آغاز جنگ دولت یازدهم با سرخابی ها/

از جمع استقلالی ها خبر می رسد که وزارت ورزش و جوانان به آنها اعلام کرده که دیگر پولی در بساط ندارد که بخواهد به آبی پوشان پایتخت کمک مالی داشته باشد و این به این معناست که آبی پوشان موظف شده اند که دیگر دخل و خرجشان را از جیب خود تامین کنند. مدیرعامل سرخپوشان تهرانی نیز در حال حاضر از یک سو با وزارت ورزش و مسئولان آن در حال جنگ است و از سوی دیگر با اعضای هیئت مدیره ای به نزاع نشسته است.

به گزارش افکارنیوز ، با تغییر دولت و روی کار آمدن دولت یازدهم به نظر می رسد که روزهای سخت استقلال و پرسپولیس نیز فرا رسیده و بی پولی و نداری های بازیکنان و کادر فنی از یک طرف و عدم حمایت های مادی و معنوی وزارت ورزش و جوانان نیز از طرفی دیگر سبب شده تا این روزها و در آستانه حضور تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی فوتبال، این دو تیم و هوادارانشان حال خوشی نداشته باشند.

از جمع استقلالی ها خبر می رسد که وزارت ورزش و جوانان به آنها اعلام کرده که دیگر پولی در بساط ندارد که بخواهد به آبی پوشان پایتخت کمک مالی داشته باشد و این به این معناست که آبی پوشان موظف شده اند که دیگر دخل و خرجشان را از جیب خود تامین کنند. در این بین از هزینه های تنخواه و مخارج ریز و درشت و حقوق کارکنان گرفته تا پرداخت رقم قرارداد بازیکنان نیز در هاله ای از ابهام قرار گرفته و به طور حتم ادامه این روند روزهای سختی را برای استقلالی ها به ارمغان می آورد.

در بین سرخپوشان نیز اوضاع چندان مساعد نیست و هرچند به نظر می رسد که آنها از نظر وضعیت مالی در رفاه بیشتری قرار گرفته باشند، اما برخی بر این باورند که آرامش فعلی پرسپولیس نشان از طوفانی دارد که در پی آن به وقوع خواهد پیوست. در پرسپولیس نیز خبرهایی مبنی بر برگشت خوردن چک برخی بازیکنان به گوش می رسد و هزینه دیدار تیم های پرسپولیس و میلان نیز مزید بر علت شد تا سرخپوشان پایتخت در وضعیت نابه سامانی از نظر مسائل مالی قرار بگیرند. اما آنچه در پرسپولیس بیش از هر چیز آزاردهنده شده، تحرکات هیئت مدیره و امروز و فردا شدن خبر کناره گیری رویانیان از مدیرعاملی این باشگاه است.

وزارت ورزش: نداریم؛ فتح الله زاده: می رویم

مدیر عامل آبی پوشان تهرانی روزهای سرد زمستان ۹۲ را با طعم بی پولی و نارضایتی روز به روز بازیکنان باشگاه سپری می کند و حالا پیغام مسئولان وزارت ورزش و جوانان نیز نمکی بر زخم های علی فتح الله زاده شده است. فتح الله زاده به دنبال اظهارات هاشمی، معاون پشتیبانی و منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان مبنی بر اینکه وزارتخانه دیگر ریالی به استقلال و پرسپولیس پول نخواهد داد، گفت: آقای هاشمی الان نمی تواند بگوید که پول نمی دهند. اگر می خواهند به ما پول ندهند، یک آدم دیگر را در باشگاه بگذارند. آن ها مقابل باشگاه متعهد هستند و باید پول بدهند. نمی شود که مدیریت باشگاه دست آن ها باشد و پولش را ما بدهیم. حرف من عین منطق است. وزارتخانه باید هرچه زود تر تکلیف ما را روشن کند. آن ها حتما باید به ما پول بدهند و اگر نمی خواهند این کار را بکنند، باشگاه را به ما بدهند یا یک مدیر دیگر برایش انتخاب کنند.

حالا معلوم نیست این تهدید فتح الله زاده وزارت ورزشی ها را از پای درآورده و آنها را مجبور می سازد تا در مقابل باشگاه پرطرفدار استقلال زانو بزنند یا اینکه علی فتح الله زاده را ناچار به حرکت به سمت درب خروجی باشگاه استقلال می کند. اما طی روزهای گذشته وقتی از علی فتح الله زاده پرسیدند که فدراسیون فوتبال پیشنهاد ۱۶۰ میلیارد تومانی برای حق پخش بازی های لیگ بر تر را به سیما داده وی از مخالفت خود و حق پخش تلویزیونی ۳۰۰ میلیارد تومانی لیگ ژاپن پرده برداشت. فتح ا… زاده براین باور است که فاصله زیادی وجود دارد میان پیشنهادی که داده شده و قیمت واقعی حق پخش تلویزیونی لیگ ایران که عموم آن باید به حساب سرخابی ها ریخته شود.

درگیری رویانیان در دو جبهه وزارت ورزش و هیئت مدیره

ماجرای دل مشغولی های این روزهای محمد رویانیان با آنچه علی فتح الله زاده در استقلال با آن مواجه است تفاوت های بسیاری دارد و مدیرعامل سرخپوشان تهرانی در حال حاضر از یک سو با وزارت ورزش و مسئولان آن در حال جنگ است و از سوی دیگر با اعضای هیئت مدیره ای به نزاع نشسته که برای خود جلسه برگزار می کنند و به دلایلی نامعلوم رزومه افشین پیروانی را دست به دست بین خود می چرخانند. در این بین مسئولان وزارت ورزش و جوانان به رویانیان نیز همان حرفی را که به فتح الله زاده زده اند تکرار کرده اند و از پایان سرازیر شدن اسکناس های دولتی به جیب سرخابی ها خبر داده اند.

محمد رویانیان نیز حالا در صحبت هایش به شدت از عدم حمایت هم از سوی وزارت ورزش و هم از سوی هیئت مدیره گلایه می کند. هیات مدیره ای که چهارشنبه هفته پیش و دور از چشم مدیرعامل، رزومه افشین پیروانی را به بررسی گذاشته بود و این تنها حرکت آنها نبود چرا که نشستن روی صندلی رویانیان را در این جلسه به علی پروین و محمد جمشیدی هم پیشنهاد کرده بودند. این روزها حتی با روی کار آمدن دولت جدید اکثر راه های اقتصادی و کسب درآمد پرسپولیس نیز بسته شد و حتی دیگر برای گرفتن بلیط هواپیمایی که روزی خبر از اختصاصی بودن آن داده بودند نیز باید دوندگی کنند تا بتوانند برای سفر به این شهر و آن شهر، به تعداد بازیکنان تیم خود بلیط هواپیما تهیه کنند.

بنابراین هر چند ماجرای پرداخت احتمالی هزینه حق پخش تلویزیونی به سرخابی ها و واریز پول های دریافتی از صدا و سیما، تبلیغات و فروش بلیط به جیب سرخابی ها می تواند آنها را از شرایط بغرنجی که در آن گرفتار شدند نجات دهد، اما این تمام مشکلی نیست که آنها با آن دست و پنجه نرم می کنند. چراکه از ماجرای بی پولی وزارت ورزش و اعلام خبر عدم واریز پول به حساب باشگاه های استقلال و پرسپولیس به راحتی می توان این برداشت را کرد که وزارت ورزش و جوانان به نوعی قصد دارد از این طریق پایان حمایت های خود از سرخابی ها و مدیران این دو باشگاه را اعلام کرده و آنها را آماده کناره گیری از این دو باشگاه کند. از همین رو می توان گفت این بی مهری وزارت ورزشی هاست که بیش از هر چیز باعث بلند شدن آه و ناله مدیران استقلال و پرسپولیس شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات