جسور؛

پدر بازیکن دورگه ایرانی، ژاپنی گفت: «تلاش می کنیم راه حلی پیدا کنیم و اگر این اتفاق رخ دهد خوشحال می شوم که پسرم برای ایران بازی کند. »

به گزارش افکارنیوز ، برنامه ۹۰ خبر خوبی برای کارلوس کی روش نداشت. سرمربی تیم ملی که مدت هاست دنبال آریا جسورو هاسه گاوا هافبک تیم توکیوی ژاپن است، نمی تواند این بازیکن را در ترکیب تیمش داشته باشد.

ژاپن یکی از معدود کشورهای دنیاست که تابعیت دوگانه را قبول ندارد و چنانچه آریا بخواهد با ملیت ایرانی در تیم ملی ایران بازی کند، باید تابعیت ژاپنی خود را لغو کند. پیش از این هم بازیکن دورگه ژاپنی، کره ای که برای تیم ملی کره شمالی در جام جهانی بازی کرد، ناچار شد ملیت ژاپنی اش را لغو کند و بعد از آن با ویزای کار در این کشور بازی می کرد.

این قانون دست و پا گیر و همچنین احتمال دعوت از سوی زاکه رونی باعث شده کی روش امید زیادی به شانس استفاده از این بازیکن نداشته باشد.

بیژن جسور پدر آریا که با برنامه ۹۰ صحبت می کرد درباره آخرین وضیت پسرش برای حضور در تیم ملی گفت: «خیلی دوست دارم که او در تیم ملی ایران بازی کند اما این اتفاق نمی افتد چون او ملیتش را از دست خواهد داد. ژاپن فقط یک ملیت را قبول دارد و آریا در صورت بازی برای تیم ملی ایران، درگیر مشکلات اداری در ژاپن خواهد شد. »

پدر آریا درباره آشنایی پسرش با زبان فارسی به نکته جالبی اشاره کرد: «او فارسی را خیلی کم بلد است و فقط با کلماتی نظیر سلام، چطوری و دمت گرم آشناست. البته آریا که دوست دارد در تیم های اروپایی بازی کند، مشغول تقویت زبان انگلیسی اش است. »

گفتنی است آریا یک بار به تیم ملی بزرگسالان ژاپن دعوت شده اما بازی رسمی برای این تیم انجام نداده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات