در صورتی که ایران تابعیت افتخاری به آریا بدهد، او می تواند بدون نگرانی از زندگی در ژاپن، برای تیم ملی بازی کند

به گزارش افکارنیوز ، حرفهای پدر آریا جاسورو هاسه گاوا در برنامه نود مبنی بر اینکه پسرش به خاطر قوانین ژاپن شانس بسیار کمی برای بازی در تیم ملی ایران دارد، خیلی ها را نا امید کرد اما دبیرکل فدراسیون فوتبال دیروز با لحنی امیدوارانه درباره حل مشکل آریا جاسورو صحبت کرد.

نبی در صحبتهایش به این نکته اشاره کرده که با هماهنگی وزارت امور خارجه و اداره مهاجرت ژاپن، مشکل بازیکن ایرانی تیم توکیو را درست می کند تا او نگران مسائل مربوط به اقامتش نباشد.

نبی توضیح زیادی درباره این ماجرا نداده اما به نظر می رسد، آریا می تواند بدون هیچ مشکلی برای تیم ملی ایران بازی کند

اگر به صفحه قوانین ملیت و تابعیت کشور ژاپن در ویکی پدیا بروید، متوجه می شوید که ژاپنی ها حساسیت زیادی روی تک ملیت بودن شهروندانشان دارند اما راههای وجود دارد تا یک فرد هم تبعه ژاپن باشد هم تبعه کشور دیگر و به هیچ مشکلی نخورد

یکی از این راهها داشتن تابعیت افتخاری است بدین صورت که اگر ایران به آریا تابعیت افتخاری کشورمان را بدهد، از آنجایی که خود آریا درخواستی برای تابعیت ایران نکرده، قوانین ژاپن را زیر سئوال نبرده و می تواند همزمان شهروند دو کشور باشد.

البته معلوم نیست که فدراسیون فوتبال برای آوردن هاسه گاوا به ایران، اقدام به دریافت تابعیت افتخاری برای او خواهد کرد یا نه.

نکته دیگری که بسیار جالب است، داشتن تابعیت غیر ارادی است ویکی پدیا صراحتا از ازدواج زن ژاپنی با مرد ایرانی به عنوان یکی از راههای داشتن تابعیت دو گانه نام برده است. موردی که در مورد والدین آریا صدق می کند اما معلوم نیست این موضوع کمکی به او می کند یا نه. .
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات