نشست پر حاشیه هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک؛

محمد علی آبادی در جدید ترین اقدام خود در نشست هیأت اجرایی بدون حضور مخالفانش آیین نامه انتخابات کمیته ملی المپیک را اصلاح کرد تا با افزودن تنها یک بند، حریفان قدر خود را در انتخابات کمیته ملی المپیک از راه به در کند.

به گزارش افکارنیوز ، خودزنی ورزش ایران به بهای نگه داشتن صندلی ریاست اختلاف نظر ها در کمیته ملی المپیک بالا گرفته و محمد علی آبادی که حضورش در این کمیته با انتقادات فراوانی روبه رو بوده، امروز سرانجام بزرگ ترین ترفند خود برای از راه به در کردن رقیبان را به کار بست؛ کاری که به نوعی خود زنی ورزش ایران به شمار می رود و تنها کسی که از آن سود می برد، شخص علی آبادی است که می تواند صندلی ریاست خود در کمیته ملی المپیک را حفظ کند.

نشست هیأت اجرایی، امروز در حالی برگزار شد که محمود مشحون، محمود خسروی وفا، علی کفاشیان و رباب شهریان در جلسه نباشند و علی آبادی در جلسه ای بدون حضور مخالفان در راستای اصلاح آیین نامه کمیته ملی المپیک، بندی را به آن افزود که مهم ترین رقیب او برای تصدی پست ریاست در کمیته ملی المپیک را از گردونه رقابت ها به در می کند.

از یک ماه پیش که با عضویت هاشمی طبا در هیأت رئیسه فدراسیون ژیمناستیک، مقدمات حضور او در انتخابات کمیته ملی المپیک فراهم شده بود، محمد علی آبادی، صدای پای رقیب جدی را پشت سر خود می شنید که همه خبر از پیروزی او در انتخابات کمیته می دادند.

مصطفی هاشمی طبا، تنها ایرانی که زمانی توانسته بود به عضویت IOC درآید و پس از کنار گذاشتنش در دولت محمود احمدی نژاد دوباره فرصت حضور در مدیریت ورزشی را پیدا کرده بود، صبح امروز با مصوبه عجیب هیأت اجرایی، امکان حضور در انتخابات را از دست داده است.

مهم ترین اصلاح صورت گرفته در آیین نامه انتخاباتی کمیته ملی المپیک این است، تنها کسانی حق شرکت در انتخابات و کاندیداتوری را دارند که دست کم شش ماه از حضور آن ها در ریاست و یا هیأت رئیسه فدراسیون ها گذشته باشد.

به این ترتیب، سید مصطفی هاشمی طبا، نصرالله سجادی و امیر خادم که قصد حضور در انتخابات را داشتند، از گردونه رقابت ها خارج می شوند و جا برای محمدعلی آبادی باز می شود تا در یک انتخابات مهندسی شده، حضورش در کمیته ملی المپیک را تمدید کند؛ چه اینکه اگر علی آبادی قصد برگزاری انتخاباتی در شرایط برابر را داشت، می توانست این موضوع را شش ماه پیش در هیأت اجرایی مطرح کند، نه چند روز مانده به انتخابات!

هاشمی طبا به این مصوبه واکنش نشان داده و آن را غیرقانونی خوانده و حتی صحبت از شکایت به IOC را هم به میان کشیده است. هاشمی طبا در واکنش به این بند جدید آیین نامه گفته که: «چنین بندی در اساسنامه کمیته ملی المپیک به هیچ وجه موجود نیست. افشارزاده اخیرا نامه ای به فدراسیون ها زده و اعلام کرده که فدراسیون ها تا ۲۷ آذر نماینده خودشان را برای حضور در انتخابات معرفی کنند. اگر چنین مصوبه ای وجود داشته، باید شش ماه قبل آن را اعلام می کردند، نه دو روز مانده به ثبت نام از کاندیدا ها. اگر اساسنامه نیاز به تفسیر دارد، باید IOC این کار را انجام دهد. هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک صلاحیت انجام این کار را ندارد. اگر علی آبادی گفته در اساسنامه چنین بندی وجود دارد بگوید که در کجا نوشته شده است. وقتی نتواند حرفی بزند اصل فکرش اشتباه و غلط است. هیأت اجرایی صلاحیت چنین تفسیری را ندارد» .

هاشمی طبا در پایان هم سخنان جالبی گفته که زنگ خطر را برای علی آبادی و همکاران او به صدا در میآورد. هاشمی طبا با اشاره به ترس علی آبادی از شانس بالای او در پیروزی در انتخابت گفت: «علی آبادی پیش از این نیز این راه را رفت و باعث تعلیق فدراسیون شد و حالا هم می خواهد این قضیه در کمیته ملی المپیک تکرار شود. علی آبادی استاد تعلیق است» !
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات