هفته نامه فیفا در شماره ۷ دسامبرش که پس از قرعه کشی جام جهانی منتشر شد به آنالیز قرعه کشی جام جهانی پرداخته است و درباره سفر سپ بلاتر به ایران مطالبی را منتشر کرده است.

به گزارش افکارنیوز ، این شماره هفته نامه فیفا که ۷ دسامبر منتشر شده با تیتر مسیری به سوی افتخار، تصویری از کافو را در حالیکه نام برزیل را از قرعه بیرون آورده را روی جلد برده است.

از مهمترین مطالب این هفته نامه که در سوئیس توزیع می شود مطالب و گزارشهایی درباره دیدار سپ بلاتر و ماندلا در خلال جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و همچنین احترامی که فیفا در مراسم قرعه کشی به ماندلا گذاشت، تقابل فرهنگ های مختلف و متنوع جهان نوشته شده است.

هفته نامه فیفا گروه چهارم جام جهانی را متشکل از تیم های اروگوئه، انگلستان، کاستاریکا و ایتالیا را گروه مرگ دانسته است اما در عین حال حضور اکثر ستاره های فوتبال جهان در جام جهانی را خوشایند قلمداد کرده است.

اما در این هفته نامه سفرهای سپ بلاتر به صورت یک اینفوگرافی جالب درآمده است که در تاریخ سوم نوامبر بلاتر با رئیس کمیته بین المللی المپیک در لانوس، ۶ و ۷ نوامبر در تهران با حسن روحانی، ۷و ۸ نوامبر در فینال جام جهانی نوجوانان زیر ۱۷سال در ابوظبی بین تیم های مکزیک و نیجریه، ۹ نوامبر در دوحه و دیدار با امیر قطر، در ۲۲ نوامبر دیدار با پاپ فرانسیس، ۲۵ و ۲۶ نوامبر حضور در مراسم بهترین های فوتبال آسیا در کنفدراسیون فوتبال آسیا و در نهایت در ششم دسامبر در قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شرکت کرده است. در بخش ایران برج میلاد و برج آزادی به صورت گرافیکی در آمده که جالب به نظر می رسد و به نماد قالیچه ایرانی و نخل جنوب به صورت شماتیک کار شده است.

در بخش دیگر هفته نامه به دیدارهای پلی آف جام جهانی در قاره های مختلف اشاره شده واز تیم هایی که در پلی آف به جام جهانی صعود کرده اند گزارشهایی منتشر شده است.

در بخش گزارش رنکینگ فیفا، در این ماه تیم ملی کوبا با ۲۷ پله صعود بیشترین میزان صعود را داشته و در رده ۴۷ قرار گرفته است. در همین بخش کشور گویانا با ۳۶ پله سقوط در رده ۱۵۰ جهان قرار گرفته است.

در صفحات معرفی کشورها، کشور برمه یا میانمار به عنوان مکانی که در آن موبدان معابد هم به فوتبال عشق می ورزند، معرفی شده واین در حالی است که میانمار میزبان رقابتهای قهرمانی جوانان آسیا در سال ۲۰۱۴ است که مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۵ محسوب می شود.

در صفحه آخر این هفته نامه نتایج نظر سنجی هایی درباره پیش بینی مخاطبان هفته نامه از اینکه کدام بازیکن ستاره جام جهانی خواهد بود منتشر شده است که طی آن نیمار از برزیل با ۳۰ درصد آرا به عنوان ستاره جام جهانی انتخاب شده است و پس از نیمار، کریستیانو رونالدو از پرتغال با ۲۵ درصد، مسعود اوزیل از آلمان با ۲۲ درصد و لیونل مسی با ۱۵ درصد آرا و در نهایت ۸ درصد به سایر بازیکنان رای دادند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات