در هفته پیروزی پرسپولیس، استقلال و سپاهان؛

هفته نوزدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور با برگزاری ۸ دیدار در شهرهای مختلف پیگیری شد که در مهم ترین آن ها پرسپولیس، سایپا را از پیش رو برداشت، استقلال برابر صبای قم به برتری رسید و سپاهان نخستین شکست خانگی تراکتورسازی را به یاران جلالی تحمیل کرد.

به گزارش افکارنیوز ، روز پنجشنبه پرسپولیس مقابل تیم سابق سرمربی اش با نتیجه یک بر صفر پیروز شد و جایگاه خود را در صدر جدول مستحکم کرد. در این مسابقه گر چه شوت سنگین «رضا ناصحی» در دقیقه ۱۷ نزدیک بود تا نارنجی پوشان را از حریف خود پیش بیندازد، اما با برخورد این توپ به تیرک دروازه، بازی در حالت عادی پیگیری شد و در ادامه به شدت حملات پرسپولیسی ها افزوده شد و در نهایت با همکاری صادقیان و مسلمان، توپ به تور دروازه سایپا چسبید و این تیم با نتیجه یک بر صفر پیش افتاد تا انتقام شکست یک بر صفر در بازی برگشت را از شاگردان فیرات بگیرند و با ۳۶امتیاز جای خود را در صدر جدول محکم کنند.

در همین روز استقلال خوزستان ۲ بر صفر مغلوب ملوان شد، ذوب آهن اصفهان و مس کرمان به تساوی یک بر یک رضایت دادند و دیدار فجر سپاسی و گسترش فولاد تبریز با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

در دومین روز از این هفته نیز ۴دیدار به طور همزمان انجام شد که شاگرد ان قلعه نویی موفق شدند در خانه صبایی ها، این تیم را با نتیجه ۲ بر یک از پیش رو بردارند. «امیر قلعه نویی» از ابتدای بازی رو به حملات متعدد آورد و در نهایت روی سانتر «مجید غلام نژاد» و توسط «محمد قاضی» در دقیقه۴۰ به نخستین گل مسابقه دست پیدا کرد تا ۲تیم با رضایت به برداستقلال، راهی رختکن شوند. آبی پوشان تهرانی در نیمه دوم هم از حملات خود کم نکردند، چه اینکه از سوی مقابل شاگردان مرفاوی که می خواستند نخستین امتیاز سرمربی شان را صید کنند، حملات متعددی روی دروازه استقلالی ها تدارک دیدند، اما باز هم این یاران آبی پوش بودند که روی ارسال «آندرانیک تیموریان» و با ضربه سر «پژمان منتظری» به گل رسیدند تا ضعف تیم مرفاوی روی ارسال های جناحین همچنان مشهود باشد.

با این حال «رضا عنایتی» مهاجم ۸گله صبایی ها که در این بازی هم یکه تاز میدان قم بود، در یک لحظه از غافلگیری «پژمان نوری» در موقعیت تک به تک با رحمتی قرار گرفت و توپ را به تور دروازه آبی ها چسباند تا بعد از این هیچ تلاشی از سوی دو تیم نتیجه نداشته باشد و بازی با برد ۲ بر یک استقلالی ها و صعود یک پله ای آن ها به رده سوم پایان یابد.

در شمال غربی کشور اما سپاهان در حالی میهمان تراکتورسازی بود که به لطف گل دقیقه پایانی «امید ابراهیمی» نخستین شکست خانگی شاگردان «مجید جلالی» را به آن ها تحمیل کرد و ۳۰امتیازی شد.

این بازی تا دقایق پایانی نیمه اول با برتری نسبی اصفهانی ها همراه بود تا اینکه در چهل و هفتمین دقیقه مسابقه، تلاش شاگردان کرانچار با ضربه سر شریفی به ثمر نشست تا برتری یک نیمه ای زردپوشان رقم بخورد. در نیمه دوم اما تیم ها بدون تغییر وارد زمین شدند و تراکتور سازی از سویی به دنبال به ثمر رساندن گل تساوی بود و از سوی دیگر اصفهانی ها می خواستند برد مقتدرانه ای رقم بزنند.

«مجید جلالی» اما با وارد کردن «میثم بائو» به زمین بازی شکل هجومی تری به تیم خود داد و درست یک دقیقه بعد از این تعویض، بائو یک پاس فنی را برای «کریم انصاری فرد» ساخته و پرداخته کرد تا انصاری فرد نیز نهمین گل فصل خود را به ثمر رسانده و بازی را مساوی کند. نتیجه تساوی این دیدار تقریبا قطعی شده بود که شریفی، غلامی را صاحب توپ کرد تا او با یک پاس عمقی برای بولکو زمینه ساز یک سانتر دیدنی توسط این بازیکن و ضربه سر دیدنی تر توسط «امید ابراهیمی» در دقیقه ۹۲ بازی باشد، جایی که آه از نهاد تبریزی های حاضر در یادگار امام بلند شد و شاهد باخت ۲ بر یک تیم شان مقابل دیگر قطب شکن فوتبال ایران بودند.

پیروزی ۲ بر یک فولاد خوزستان برابر داماش گیلان و باخت ۳ بر یک راه آهن سورینت مقابل نفت تهران دیگر نتایج این هفته از مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور بود. نفت با این سه امتیاز با تفاضل کمتر در رده دوم جای گرفت و فولاد به اوضاع خود سروسامانی داد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات