بر اساس شنیده ها قرار است پروین مدیرعامل پرسپولیس شود، هدایتی و پیروانی و ۲ تاجر ایرانی، اعضای جدید هیئت مدیره را تشکیل دهند!

به گزارش افکارنیوز ، هنوز شیرینی برد ۶ - صفر پرسپولیس مقابل مس کرمان از کام سرخ پوشان نرفته بود و همه درباره پرسپولیس قدرتمند دایی و رویانیان صحبت می کردند که شایعه تغییر در کادر مدیریت و هیئت مدیره این باشگاه هواداران این تیم را نگران کرد.

هر چند هواداران پرسپولیس و استقلال و به خصوص پرسپولیسی ها به تغییرات ناگهانی و پیاپی عادت دارند اما کنار رفتن رویانیان که بین هواداران محبوبیت زیادی پیدا کرده، در برهه فعلی که اوضاع تیم خوب است و در صدر جدول قرار دارد شاید پرسپولیس را با چالش مواجه کند.

بحث تغییرات احتمالی در هیئت مدیره و مدیریت باشگاه پرسپولیس زمانی جدی شد که رویانیان برای سومین بار در فصل جاری استعفا داد و هیئت مدیره هم مثل گذشته با کنار رفتن او مخالفت کرد.

با وجود مخالفت هیئت مدیره گویا وزارت ورزش روی گزینه تغییر و تحول اساسی در چارت تشکیلاتی باشگاه پرسپولیس کار و افراد مورد نظرش را ارزیابی می کرد تا این که اخبار تایید نشده ای از ساختمان وزارت ورزش و جوانان به بیرون درز کرد.

طبق شنیده ها علی پروین و هدایتی به عنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس انتخاب شده اند و قرار است ۳ عضو بعدی هم با نظر علی پروین انتخاب شوند.

واکنش محمد رویانیان هم به این شایعات جالب بود، او درباره مدیرعاملی پروین گفت: «هرکس می خواهد مدیرعامل شود، بسم ا… بیاید جلو. ما هم استقبال می کنیم. هرکس فکر می کند می تواند باشگاه را اداره کند، جلو بیاید. ما مدیرعامل می خریم! »

پروین هم مثل همیشه موضع محتاط و منفعلی گرفت و حتی از مدیرعاملی رویانیان حمایت کرد و گفت: «رویانیان همچنان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس است و کار خودش را" فعلا" دنبال می کند. »

با این حال روز گذشته منابع نزدیک به باشگاه پرسپولیس خبر دادند علی پروین حکم مدیرعاملی اش را گرفته و حسین هدایتی و افشین پیروانی را هم به عنوان ۲ عضو هیئت مدیره انتخاب کرده و فقط منتظر ابلاغ رسمی حکمش است. به گفته آن ها پروین برای انتخاب اعضای هیئت مدیره هم اختیار تام دارد و قرار است برای ۲ جای خالی هیئت مدیره هم ۲ تاجر ایرانی مقیم امارات را معرفی کند!

با این حساب به نظر می رسد دیگر کنار رفتن رویانیان قطعی است و حتی سردار در هیئت مدیره جدید هم جایی ندارد و البته قرار است تا روز آینده لیست نهایی هیئت مدیره باشگاه را معرفی کند.

اما سوالی که پیش می آید این است؛ در شرایطی که تیم پرسپولیس وضعیت خوبی دارد و حتی به زعم عده ای در مسیر قهرمانی گام بر می دارد، چرا وزیر ورزش قصد ایجاد تغییرات مدیریتی در این باشگاه را دارد؟ تغییراتی که احتمال دارد باشگاه را با مشکلاتی مواجه سازد و موانعی بر سر راه تیم فوتبال برای رسیدن به موفقیت ایجاد کند.

در نگاه نخست شاید وضعیت پرسپولیس خوب و حتی ایده آل به نظر برسد اما مشکلات مالی باشگاه در آستانه تبدیل شدن به یک بحران است. بدهی های باشگاه با وجود طرح ها و برنامه های اقتصادی رویانیان طی ۲ سال اخیر چند برابر شده و این بیلان منفی اصلا برای وزارت ورزش هضم شدنی نیست و با توجه به منع قانونی حمایت مالی وزارت ورزش از باشگاه های دولتی، اگر تغییرات صورت نگیرد، شاید پرسپولیس با بحران مالی بی سابقه ای مواجه شود که حل آن سال ها زمان ببرد.

از نگاه هواداران رویانیان مدیرعامل موفقی بوده چرا که بازیکنان سرشناس را جذب کرده و شرکت سهامی پیشکسوتان، هواپیمایی اختصاصی، دانشگاه پرسپولیس و شبکه خصوصی پرسپولیس را تاسیس کرده و به تازگی هم موفق شده تیم ستارگان سابق میلان را به ایران بیاورد اما شاید کمتر کسی از هواداران پرسپولیس از واگذاری امتیاز لوگوی باشگاه به یک شرکت هواپیمایی به مبلغ ۲ میلیارد تومان و واگذاری شرکت پیشکسوتان و دانشگاه پرسپولیس اطلاع داشته باشد که همگی نمره ای منفی در کارنامه یک مدیر محسوب می شود و به مدیران ارشدش اجازه می دهد تغییرش دهند!

به نظر می رسد ضرر و زیان ماندن رویانیان با انبوهی از بدهی بیشتر از تاوان رفتنش باشد و وزارت با وجود محبوبیت او روی سکوها این ریسک را پذیرفته.

البته مشکل دیگر واکنش علی دایی به تغییرات است. دایی رایطه چندان خوبی با علی پروین ندارد و رابطه اش با رویانیان هم صمیمی نیست بنابراین شاید او تنها نگران دخالت پروین در مسائل فنی باشد و به این موضع واکنش نشان دهد نه تغییر مدیرعامل!
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات