سرمربی پرسپولیس با توجه به شناختی که از تفکرات سرمربی سایپا داشت بازی محتاطانه را در دستور کار شاگردانش قرار داده بود.

به گزارش افکارنیوز ، بعد از اینکه پرسپولیس در مصاف با سایپا با گل محسن مسلمان پیش افتاد، خیلی ها تصور می کردند با توجه به جلو کشیدن نارنجی پوشان برای زدن گل تساوی، پرسپولیس موقعیت های بیشتری را به دست می آورد. اما سرخ پوشان پس از گل اول تنها به فکر حفظ بازی بودند تا رسیدن به گل دوم.

یکی از بازیکنان پرسپولیس در این مورد گفت: «قبل از شروع بازی، علی آقا تاکید ویژه ای روی تاکتیک های مورد علاقه فیرات داشت. او به مدافعان دستور داده بود که به هیچ عنوان بدون پشتوانه جلو نروند چون می داند که سایپا برای گل زدن به پرسپولیس، ضدحملات را در دستور کارش قرار می دهد. از سوی دیگر سرمربی تیم به بازیکنان میانی توضیح داده بود مراقب شوت های بازیکنان سایپا باشند چون فیرات در این مورد به بازیکنانش آزادی عمل زیای را می دهد. »

این بازیکن در ادامه توضیح داد که دایی به میثم حسینی و حسین ماهینی تاکید کرده بود بیشتر در زمین خودی باشند تا فکر نفوذ و گلزنی.

نوع بازی امروز قرمزها هم به گونه ای بود که هواداران این تیم به خوبی متوجه شدند دایی از فیرات شناخت کافی را دارد و می داند که این مربی ترک تبار چگونه در چنین بازی هایی از حربه ضد حمله استفاده می کند. قبل از بازی عنوان می شد حمید علی عسگر شانس حضور در پست دفاع چپ را دارد اما از آنجایی که دایی لزومی به حملات از جناحین نمی دید باز هم از میثم حسینی استفاده کرد.

نکته جالب تر اینکه ماهینی و حسینی در طول ۹۰ دقیقه به تعداد انگشتان یک دست هم نفوذ نکردند. البته این از شانس خوب سرخ پوشان بود که مسلمان روی خلافیت صادقیان تنها گل بازی را در دقیقه ۷۳ به ثمر رساند وگرنه پرسپولیس مجبور بود در دقایق پایانی برای رسیدن به سه امتیاز بازی فوتبال هجومی تری را ارئه دهد و آن وقت فیرات می توانست از خلا به وجود امده بیشترین بهره را ببرد.

ناگفته نماند که سایپا دو بار از شوت های از راه دور صاحب موقعیت ویژه شد. بار اول شوت ناصحی به تیر دروازه خورد و بار دوم شوت بازیکن سایپا کم جان بود و به صورت اتفاقی به سجاد رسید اما از شانس خوب قرمزها، شهباززاده عوض تور دروازه فضای بالای آن را نشانه رفت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات