پس از رویانیان و دایی، سعید شیرینی وارد کار شد و کدهای جدیدی را در مورد تحرکات پروین و دوستانش رسانه ای کرد.

به گزارش افکارنیوز ، قطعا تصاحب صندلی مدیریت پرسپولیس برای اپوزیسیون و حتی خودی های باشگاه، به حدی حائز اهمیت است که در چنین وضعیتی به دنبال سرنگون کردن رویانیان اند آن هم به هر قیمتی.

درست در روزهایی که بعد از ۵ سال پرسپولیس به کورس قهرمانی برگشته و می شود آنها را مدعی شماره یک تصاحب جام سیزدهم تلفی کرد، عده ای به هر دری می زنند تا در بروز نخستین ناکامی، مقدمات برکناری رویانیان را فراهم کنند. کسی نامی از علی پروین و یا حسین هدایتی نمی برد اما اگر مصاحبه های رویانیان، دایی و سعید شیرینی را کنار هم قرار دهید به روشنی روز جواب معما پیش روی تان است.

* علی پر…

بعد از اینکه رابط رسانه ای باشگاه پرسپولیس به دوستان با نفوذش در دو خبرگزاری مهم، خبر تحرکات مرموزانه یک خودی را مخابره می کند، ناگهان فاش می شود که چند تن از اعضای هیات مدیره نامه ای را به وزارت ورزش زدند و تلویحا از وزیر خواسته اند تا با قبول استعفای رویانیان، کار را یکسره کند.

اما این افراد چه کسانی هستند؟ احتیاج به ذهن تحلیلگر و منابع خبری با نفوذ ندارید تا به اسامی آنها برسید. با چند کلید واژه در گوگل به راحتی می شود به اصل ماجرا پی برد. محمد رویانیان یک ماه قبل بعد از خروج از مجمع فدراسیون فوتبال و در صورتی که در حلقه خبرنگاران بود در خلال یک مصاحبه، ناگهان اسمی از دهانش خارج شد که خیلی ها را شوکه کرد.

او عنوان کرد علی پر… باعث بروز خیلی از مشکلات شده است. رویانیان که نام پروین از دهانش به بیرون پریده بود از همه خبرنگاران درخواست کرد این یک کلمه را از او نشنیده بگیرند. اما در عالم خبررسانی و آن رقابت سریع تر از دوی صد متر المپیک، برای خبرنگاران چیزی به عنوان" خواهشا ننویس" وجود خارجی ندارد.

در کسری از ثانیه بعد از این صحبت رویانیان، تقریبا همه سایت های خبری نام علی پر… را روی خروجی تارنمای خود آوردند. از اینجا به بعد مشخص بود که پروین دیگر در قطار رویانیان نیست. او همان روزی از این" ترن سابقا دوست داشتنی" پیاده شد که دایی به عنوان سرمربی قرمزها به پرسپولیس بازگشت.

* نامه ای که فاش شد

بازی با میلان و دعوت پروین به عنوان سرمربی، باعث شد خیلی ها تصور کنند کدورت ها از بین رفته، اما دو مصاحبه مهم از رویانیان نشان داد که اختلافات همچنان به قوت سابق خود پا برجا هستند.

اولی اش صبح روز سه شنبه هفته قبل بود. مدیرعامل پرسپولیس کدهایی را داد که همگی به پروین مربوط می شد. او صریحا گفت بعد از محروم شدن دایی و موضوع محسن قهرمانی آقایان یک بار هم از موضع پرسپولیس حمایت نکردند و با سکوت خود به گونه ای پشت همه ما را خالی کردند.

اما پس از نشست هیات مدیره در اواسط روز سه شنبه، خبر آمد که پروین و رویانیان با یکدیگر روبوسی کرده و به گفته اعضای هیات مدیره آنها برخورد گرمی را با هم داشتند.

اما این فقط ظاهر داستان بود. چرا که پس از پایان نشست، چند تن از اعضای هیات مدیره که می شود حدس زد زوج جمشیدی و پروین بودند در قالب نامه، پیغام خصوصی و یا هر چیز دیگری به گوش محمود گودرزی (وزیر ورزش) رساندند که با استعفای رویانیان موافقت کند تا مدیرعامل جدید با اقتدار کارش را شروع کند. مدیرعامل مورد نظر آنها هم کسی نبود جز حسین هدایتی که با پشتوانه مالی لایتناهی اش می تواند بیشتر مشکلات را حل کند.

اما پس از رسانه ای شدن این خبر، پروین مثل همیشه همه چیز را زود تکذیب کرد درست مثل کذب دانستن آن حرف هایی که یک دهه قبل علیه علی دایی مقابل دوربین شبکه خبر زده بود و اینکه از نظر او دایی اصلا فوتبالیست نیست و… سلطان فیلمی را تکذیب کرد که هم اینک با سرچ ساده در اینترنت می شود آن را دید!

* موریانه قدیمی کیست؟

اما روز چهارشنبه (فردای تشکیل جلسه هیات مدیره) رویانیان تیر نهایی اش را شلیک کرد و باز هم به صراحت گفت؛ عده ای مثل موریانیه به جان پرسپولیس افتادند. او حتی کد داد که این موریانه قدیمی هم هست. قطعا جمشیدی، اکبری و نامی از اعضای هیات مدیره هیچ کدام قدیمی نیستند و منظور سردار به روشنی روز هویدا بود.

ساعتی بعد از این صحبت ها نوبت به علی دایی رسید تا در نشست خبری پیش از بازی با سایپا، با ادبیاتی دو پهلو، قضیه نامه به وزیر را تائید کند. دایی صریحا نگفت که پروین نامه را فرستاده، بلکه بیان کرد: «شاید پیش از این آقای پروین نامه های زیادی را به جاهای مختلف زده باشد! »

این صحبت های او و کلید واژه موریانه رویانیان، کروکی دقیق لواسان بود که یک راست آدرس سلطان را شفاف تر از" گوگل ارث" مقابل مخاطب قرار می داد. این ها را داشته باشید تا برسیم به روز پنجشنبه و دقایقی بعد از پیروزی پرسپولیس مقابل سایپا.

حالا سعید شیرینی وارد کار شده و کدهای جدیدی را در مورد تحرکات پروین و دوستانش رسانه ای می کند. سرپرست پرسپولیس با ادبیاتی نزدیک به آنچه پیش از این تنها از زبان دایی می شنیدم گفت؛ «آقایان به دنبال کودتا بودند تا بعد از شکست احتمالی برابر سایپا نقشه شان را عملی کنند. »

شیرینی در این مورد جمله کلیدی ای را می گوید: «امروز خدا به بعضی ها که منتظر زمین خوردن تیم دایی بودند، خندید. کسانی که چند ساعت قبل از بازی امروز، جلسه مخفیانه می گذارند تا علیه دایی و رویانیان نقشه بکشند، خیلی به زحمت نیفتند، چون اگر خدا نخواهد، برگی از درخت به زمین نمی افتد. »

قطعا منابع خبری که این دست از اخبار را بیشتر به علی دایی می دهند این بار هم به گوش او رساندند که قبل از بازی چه کسانی در کجا چه جلسه ای را برگزار کردند و دایی ترجیح داد این بار سعید شیرینی پرده از این راز بردارد.

* رویانیان چه چیزی را پنهان کرد؟ پولدارها جای پروین می آیند؟

مدیرعامل پرسپولیس روز گذشته بیانیه ای را صادر کرد و صریحا دو شرط را برای وزارت ورزش گذاشت تا با عملیاتی کردن یکی از آنها، در سمت خودش باقی بماند. البته او اعلام کرده که یکی از این شروط هم جامه عمل بپوشد برای او کافیست.

اولی به مثابه سنگ بزرگ بود. قطعا در چنین وضعیتی هرگز وزارت ورزش توان پرداخت ده میلیارد را ندارد بنابراین با قاطعیت می شود حدس زد این شرط گفته شد تا فضا برای تحقق شرط دوم مهیا شود.

رویانیان می گوید باید دو نفر که از قضا متمول هم هستند به هیات مدیره پرسپولیس اضافه شوند. او نامی از کسی نبرد اما با توجه به اتفاقات اخیر می شود حدس زد بابک زنجانی و حسین هدایتی همان دو فرد پولداری هستند که رویانیان روی آمدن شان تاکید می کند.

البته مشخص نیست در مجمع مصوب باشگاه پرسپولیس باید افراد جدید در هیات مدیره جانشین نفرات قدیمی شوند و یا اینکه بدون هیچ مشکلی می شود اعضای هیات مدیره را به اضافه ۲ کرد. اگر قرار به جایگزینی باشد احتمالا سردار ترجیح می دهد پروین جای خود را به یکی از این دو بدهد.

در ادامه و در انتهای بیانیه، مدیرعامل قرمزها صحبت از کم لطفی، بی مهری و موانع متعدد می کند او صریحا می گوید: «بنده بنا ندارم که سکوت را شکسته و بسیاری از کم لطفی ها و ناگفته ها را به زبان بیاورم. » با توجه به کدهای فراوانی که در مصاحبه های هفته قبل وی وجود دارد وشخص است که منظور رویانیان کارشکنی های پروین است.

رویانیان با این جمله برای سلطان خط و نشان می کشد که حتما یک روزی به وقتش پرده از ناگفته ها بر می دارد. حالا باید دید وزارت ورزش با شرط اضافه شدن این دو فرد متول موافقت می کند یا نه و مهمتر از همه آمدن این دو چگونه بازی را به نفع سردار بر می گرداند.

* برگ برنده در دستان دایی و رویانیان

اما آنچه در این بین حکم برگ برنده را برای دایی و رویانیان دارد وضعیت مطلوب پرسپولیس درون زمین است. اگر پارسال در چنین روزهایی دولت تغییر می کرد تردید نداشته باشید هزار باره امکان سرنگون کردن رویانیان وجود داشت اما نتایج این فصل موجب شده که اکبری به عنوان رئیس هیات مدیره قرمزها صریحا از وزیر ورزش بخواهد تا پایان فصل کاری به مدیرعامل نداشته باشد تا سرانجام پس از ۵ سال ناکامی، پرسپولیس قهرمان لیگ شود.

مشخص نیست موضع وزارت ورزش در این مورد دقیقا چیست، اما عقیم گذاشتن پروژه پول رسانی به پرسپولیس می تواند بستری را فراهم کند تا گاو صندوق هدایتی، نقش کاتالیزور نقشه پروین را ایفا کند.

رویانیان تا امروز با خریدهای موفقیت آمیزش در اول فصل و نیم فصل، خشاب دایی را پر از تیر کرده؛ تیرهایی که برخلاف فصل قبل کاملا جنگی اند، نه مشقی و مهمتر از همه جنس شان سه امتیازی است. اگر این تیرها با همین روند به سیبل برخورد کنند دست کم تا ۲۰ فروردین ۹۳ خبری از کودتا در اتاق مدیرعامل نخواهد بود مگر اینکه وزیر خامی کند و به یکباره ترکیب تیم برنده را عوض کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات