هفته بیستم لیگ برتر درحالی این هفته در یک روز برگزار می ‍شود که پرسپولیس برای حفظ صدر جدول کار سختی در انزلی دارد. در این هفته دو تیم تهرانی منتظر ناکامی پرسپولیس هستند تا در خانه به صدر برسند و فولاد در اهواز و تراکتورسازی در کرمان هم شانس صعود به رده های بالاتر در این هفته را خواهند داشت.

به گزارش افکارنیوز ، هفته بیستم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور فردا سه شنبه با برگزاری ۸ مسابقه پیگیری می شود، هفته ای که با اتمام آن، دو سوم لیگ سیزدهم به پایان می رسد و شاید باز هم شاهد تغییرات در بالا و پائین جدول باشیم. در این هفته پرسپولیس درحالی به انزلی می رود که اگر در این شهر امتیاز از دست بدهد، با توجه به اینکه نفت تهران و استقلال در خانه به میدان می روند، ممکن است صدرجدول را از دست بدهد.

ملوان بندرانزلی - پرسپولیس
پیروزی در دو هفته اخیر برابر مس کرمان و ذوب آهن باعث صدرنشینی پرسپولیس تهران شده است. البته با توجه به اختلاف بسیار نزدیک امتیازها بین ۶ تیم بالای جدول، از دست دادن یک امتیاز هم باعث سقوط چند پله ای یک تیم می شود. شاگردان دایی با آگاهی کامل از این مساله به انزلی سفر می کنند تا برای حفظ صدرنشینی، مقابل تیم ملوان به پیروزی برسند.

علی دایی که خاطره شیرین قهرمانی در جام حذفی را دارد، نمی خواهد با از دست دادن صدرنشینی، روز تلخی را در انزلی سپری کند و با سقوط به رده های پائین تر این شهر را ترک کند، به همین دلیل با تکیه بر مردان جوان و با انگیزه اش با هدف پیروزی در این میدان باتلاق گونه انزلی به میدان می رود.

میزبان پرسپولیس هرچند در بازی خانگی قبلی اش مقابل راه آهن مغلوب شد اما با کسب ۶ پیروزی از ۸ دیدار گذشته یکی از موفق ترین تیم های لیگ برتر در هفته های گذشته خصوصا نیم فصل دوم لیگ بوده است. آنها که هفته پیش به لطف پیروزی برابر صنعتی در اهواز و شکست سایپا از پرسپولیس، به رده هفتم صعود کرد، برای حفظ یا ارتقای این رتبه به پیروزی مقابل پرسپولیس می اندیشد.

حضور مالک جدید و حل مشکلات مالی هم مزید بر علت شده که ملوانی ها با انگیزه مضاعف مقابل پرسپولیسی ها صف آرایی کنند. اکبر غمخوار مدیرعامل پیشین پرسپولیس، عضو جدید هیات مدیره ملوان است و مازیار زارع و امیرحسین فشنگچی هم باید مقابل تیم پیشین خود قرار بگیرند.

گسترش فولاد تبریز - صبای قم
شاگردان رسول خطیبی نیم فصل دوم را با ۳ تساوی و یک شکست آغاز کرده اند، هرچند دو تساوی آنها برابر استقلال و سپاهان و در خارج از خانه رقم خورد اما این نتایج باعث شده این تیم تبریزی در بین ۶ تیم پایانی جدول قرار بگیرند. آنها که آخرین بار در هفته دوازدهم لیگ به پیروزی رسیده اند، در این بازی خانگی می خواهند به بحران ۸ هفته ای خود در کسب برد پایان دهند اما قطعا برای رسیدن به این هدف کار سختی را برابر صبای قم پیش رو دارد.

صبایی هم یکی از بحرانی ترین تیم های لیگ هستند، ۱۰ هفته است در حسرت پیروزی قرار دارند. آنها در ۵ هفته گذشته با شکست زمین مسابقه را ترک کرده و بدترین تیم نیم فصل دوم هستند، به همین دلیل برای رسیدن به آرامش نیاز به پیروزی در این بازی دارند. صبا در صورت ناکامی در این بازی حتی احتمال سقوط به قعر جدول را هم دارند، به همین دلیل صمد مرفاوی کار سخت تری نسبت به گذشته پیش رو دارد.

سایپا البرز - ذوب آهن اصفهان
شکست برابر پرسپولیس، سایپا را به رده هشتم فرستاد، تیمی که در ۴ هفته گذشته به پیروزی نرسیده است. انگین فیرات برای اینکه بتواند به وضعیت تیم خود بهبود بخشد، نیاز به پیروزی در این بازی خانگی برابر یکی از قعرنشینان لیگ برتر دارد و باخت در این بازی، این تیم را به رده های پائین تر می رساند.

ذوب آهن هم که از هفته نهم تا به امروز پیروز نشده، در روزی که مجتبی تقوی مقابل تیم سابقش قرار می گیرد، برای خروج از بحران باید پیروز شود. از دست دادن امتیاز در این بازی ممکن است ذوب آهن را به قعرجدول بفرستد و یا این تیم را همچنان در خطر سقوط به دسته پائین تر قرار دهد.

مس کرمان - تراکتورسازی تبریز
مس برای نجات از قعرجدول و تراکتورسازی برای بازگشت به صدر نیاز به پیروزی در این بازی دارند. مسی ها که در هفته های اخیر همچنان اسیر حواشی دیدار خود با پرسپولیس هستند و این بازی را هم باید بدون سرمربی پشت سربگذارند، اگر در این بازی پیروز شوند، فرصت نجات از قعرجدول را دارند.

در این بازی تراکتورسازی ها هم برای جبران ناکامی در دو بازی گذشته به میدان می آیند. آنها که در این دو هفته برابر دو تیم اصفهانی در خانه ناکام ماندند، در کرمان به فکر پیروزی و صعود به رده های بالاتر جدو لهستند. باید دید در پایان این بازی مظلومی می تواند تیمش را نجات دهد و یا مجید جلالی در این بازی سخت، نمی گذارد تیمش وارد بحران در نتیجه گیری شود.

سپاهان اصفهان - فجرسپاسی شیراز
پیروزی برابر تراکتورسازی در تبریز به بحران سپاهان در کسب پیروزی پایان داد. آنها که با تکیه بر آن پیروزی بار دیگر به جمع ۵ تیم بالای جدول نزدیک شدند، امیدوارند با شکست دادن فجرسپاسی در خانه، به مدعیان قهرمانی یا کسب سهمیه آسیایی نزدیک تر شوند.

البته رقیب آنها تیم فجری است که همانند دیگر قعرنشینان، هفته هاست پیروز نشده اند. شاگردان پیرترین مربی لیگ برتر برای اینکه پس از ۷ هفته بتوانند به پیروزی برسند، کار سختی را پیش رو دارند، آنهم برابر تیم سابق محمود یاوری که بهترین تیم سال های اخیر فوتبال ایران بوده است.

فولاد خوزستان - راه آهن سورینت
پیروزی در دو بازی گذشته باعث شد تیم فوتبال خوزستان فاصله خود را با صدرجدول کاهش دهد. آنها امیدوارند در این بازی خانگی برابر یکی از قعرنشینان لیگ به پیروزی برسند تا در صورت ناکامی تیم های بالانشین تهرانی، به صدرجدول باز گردند. اما راه آهن که روزهای پرنوسانی را با ابراهیم زاده سپری می کند، اگر نتواند در اهواز پیروز شود، به جمع فانوس بدستان نزدیک خواهد شد.

همین مسائل حساسیت رسیدن به پیروزی در دیدار فولاد و راه آهن را که هدایت آنها بر عهده دو مربی موفق سال های اخیر فوتبال ایران بوده است، را بیشتر می کند.

نفت تهران - استقلال خوزستان
رسیدن به رده دوم، جایگاهی بسیار خوب برای مردان یحیی گل محمدی است، آنها اگر بتوانند در تهران مقابل صنعتی خوزستان پیروز شوند و پرسپولیس در انزلی متوقف شود، این تیم تهرانی به صدرجدول می رسد. البته پیش از این نفت چندین مرتبه فرصت رسیدن به صدرجدول را داشت اما هر بار به دلیلی آن را از دست داد.

رقیب تیم صبای قم، صنعتی خوزستانی است که هرچند بازیکنان مطرح و باتجربه ای را در اختیار دارد اما در فصل جاری انتظارات را برآورده نکردند. آنها هفته پیش در خانه مغلوب ملوان شدند و اگر در این بازی هم نتیجه نگیرند، ممکن است جایگاه دهم را از دست داده و به جمع ۶ تیم پائین جدول برسند.

استقلال تهران - داماش گیلان
هنوز معلوم نیست این بازی برگزار شود یا نه زیرا به علت مشکلات مالی، تیم داماش قصد سفر به تهران را ندارد. اگر این تیم به تهران بیاید، آنوقت باید گفت استقلال برای رسیدن به صدرجدول باید منتظر شکست دو تیم تهرانی دیگر باشد و با بردن داماش به این موفقیت برسد. تیم قلعه نویی که در دو هفته گذشته فجرسپاسی و صبای قم پیروز شده است، اگر در این بازی پیروز شود، شانس رسیدن به جایگاه بهتری را دارد اما از دست دادن امتیاز، این تیم را به رده های پائین تر خواهد رساند.

البته داماش هم که در بحران مدیریتی قرار دارد، در چهار هفته گذشته سه شکست را تجربه کرده اند و اگر برابر استقلال به میدان بیایند، باید حداقل بدون امتیاز تهران را ترک کند تا روزهای بهتری را در لیگ برتر تجربه کند.

برنامه کامل دیدارهای هفته بیستم از رقابتهای سیزدهمین دوره لیگ برتر باشگاه های کشور به شرح زیر است:
سه شنبه - ۰۳/۱۰/۹۲
* ملوان بندرانزلی- پرسپولیس، ساعت ۱۴: ۳۰، ورزشگاه تختی انزلی
* گسترش فولاد تبریز - صبای قم، ساعت ۱۴: ۳۰، ورزشگاه اختصاصی گسترش
* سایپا البرز - ذوب آهن اصفهان، ساعت ۱۴: ۳۰، ورزشگاه انقلاب کرج
* مس کرمان - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۵، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان
* سپاهان اصفهان - فجرسپاسی شیراز، ساعت ۱۵، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* فولاد خوزستان - راه آهن سورینت، ساعت ۱۵، ورزشگاه تختی اهواز
* نفت تهران - استقلال خوزستان، ساعت ۱۵، ورزشگاه دستگردی تهران
* استقلال تهران - داماش گیلان، ساعت ۱۶: ۲۵، ورزشگاه آزادی تهران

جدول گلزنان لیگ برتر :
۹ گل: کریم انصاری فرد (تراکتورسازی تبریز) ، رضا عنایتی (صبای قم) و لوسیانو پریرا (فولاد خوزستان)

۸ گل:  سیدجلال رافخایی (ملوان بندرانزلی)

۷ گل:  سجاد شهباززاده (سایپا البرز) و رضا نوروزی (نفت تهران)

۶ گل: مهدی رجب زاده (ذوب آهن اصفهان)

۵ گل:  محمدرضا خلعتبری و سیدمهدی سیدصالحی (پرسپولیس) ، محمد غلامی (سپاهان) ، مهرداد بایرامی (گسترش فولاد) ، میلاد میداوودی (صنعتی خوزستان) ، لوسیانو ادینهو (مس کرمان) ، امین متوسل زاده (داماش گیلان) و بختیار رحمانی (فولاد خوزستان)

۴ گل: محمد قاضی و فرهاد مجیدی (استقلال) ، مسعود حسن زاده و روح الله سیف اللهی (داماش گیلان) ، سعید دقیقی (تراکتورسازی تبریز) ، جابر انصاری (گسترش فولاد) و فرید بهزادی کریمی (صبای قم)

جدول رده بندی لیگ برتر

نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل گل امتیاز
۱ پرسپولیس ۱۹ ۱۱ ۴ ۴ ۲۲ ۸ ۱۴+ ۳۶ (۱-) -
۲ نفت تهران ۱۹ ۱۰ ۶ ۳ ۲۷ ۱۶ ۱۱+ ۳۶ یک پله صعود
۳ استقلال تهران ۱۹ ۱۰ ۶ ۳ ۲۳ ۱۵ ۸+ ۳۵ (۱-) یک پله صعود
۴ فولاد خوزستان ۱۹ ۱۰ ۵ ۴ ۲۶ ۲۰ ۶+ ۳۵ یک پله صعود
۵ تراکتورسازی تبریز ۱۹ ۹ ۷ ۳ ۲۸ ۱۸ ۱۰+ ۳۳ (۱-) ۳ پله سقوط
۶ سپاهان اصفهان ۱۹ ۷ ۹ ۳ ۱۹ ۱۲ ۷+ ۳۰ -
۷ ملوان بندرانزلی ۱۹ ۸ ۴ ۷ ۲۳ ۱۹ ۴+ ۲۷ (۱-) یک پله صعود
۸ سایپا البرز ۱۹ ۶ ۷ ۶ ۱۵ ۱۷ ۲- ۲۵ یک پله سقوط
۹ داماش گیلان ۱۹ ۵ ۸ ۶ ۲۲ ۲۳ ۱- ۲۲ (۱-) -
۱۰ صنعتی خوزستان ۱۹ ۵ ۷ ۷ ۲۰ ۲۵ ۵- ۲۲ -
۱۱ گسترش فولاد ۱۹ ۴ ۸ ۷ ۱۹ ۲۱ ۲- ۲۰ -
۱۲ راه آهن سورینت ۱۹ ۴ ۵ ۱۰ ۱۶ ۲۳ ۷- ۱۷ -
۱۳ صبای قم ۱۹ ۴ ۴ ۱۱ ۲۱ ۲۸ ۷- ۱۶ -
۱۴ ذوب آهن اصفهان ۱۹ ۳ ۷ ۹ ۱۷ ۲۸ ۱۱- ۱۶ -
۱۵ فجرسپاسی ۱۹ ۳ ۵ ۱۰ ۱۱ ۲۴ ۱۳- ۱۵ -
۱۶ مس کرمان ۱۹ ۱ ۱۱ ۷ ۱۴ ۲۶ ۱۲- ۱۴ -

* این جدول، طبق جدول سازمان لیگ تنظیم شده است

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات