تیم سپاهان گرچه از نظر آماری بر تراکتورسازی برتری دارد اما تراکتورسازان در مصاف های رودررو سنگین ترین شکست را به زردپوشان اصفهانی تحمیل کرده اند.

به گزارش افکارنیوز ، تیم های تراکتورسازی و سپاهان تاکنون در تاریخ لیگ برتر ۱۱ بار مقابل هم قرار گرفته اندکه در این دیدارها ۵ بار سپاهان پیروز بوده است، ۴ بار تراکتورسازان به برتری رسیده اند و ۲ دیدار آنها نیز به تساوی انجامیده است.

فصل ۸۱-۱۳۸۰ لیگ برتر

در ۶ آذرماه سال ۸۰ تیم های تراکتورسازی و سپاهان در تبریز به مصاف هم رفتند. در آن فصل که تراکتورسازی نتایج بسیار ضعیفی کسب کرده بود در خانه مقابل سپاهان به تساوی بدون گل رضایت داد. در دیدار برگشت که ۲۶ فروردین سال ۸۱ برگزار شد ۲ تیم در اصفهان به مصاف هم رفتند و تیم میهمان موفق شد با یک گل از سد حریف قدرتمند خود عبور کند، هر چند این پیروزی نیز نتوانست مانع از سقوط تراکتورسازان به دسته یک شود.

فصل ۸۹-۱۳۸۸ لیگ برتر

تراکتورسازی در فصل ۸۹-۸۸ پس از سال ها با هدایت فراز کمالوند به لیگ برتر صعود کرده بود و هنوز در تب و تاب لیگ برتری شدن بود. بعد از سال ها ورزشگاه فولادشهر اصفهان در تاریخ ۱۸ مهر سال ۸۸ میزبان ۲ تیم بود. در این دیدار که فقط ۳ هزار تماشاگر داشت سپاهان موفق شد مقابل حریف خود به برتری برسد. احمد آل نعمه در دقیقه ۵۸ گل نخست سپاهان را وارد دروازه تراکتورسازی کرد و پس از آن عماد محمدرضا در دقایق ۶۵ و ۷۳ گل های بعدی میزبان را به تور حریف چسباند. امیر محبی در دقیقه ۴+۹۰ فقط توانست یکی از گل های خورده را جبران کند تا این دیدار با نتیجه ۳ بر یک به سود سپاهان خاتمه یابد.

دیدار برگشت تراکتورسازی و سپاهان در فصل ۸۹-۱۳۸۸ روز شنبه ۱۵ اسفندماه ۹۲ ورزشگاه یادگار امام (ره) برگزار شد که این مسابقه ۸۰ هزار تماشاگر را به ورزشگاه کشانده بود. در این دیدار فرهاد خیرخواه خیلی زود در دقیقه ۶ توانست گل برتری میزبان را به ثمر برساند ولی ابراهیم توره اجازه خوشحالی را به میزبان نداد و در دقیقه ۹ بازی را به تساوی کشاند. در این بازی که با نتیجه تساوی یک بر یک به اتمام رسید، ابراهیم توره و احمد آل نعمه از سپاهان کارت زرد گرفتند.

فصل ۹۰-۱۳۸۹ لیگ برتر

سپاهان و تراکتورسازی در تاریخ ۷ آبان سال ۸۹ بار دیگر مقابل یکدیگر قرار گرفتند. مسعود مرادی در حضور ۶ هزار هوادار سوت آغاز این دیدار را در فولادشهر به صدا درآورد. باز هم ابراهیم توره بود که توانست مقابل تراکتورسازی در دقایق ابتدایی گلزنی کند تا سپاهان این دیدار را نیز به نفع خود به پایان برساند. در این دیدار پر برخورد امید ابراهیمی و محسن بنگر از سپاهان و لئوناردو پیمنتا و مصطفی اکرامی از تراکتورسازی با کارت زرد داور جریمه شدند.

۲۶ فروردین ۹۰ دیدار برگشت سرخپوشان تبریزی و زردپوشان اصفهانی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار شد. هواداران تراکتورسازی که شاهد عملکرد خوب تیم شان در آن روزها بودند بار دیگر حضور پرشوری در ورزشگاه داشتند. ورزشگاه یادگار امام در آن روز ۸۰ هزار هوادار را به خود دید و نکته جالب این دیدار تشویق تیم حریف در ابتدای بازی بود.

اما این حضور هواداران فایده ای برای تراکتورسازان نداشت و ابراهیم توره در دقیقه ۲۷ نتیجه را به نفع سپاهان تغییر داد. در دقیقه ۴۷ احسان حاج صفی با گل به خودی بازی را به تساوی کشاند تا نیمه نخست با این نتیجه به پایان برسد. با شروع نیمه دوم حملات دامنه دار میزبان ادامه یافت ولی این تیم میهمان بود که در دقیقه ۷۰ با گل محسن بنگر بار دیگر از حریف خود پیشی گرفت. در حالی که ورزشگاه غرق در سکوت شده بود ابراهیم توره کار را تمام کرد و گل سوم سپاهان را به ثمر رساند تا پیروزی ۳ بر یک از آن سپاهان شود.

فصل ۹۱-۱۳۹۰ لیگ برتر

در دیدار رفت آن فصل ۲ تیم در فولادشهر به مصاف هم رفتند و عماد محمدرضا در دقیقه ۵ بازی گل نخست تیمش را به ثمر رساند. در ادامه احمد آل نعمه دروازه تراکتورسازی را به اشتباه باز کرد تا سپاهان با ۲ گل پیشی بگیرد. فلاویو امانوئل لوپز پیکاسو در دقیقه ۸۹ یکی از گل های خورده را جبران کرد تا دیدار رفت با نتیجه ۲ بر یک به سود سپاهان پایان یابد.

۲۲ اسفند سال ۹۰ تراکتورسازی و سپاهان در تبریز مقابل یکدیگر قرار گرفتند تا دیدار برگشت فصل یازدهم را برگزار کنند. در این دیدار رودریگو توزی برزیلی در دقیقه ۵۷ از روی ضربه پنالتی گل ۳ امتیازی و پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند. محمد ابراهیمی و قاسم حدادی فر از تیم تراکتورسازی کارت زرد دریافت کردند.

فصل ۹۲-۱۳۹۱ لیگ برتر

۴ آبان ماه سال ۹۱ پرگل ترین دیدار تیمهای تراکتورسازی و سپاهان در اصفهان رقم خورد. تراکتور در این دیدار با ۴ گل سپاهان را از پیش رو برداشت و میزبان فقط توانست یک گل در خانه به ثمر برساند. این سنگین ترین شکست سپاهان در دیدارهای رو در رو بود. تراکتورسازی در مصاف با سپاهان توسط سیدمهدی سیدصالحی (۱۵ و ۵۲) ، فلاویو لوپز (۵۸ - پنالتی) و حسن اشجاری (۱+۹۰ - گل به خودی) به گل رسید و تنها گل تیم میزبان را هم امید ابراهیمی در دقیقه ۵۵ به ثمر رساند.

در دیدار برگشت سپاهان تلافی کرد و در تبریز با نتیجه ۳ بر یک تراکتورسازی را شکست داد تا باخت سنگین دیدار رفت را جبران کرده باشد. در این بازی که در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار شد، تیم میهمان توسط محمدرضا خلعتبری (۱۴) ، فرشید طالبی (۲۹) و محرم نویدکیا (۵۷) به گل رسید و تنها گل تراکتورسازی نیز توسط گیلسون در دقیقه ۸۸ به ثمر رسید.

فصل ۹۳-۱۳۹۲ لیگ برتر

در فصل جاری مصاف ۲ تیم در دیدار رفت به سود تراکتورسازان پایان یافت. شاگردان مجید جلالی موفق شدند در دیار زاینده رود سپاهان را با یک گل شکست دهند. در روزی که علی کریمی بهترین بازیکن زمین بود سپاهان نتوانست در خانه خود موفق ظاهر شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات