مقایسه گل های لیگ دوازدهم و سیزدهم

اگر چه تعداد گل های مسابقات فوتبال معیاری برای فنی بودن یا نبودن آن ها نیست، اما شمارش توپ هایی که از خط دروازه می گذرند همواره از جذابیت خاصی برخوردار بوده است.

به گزارش افکارنیوز ، لیگ برتر فوتبال، بزرگترین عرصه رقابتی است که در سطح کشور برگزار می شود، این هواداران پر شور تیم ها علاقه مندند تا گل های بیشتری را در مسابقات شاهد باشند و البته آقای گلی رویایی برای هر مهاجم فوتبال است.

لیگ برتر، امسال با حذف دو تیم، با ۱۶ تیم برگزار شد. طبیعی است که در کنار افزایش بعد فنی که از این لیگ یاد می شود تعداد گل ها به صورت نسبی کمتر شود.

در این گزارش مسیر پر فراز و نشیب تعداد گل های به ثمر رسیده در لیگ برتر دوازدهم وسیزدهم را بررسی می کنیم تا در مقایسه ای کوتاه به رکورد گل زنی و عدم تهاجمی شدن لیگ اشاره کنیم.

** لیگ برتر دوازدهم

در لیگ برتر دوازدهم هیجده تیم با هم رقابت می کردند که در مجموع ۳۵۹ گل تا پایان فصل به ثمر رسید که میانگین گل زده در هر بازی ۲/۲۲ گل بود.

در این لیگ تیم های پرسپولیس، استقلال، ذوب آهن، پیکان، ملوان، راه آهن، آلومینیوم هرمزگان، فولاد، سایپا، مس کرمان، سپاهان، تراکتور سازی تبریز، داماش، نفت تهران، فجر سپاسی، صنعت نفت آبادان، صبای قم و گهر دورود با هم به رقابت پرداختند.

در هفته اول این لیگ ۱۵ گل، هفته دوم ۲۶ گل، هفته سوم۲۶ گل، هفته چهارم۲۵ گل، هفته پنجم ۱۹ گل، هفته ششم ۱۷ گل، هفته هفتم ۱۲ گل، هفته هشتم ۲۴ گل، هفته نهم ۱۶ گل، هفته دهم ۲۵ گل، هفته یازدهم ۲۰ گل، هفته دوازدهم ۱۰ گل، هفته سیزدهم ۲۲ گل، هفته چهاردهم ۲۱ گل، هفته پانزدهم۲۱ گل، هفته شانزدهم ۱۸ گل، هفته هفدهم۱۹ گل و در هفته هجدهم ۲۴ گل به ثمر رسید.

** لیگ برتر سیزدهم

کم شدن تیم ها و همچنان رکود گلزنی

لیگ برتر سیزدهم با تغییراتی همراه بود و به جای ۱۸ دقیقه بودن، با حضور ۱۶ تیم برگزار شد.

در هفته اول این لیگ ۱۲گل، هفته دوم ۱۴گل، هفته سوم ۱۹گل، هفته چهارم ۱۵گل، هفته پنجم ۱۸گل، هفته ششم ۱۹گل، هفته هفتم ۲۴گل، هفته هشتم ۱۵گل، هفته نهم ۱۶گل، هفته دهم ۱۸گل، هفته یازدهم ۱۲گل، هفته دوازدهم ۱۱گل، هفته سیزدهم ۲۱ گل، هفته چهاردهم ۲۵گل، هفته پانزدهم ۲۲گل، هفته شانزدهم ۱۴ گل، هفته هفدهم ۱۴گل و در هفته هجدهم ۱۶گل به ثمر رسید.

با این حساب در مجموع تمام بازی های این لیگ ۳۰۵ گل به ثمر رسید که میانگین گل در هر بازی آن ۲/۳۸ بود که تفاوت چندانی با لیگ گذشته اش نداشت.

البته باید احتساب کرد که تعداد تیم های این لیگ کمتر و به تبع آن فضای گلزنی نیز کمتر شده است اما همچنان با حفظ نسبی میانگین گل در هر هفته رکورد در گلزنی احساس می شود.

** کابوس کم شدن عطش مهاجمان

این برای هواداران کابوس است که مهره های تیم محبوبشان محتاطانه بازی کنند و کمتر به فکر گلزنی باشند.

در لیگ سیزدهم تا پایان هفته هجدهم کریم انصاری فرد از تراکتورسازی و رضا عنایتی از صبای قم برترین گلزنان هستند.

این درحالی است که این بازیکنان تنها ۸گل به ثمر رسانده اندو این آمار ناامید کننده است. ناامید کننده به ویژه برای مایی که هدف های دور و درارزی داریم.

لیگ ما به طراوت نیاز دارد، به مهاجمانی که عطش گلزنی داشته باشند و البته گرمای هواداران هم آنها را بیشتر رو به جلو هدایت خواهد کرد.

نمودار ها تنها بیانی از اعداد هستند، اعدادی که نمی توانند نمایانگر کیفیت دیدار ها باشند، اما دل هواداران به همین توپ هایی که خواه آرام و خواه با سرعت برق از خط دروازه ها می گذرد خوش است، باید فکری به حال مهاجمان لیگ کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات