتقاد می کنند تا به چشم مبارز نمایش داده شوند در حالی که می توان خیلی نرم تر به قضایا نگاه کرد. اخیرا تصمیم گرفته شده است تا هیئت رسیدگی به تخلفات برچیده شده و به جای آن کمیته اخلاق جایگزین شود. البته از اول هم چنین هیئتی نبود و خودشان گذاشتند تا جلوی بی اخلاقی ها گرفته شود که با به وجود آمدن کمیته اخلاق با اساسنامه فیفا نیز هماهنگ خواهیم شد.

وی در مورد اینکه گفته می شود برای موفقیت های فدراسیون فوتبال لابی می کند، یادآور شد: معنی لابی را نمی دانم و دوره اش را ندیده ام و بلد نیستم. ما حتی این بار که به مالزی رفتیم و فدراسیون برتر هم نشدیم خوشحال هم شدم چون واقعا امسال شایستگی این عنوان را داشتیم! البته امسال اصلا فدراسیون برتر انتخاب نشد. زمانی که نمایندگان چین و کره و ژاپن مدام به عنوان بهترین های آسیا انتخاب می شدند رئیس فدراسیون امارات که در کنار من نشسته بود فکر می کرد ما هم در انتخاب بهترین ها جایگاهی داریم که وقتی این اتفاق نیفتاد او هم خیالش راحت شده و تازه پس از آن قهرمانی فوتبال ساحلی را به من تبریک گفت!

وی در مورد مراسم انتخاب بهترین های سال آسیا و کوتاه ماندن دست فوتبال ایران از این جوایز گفت: شیخ سلمان تازه آمده و هنوز بر اوضاع مسلط نیست، البته بسیاری از انتخاب ها انگیزشی و گزینشی بود با این حال ما امسال جوایز و نتایج مان را در زمین و میدان گرفتیم. در مجموع باید بگویم که لابی کردن بلد نیستم، حتی سال گذشته که فوتسال مان قهرمان آسیا شد ژاپنی ها لابی کرده و در لحظه آخر این عنوان را از ما گرفتند. من هم یا این کارها را بلد نیستم و یا ضعیف هستم. البته هیچ زمانی به هیچکس نمی گویم که ما را اول کنید و به ما جایزه بدهید. جالب اینکه رئیس فدراسیون امارات که خرج زیادی در فوتبال کرده توقع داشت یک تشکر از او می کردند.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: اعتقاد دارم برای گرفتن میزبانی و حتی جوایز اینچنینی حتی باید تلاش کرد و با رشوه دادن برای رسیدن به این اهداف مخالف هستم. مراسم انتخاب بهترین های سال آسیا امسال خیلی کارشناسی نبود و بیشتر دیدگاه های کارشناسی داشت البته معتقدم که برخی مواقع چنین انتخاباتی اختلاف و تبعیض به وجود می آورد.

مسابقه پیامکی این برنامه به ارزیابی فوتبال دوستان و عملکرد یکسال اخیر فدراسیون فوتبال اختصاص داشت که ۴۰ درصد از مخاطبان گزینه خوب، ۳۳ درصد گزینه متوسط و ۲۷ درصد گزینه ضعیف را انتخاب کردند که کفاشیان در واکنش به این انتخاب مردم گفت: اعتقاد دارم بیش از ۴۰ درصد مستحق خوب بودن هستیم اما انتقادات رسانه ها باعث شده تا در ایرادات مان بزرگنمایی شده و مردم فکر کنند که هنوز خیلی خوب نیستیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات