من فرزند یک کارگر شرافتمند بودم و هیچوقت نخواستم وارد ناپاکی های فوتبال شوم اما هنوز روح من آزرده است. آیا برای پوشیدن پیراهن تیم ملی باید پول بدهم

به گزارش افکارنیوز ، کاپیتان مس این روزها استرس زیادی برای نتایج تیمش دارد. او که یکی از بازیکنان ثابت همیشه مس است در بازی با تراکتور تمرکز لازم را نداشت و در بعضی از لحظه های بازی نتوانست آنطور که باید و شاید خوب کار کند. اگرچه فرزاد حسین خانی برای مس بازی های خوبی انجام داده است.

کاپیتان محبوب شهر کرمان پس از بازی با تراکتور که تیمش در دقیقه آخر وقت اضافه ۳ امتیاز شیرین را با یک امتیاز عوض کرد. در مصاحبه با سایت گل حرف های جالبی می زند. او که عادت ندارد زیاد با مطبوعات و رسانه ها صحبت کند اما این بار حرف های جذابی می زند. مصاحبه تکان دهنده خبرنگار سایت گل با فرزاد حسین خانی را بخوانید.

از بازی با مس و تراکتور بگو؟

ما در این بازی خیلی خوب کار کردیم و در اکثر لحظه های بازی از حریفمان سرتر بودیم. با نهایت احترامی که برای تراکتور و مجید جلالی و هودارانش قائل هستم اما آنها در مقابل ما حرفی برای گفتن نداشتن و فقط به بازی مستقیم رو آورده بودند و به قول معروف با بکش زیرش می خواستند به گل برسند و متاسفانه این اتفاق هم افتاد آن هم در یک دقیقه بعد از وقت قانونی و وقت اضافه. ما در دقیقه ۹۵ گل خوردیم و این در حالی است که ۴ دقیقه بیشتر وقت تلف شده اعلام نشده بود. به هر حال این فوتبال است و یک امتیاز هم به ما کمک کرد تا با توجه به نتایج سایر تیم ها یک پله در جدول صعود کنیم اما واقعا خیلی حیف شد که نتوانستیم ۳ امتیاز شیرین را به دست آوریم.

از شرایط خودت راضی هستی؟

راستش را بخواهید من فصل پراسترسی را پشت سر می گذارم و شرایط سختی را تجربه می کنم. من از ۷۸ در مس مشغول به فعالیت هستم و به تیم شهرم خدمت می کنم. اما این یکی از سخت ترین سال های فوتبالم هست. من با مس بالا و پایین را تجربه کردم اما این فصل ما چوب اشتباهات خودمان را می خوریم. برای من موفقیت مس و شادی مردم کرمان از هر چیز مهمتر است و آن را فدای هیچ چیزی نمی کنم. در بازی با تراکتور هم من شاید تمرکز لازم را نداشتم و با توجه به این در پست غیرتخصصی خودم بازی می کردم آن بازدهی لازم را نداشتم و از خودم آنطور و شاید راضی نبودم. من همیشه در جلوی دفاع به عنوان هافبک دفاعی بازی کردم اما حالا کار به عنوان هافبک نفوذی کم سخت است برایم اگرچه پرویز مظلومی دستش خالی است و وظیفه من هست که تمام تلاشم را بکنم و به تیم کمک کنم.

فکر می کنی مس در لیگ بماند؟

مس باید در لیگ بماند چرا که مس یکی از حرفه ترین باشگاه های ایران است و پایگاه خیلی از فوتبالیست ها در سرتاسر ایران است. باشگاه مس همیشه پول خوب داده و به کیفیت فوتبال ایران کمک کرده است. واقعا حیف است که مس بخواهد در لیگ حضور نداشته باشد با توجه به این پتانسیل بالایی که دارد و با توجه به اینکه همیشه فوتبالیست های زیادی هم دوست داشتند به اینجا بیایند چرا که مس شرایط خوبی را برای یک فوتبالیست ایجاد می کند. امیدوارم مردم دعا کنند و حتی خود اهالی فوتبال که مس در لیگ بماند و ما هم همگی می جنگیم تا با کمک خدا و حمایت مردم این تیم را در لیگ نگه داریم.

شما با تساوی مقابل تراکتور از قعرجدول جدا شدید؟

بله این هم لطف خدا بود اما من فکر می کنم کار سختی داریم و باید تلاش کنیم تا با کسب امتیازات لازم ماندن خودمان را در لیگ حتمی کنیم.

تو یکی از بازیکنان باتجربه لیگ هستی و شاید حق ات بود در مقطعی هم به تیم ملی دعوت شوی؟

من در فوتبال به همه چی رسیده ام. اما دل پری از ناگفته ها دارم من سال قبل بعد از بازی با پرسپولیس که خیلی خوب کار کردم و توانستیم آن را بازی را ۲ – یک ببریم و من بازی خوبی از خودم به نمایش گذاشتم در آن مقطع مس هم نتایج خوبی گرفته بود و طبیعی بود که این اتفاق بیافتد و من به تیم ملی دعوت شوم. من بعد از آن بازی به دلیل اینکه مدیریت وقت باشگاه برخلاف اصول و به ضرر منافع باشگاه پیش می رفت به حالت قهر اردو را ترک کردم و بعد از آن بازی به تمرین نرفتم. اما بعد از آن آقای قاسمپور با من تماس گرفت و از من خواست تا به تمرینات بازگردم اما اتفاق مهم این مکالمه این بود که ایشان به من گفت آقای امید نمازی با من تماس گرفته و از من آمار تو را گرفته و گفته که فرزاد به تیم ملی دعوت می شود و بهتر است تو هم به تمرین برگردی. من هم به آقای قاسمپور گفتم من به خاطر مردم شهرم و تیم شهرم به تمرینات بازمی گردم وآرزو دارم که پیراهن مقدس تیم ملی را برتن کنم.

بعد از آنکه من به تمرینات تیم برگشتم بعد از یک روز یک نفر با من تماس گرفت و گفت اگر دوست داری در تیم ملی حضور داشته باشی باید مبلغ ۱۵ میلیون پول بدهی. من به او گفتم که اگر خواستم باشما تماس می گیرم. اما هنوز یک روز نگذشته بود که یکی دیگر هم با تماس گرفت و گفت اگر می خواهی در تیم ملی حضور داشته باشی من هماهنگ کرده ام تا به تیم ملی دعوت شوی اما هزینه دارد و باید هزینه آن را بپردازی. به او هم گفتم اگر خواستم با شما تماس می گیرم و هر دو موبایل های خودم را خاموش کردم و فردایش سر تمرین به آقای قاسمپور گفتم این اتفاق برای من افتاده من در دوستی و رفاقت همه کار می کنم اما در زندگی ام به کسی باج نداده و نمی دهم حتی برای پوشیدن تیم ملی… آقای قاسمپور هم گفت من در زندگی ام به هیچ کس باج نداده ام به همین دلیل همیشه سرم را بالا نگه می دارم تو هم همین کار را انجام بده و به هیچ چیز دیگری فکر نکن… من همیشه به این فکر می کنم که آنها چه کسانی بودند که پیراهن تیم ملی را می فروختند؟

شما باید در این زمینه شفاف تر حرف بزنی

من آبروی آدم ها را نمی برم اما اگر خواستند در خدمت فدراسیون هستم. به هرحال من در فوتبال به خواسته هایم رسیده ام و هیچ وقت گذشته ام را فراموش نمی کنم. من فرزند یک کارگر شرافتمند بودم و به این مرحله از زندگی رسیدم، همیشه به مطبوعات و رسانه ها احترام گذاشتم اما اگر دیده باشید می دانید من زیاد اهل مصاحبه نیستم و هیچ وقت اهل مطرح کردن خودم نبودم. من با شرافت زندگی کرده ام و سعی می کنم با شرافت هم زندگی کردن را ادامه دهم، شاید فوتبال کثیف باشد اما من آن را کثیف تر نمی کنم.

صحبت های تو خیلی تکان دهنده است و شاید پرده از یک جنجال و رسوایی بزرگ در فوتبال بردارد. آیا تا آخر خط پای صحبت هایت هستی؟

من جز خدا از هیچ کس نمی ترسم. من حقیقت را می گویم حتی اگر به ضررم باشد، فوتبال بخشی از زندگی است و من سعی کردم در تمامی زوایای زندگی ام با صداقت و شرافت زندگی کنم به کسی باج ندهم و زیر بار حرف زور نروم. من خداوند را در کنار خودم احساس می کنم و جز نیاز به خدا به هیچ چیز دیگری نیاز ندارم. من تا آخرش پای حرفم هستم و خوشحال هم می شوم اگر عده ای این فوتبال را به لجن می کشند چهره واقعی شان مشخص شود و در هر کجا که بخواهند این حرف ها را می زنم.

حتی در برنامه ۹۰ و در مقابل عادل فردوسی پور حاضر این حرف ها را تکرار کنی چون او هم دوست دارد به پاکی فوتبال کمک کند؟

بله، اگر لازم باشد در برنامه ۹۰ هم این حرف ها را می زنم و خوشحالم می شوم عادل برای زدودن ناپاکی های فوتبال بجنگد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات