احسان حدادی نایب قهرمان المپیک لندن با انتشار بیانیه ای نسبت به گزارش بخش خبری ۲۰: ۳۰ واکنش نشان داد.

به گزارش افکارنیوز ، بخش خبری ۲۰: ۳۰ صدا و سیما چند روز پیش در خصوص مصاحبه احسان حدادی با شبکه بی بی سی فارسی، گزارشی را پخش کرد که حدادی امروز با انتشار بیانیه ای نسبت به این گزارش واکنش نشان داد.

بیانیه حدادی شرح زیر است:

بسمه تعالی

با سلام خدمت هموطنان گرانقدر و کلیه ایرانیان در سراسر جهان و با عرض تسلیت ایام سوگواری و اربعین سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله حسین. پس از پخش مصاحبه اینجانب با BBC فارسی که البته بنده اولین ورزشکار ایرانی نبوده که با آن شبکه مصاحبه داشته (خبرهای خانه را به کوچه برده باشم به نقل ۲۰: ۳۰) تا قبل از بنده نیز شاهد پخش مصاحبه دیگر قهرمانان این سرزمین با شبکه های ماهواره ای بوده ایم، عکس العمل ها و هجمه های عظیم به اینجانب وارد گشته چه از طریق تماس های تلفنی sms و چه از طریق شبکه های اجتماعی و حتی ایمیل شخصی ام لذا لازم دانسته جهت تنویر افکار عمومی نکاتی را به استحضار مردم شریف ایران اسلامی که خود را فرزند کوچک این سرزمین می دانم برسانم:

۱- به اطلاع مردم شریف ایران می رسانم مصاحبه انجام شده به خواسته شخصی اینجانب صورت نپذیرفته و زمانی که بنده در مسابقات دایموند لیگ (لیگ الماس) حضور داشته از شبکه فوق الذکر جهت مصاحبه به اینجانب مراجعه و درخواست مصاحبه ای را به عنوان ورزشکار داشته که بنده هم به عنوان یک ایرانی و با توجه به مصاحبه دیگر ورزشکاران کشور با شبکه های ماهواره ای دعوت آنان را پذیرفتم به هر حال بنده یک ایرانی ام و ایرانیان مردمانی هستند که در تمامی اقصی نقاط دنیا حضور داشته و دلشان برای ایران و ایرانی می تپد. بنده هیچ نگاه سیاسی به این مصاحبه نداشته و ندارم و صرفاً به عنوان یک ورزشکار مصاحبه را انجام داده ام و نکاتی را که در آن مصاحبه عنوان کرده ام در حال حاضر نیز به آن اعتقاد داشته و نقدها و گلایه های بنده گلایه یک ورزشکار حرفه ای بوده که مورد بی مهری مسئولین وقت ورزشی کشورم قرار گرفتم.

۲- بنده یک ورزشکار حرفه ای هستم که ارتزاق و درآمد اینجانب از طریق ورزش صورت می گیرد و شغل دیگری نداشته و ندارم. لازمه حرفه ای بودن در ورزش داشتن امکانات حرفه ای از جمله مربی حرفه ای بدنساز حرفه ای ماساژور حرفه ای برنامه های حرفه ای و سایر مولفه های علمی ورزشی است. در غیر اینصورت هیچ ورزشکاری به قله های افتخار در جهان المپیک نخواهد رسید و این نگاه و این برنامه ها در حیطه مسئولیت کمیته ملی المپیک و به تبع آن فدراسیون مربوطه خواهد بود در حالیکه ۱۶ ماه از المپیک گذشته و همچنان بنده بدون مربی و در اکثر اوقات با هزینه های شخصی مشغول انجام فعالیتهای حرفه ای هستم افق و نگاه بنده به دو المپیک دیگر است. حدادی با کسب ۱ مدال نقره المپیک اقناع نخواهد شد و تمام تلاشهای خود را مصروف این امر خواهد کرد تا این مدال در المپیک ریودوژانیرو و توکیو به رنگ بهتری تغییر کند و برای نخستین بار در طول تاریخ پرچم پر افتخار کشور عزیزم در استادیوم اصلی محل برگزاری بازیهای المپیک به اهتزاز در آید و باعث شادی دل مردم کشورم ایران گردد، اگر چه معتقدم این قهرمانی در مقابل ایثارگری شهدای والا مقام کشورم ذره ای نا چیز است. آیا این تغییر رنگ مدال و کسب افتخاری دیگر به آسانی صورت خواهد پذیرفت؟ ؟ ! آیا امکانات لازم و حرفه ای و در مهمترین بخش و مولفه آن داشتن مربی حرفه ای و امکانات حرفه ای را می طلبد.

۳- در برنامه ۲۰: ۳۰ مورخ ۳۰/۹/۹۲ تصاویری از تقدیر مسئولین وقت کشور از اینجانب پخش گردید که در نوع خود بسیار قابل ارزش و جای تشکر دارد اما جهت اطلاع هموطنان عزیز عارضم که صحبت های بنده صرفاً از دید مالی نبوده و جوایز اهدایی ریاست جمهور وقت نیز همان جوایز تعیین شده جهت قهرمانان المپیک بوده که نه تنها به اینجانب بلکه به سایر قهرمانان نیز اهدا گردید در صورتی که مقرر گردیده بود به سبب ارزش مدال اینجانب جایزه نفر اول المپیک به بنده پرداخت شود که این نیز محقق نگردید! ! !

در خصوص باشگاه پرسپولیس که اسپانسر اینجانب در دایموند لیگ بوده فقط بخشی از قرار داد محقق گشته و بخش دیگر آن تا کنون پرداخت نشده و بنده هم هیچ مصاحبه ای به جهت حفظ حرمت باشگاه پرسپولیس و هواداران میلیونی آن انجام ندادم در ضمن قبل از المپیک مسئولین وقت کشور مخصوصا معاون اول رییس جمهور وقت و تعداد دیگری از مسئولین کشوری و ورزشی وعده جوایز و مجوز خودرو و زمین را به اینجانب داده بودند که متاسفانه هیچ یک از آن وعده ها محقق نگشت اگر حدادی عاشق ایران و مردم ایران نبود دوباره در مسابقات کشورهای اسلامی برای اهتزاز پرچم مقدس ایران به میدان نمی آمد کمااینکه ورزشکاران مدال آور المپیکی رشته ای خاص به سبب عدم تحقق وعده های مسئولین و نداشتن مربی حرفه ای پای در هیچ رقابت بین المللی ننهاده و همچنان نیز بر خواسته خود پا فشاری می نمایند ضمن آن که چنانچه دریافتی های خود را در مقام قیاس با ورزشکاران خارجی هم رده خود بگذارم ۵/۱ آن ها نخواهد بود در صورتیکه همان ورزشکاران تحت حمایت و هزینه کرد کشور خود پای در مسابقات بین المللی گذاشته و برای کشور خود کسب مقام می نمایند.

۴ در پایان بار دیگر اعلام می دارم اینجانب در سایه توجهات حضرت حق و توکل به ائمه اطهار و دعای خیر مردم ایران و عنایات و دعای خیر رهبر معظم انقلاب تاکنون توانسته ام مدال و افتخاری جهت کشور عزیزم به ارمغان آورم و همواره خود را سرباز کوچک نظام مقدس جمهوری اسلامی دانسته و چنانچه مصاحبه ای با شبکه های مختلف داشته ام فقط در قامت یک ورزشکار و فارغ از مسایل سیاسی بوده و صرفاً درد و دل های یک ورزشکار که برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور توانسته مدال و افتخار جهانی در رشته ای را به ارمغان آورد که کسب آن بسیار طاقت فرسا و سنگین بوده و انتظار اینجانب از دولت تدبیر و امید این است که در سایه نگاه ویژه به مسایل اقتصادی و سیاسی نگاه نویدبخش خود را به حوزه جوانان و ورزش غافل ننماید تا شاهد افتخار آفرینی سایر ورزشکاران این سرزمین باشیم.

ضمناً یاد آور می شوم مسایل بسیاری از عدم تحقق وعده ها و عدم حمایت و سنگ اندازی برخی از مسئولین وقت ورزش در جهت نرسیدن اینجانب به مدال المپیک صورت پذیرفته که صرفاً جنبه مادی نداشته و اینجانب نیز ترجیح می دهم آن مسائل را برای همیشه در دل خود نگه دارم.

یا حق

فرزند کوچک ایران زمین

احسان حدادی
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات