فتح الله زاده:

مدیرعامل استقلال می گوید با فرض صحیح بودن اظهارات رویانیان، تیمش تنها سه میلیارد از وزارت ورزش گرفته که آن هم عدد خاصی برای باشگاه استقلال به حساب نمی آید.

به گزارش افکارنیوز ، علی فتح الله زاده از سرنوشت نامعلوم منتظری گفت و از جدایی احتمالی ساموئل از جمع آبی پوشان خبر داد. مشروح این گفت و گو را می خوانید:

* درباره وضعیت منتظری و جلسه ای که با این بازیکن داشتید صحبت کنید.

- منتظری نیم فصل قرار بود که با ما باشد و سپس اگر نخواست که بماند از جمع ما جدا شود. چراکه در آن زمان ما می توانیم یک بازیکن جایگزین جذب کنیم. درحال حاضر ما با کمبود بازیکن روبه رو هستیم و در جلسه دیروز با آقای قلعه نویی صحبت های زیادی را با او انجام دادیم و به او گفتیم که نیاز زیادی به حضورش داریم. درست است که نیم فصل به او گفته بودیم اجازه می دهیم از جمع ما جدا شود اما خودش هم قبول کند که نیم فصل چیزی به ما نگفت و الان هم که فصل نقل و انتقالات گذشته است، ما به سختی می افتیم. با اینحال در جلسه او اصرار به رفتن داشت و ما هم اصرار به ماندنش داشتیم. ان شاالله بعد از بازی با داماش جلسه دیگری برگزار می کنیم تا به نتیجه برسیم.

* چقدر به آن جلسه امیدوارید؟

- من به جلسه بعدی بسیار خوشبین هستم و امیدوارم که منتظری در استقلال بماند. خودش هم می داند که ما الان به حضورش نیاز داریم و جایگزینی هم برای او نداریم. انتظار داریم که منتظری شرایط استقلال را درک کند.

* با اینحال گفته می شد که مدافع امیدهای پرسپولیس که در تمرینات استقلال حاضر می شود گزینه جایگزین منتظری در استقلال است.

- نه این مسئله صحت ندارد. ما فکرمان این بود که منتظری تا پایان فصل کنار ما می ماند.

* نظر نهایی باشگاه درباره ساموئل چیست؟

- ببینید ما قرار نیست جلسه دیگری با این بازیکن داشته باشیم. قرار است مدیر برنامه های ایشان تفاهم نامه را بنویسند تا ایشان از جمع ما جدا شوند. ما آمادگی فسخ قرارداد با این بازیکن را داریم. هرچند که ایشان را دوست داریم و از لحاظ اخلاقی و فنی بسیار خوب است و اختلافی میان ما نیست و تنها به لحاظ مالی دچار مشکل هستیم. چون ما پولمان را از AFC می گیریم، درصورت تعویق آن پول در پرداخت دچار تاخیر می شویم. ما گفتیم شاید ایشان به شدت به پول نیاز دارد، دستش را باز بگذاریم تا تصمیم گیری کند. اگر شرایط ما را قبول کند که می ماند و ما هم خوشحال می شویم اما اگر عجله برای پولش دارد، ما برای فسخ قراردادش مشکلی نداریم.

* یک جلسه با علی کفاشیان برای وضعیت ملی پوشان استقلال داشتید. بالاخره نتیجه آن چه شد؟

- ما یک پیشنهاد به کفاشیان کردیم که مورد توجه ایشان هم واقع شد. در این پیشنهاد ما تلاش کردیم هم منافع باشگاه را در نظر بگیریم و هم منافع تیم ملی را. در این پیشنهاد هر دو طرف می توانند از بازیکنان بهره مند شوند. ضمن اینکه قرار شده دو جلسه میان کی روش و قلعه نویی برگزار شود و بعد از نهایی شدن آن، نتایج را اعلام می کنیم.

* بسته پیشنهادی شما شامل چیست؟ این که مثلا ملی پوشان را دو روز قبل از بازی های آسیایی استقلال از تیم ملی بگیرید و بعد از بازی در اختیار تیم ملی قرار دهید.

- دو سه نوع پیشنهاد به ایشان دادم تا نه تیم ملی آسیب ببیند و نه استقلال ضرری کند. اما اینکه شما گفتید، پیشنهاد من نیست و البته شاید آنها چنین پیشنهادی بدهند. بالاخره باید به سمت هم قدم برداریم و ما هم دوست داریم به تیم ملی کمک کنیم تا جایی که خودمان هم آسیب نبینیم. این هم شدنی است و قرار شده کفاشیان برنامه ها را بررسی کند و سپس به نتیجه برسیم.

* درمورد اینکه ملی پوشان استقلال در یک یا دو بازی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا حاضر نباشند، شما چه نظری دارید؟

- واقعا این مسئله شدنی نیست. اصلا منطقی نیست که شش، هفت بازیکن خوبمان را با خودمان به این رقابت ها نبریم. مگر در رقابت های روستاها می خواهیم شرکت کنیم؟ ما به جام باشگاه های آسیا می رویم. جایی که یکی، دو پله از لیگ برتر ایران بالاتر است و طبیعی است که هیچکس این مسئله را نمی پذیرد. باید تعاملی برگزار شود و انشالله جلسه میان کی روش و قلعه نویی برگزار شود و به این تعامل برسیم.

* طلبتان از وزرات ورزش به کجا رسید؟

- وضعیت طلب ما هم مثل پرسپولیس است. هر دو طلب داریم و امیدواریم به مرور پرداخت شود. مشکلات مالی داریم و می بینید بازیکنان پرسپولیس هم مصاحبه می کنند و می گویند که پولشان را می خواهند.

* داماشی ها هم گفته اند احتمالا سه شنبه به مصاف استقلال نمی آیند. گویا مشکلات مالی سراسر فوتبال ایران را فرا گرفته است.

- البته من فکر نمی کنم که آنها به تهران نیایند و تصورم این است که این بازی برگزار می شود. به هرحال با شما موافقم. معضل بی پولی در تمام کشور شکل گرفته و یک مشکل سراسری است. امیدوارم دولت جدید این مشکلات را مثل سایر مشکلاتی که در بخش های سیاست خارجی برداشته، از سر راه بردارد.

* وضعیت بازیکن برزیلی به کجا رسید؟

- ان شاالله نیم فصل برزیل که برسد این بازیکن به جمع ما اضافه می شود. در ایران به خاطر کمک به تیم ملی نیم فصل زود رسید. ان شاالله ده، پانزده روز دیگر او به جمع ما اضافه می شود.

* به عنوان سوال پایانی، مثل اینکه آقای رویانیان به شدت از اینکه گفته اید انصاری و هدایتی به تیمشان کمک می کنند، ناراحت است.

بگذارید من به شما بگویم، فرض بگیریم که حرف آقای رویانیان درست باشد که ما سه برابر پرسپولیس از وزارت ورزش پول گرفته ایم، که نگرفته ایم. ایشان یک میلیارد از وزارت ورزش گرفته اند و با احتساب حرف خودشان ما تنها سه میلیارد پول گرفته ایم. انصافا سه میلیارد پولی است برای استقلال؟ دوست عزیز، آقای رویانیان این صحبت ها را نکن (با خنده) اولا اینکه ما تنها یک و نیم میلیارد از وزارت ورزش گرفته ایم نه سه میلیارد، دوم هم اینکه سردار جان پول گرفتن از انصاری و هدایتی ناراحتی ندارد (باخنده) . خدا پدرشان را بیامرزد که کمک می کنند. من دوست دارم تا شما در پست مدیرعاملی پرسپولیس باقی بمانید. خواهش می کنم از شما که از این پس اول صحبت من را بخوان بعد ناراحت شو و مصاحبه علیه من انجام بده. من حرف بدی نزدم که ناراحت شوید. (باخنده)
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات