دروازه بان تیم فوتبال پرسپولیس می گوید با شنیدن خبر کسب عنوان بهترین خط دفاعی این تیم در دنیا سورپرایز شده و بهترین هدیه روز تولد خود را با این خبر دریافت کرده است.

به گزارش افکارنیوز ، نیلسون کوریا درباره کسب عنوان بهترین خط دفاع سال ۲۰۱۳ جهان توسط تیم فوتبال پرسپولیس با میانگین گل خورده ۴/۰گل در هر بازی اظهار داشت: این موفقیت بزرگی است و من آن را به تمامی اعضای تیم و به ویژه هواداران دوست داشتنی پرسپولیس تبریک می گویم. خبر واقعا جالب و خوشحال کننده ای بود و از شنیدن آن سورپرایز شدم.

دروازه بان تیم فوتبال پرسپولیس که در ثبت این رکورد تاثیر ویژه ای داشته است، درباره عوامل موفقیت کسب چنین عنوانی تصریح کرد: وقتی یک تیم گل نمی خورد همه عوامل در این موفقیت سهیم هستند. این طور نیست که بگوییم وقتی تیم گل نمی خورد علتش درخشش دروازه بان یا خط دفاعی تیم بوده و وقتی که تیمی گلی دریافت کرد گلر و مدافعان را مقصر بدانیم.

نیلسون افزود: چه در ناکامی و چه در موفقیت همه سهیم هستند، حتی عوامل تدارکات تیم که بستر لازم را برای آرامش بازیکنان فراهم می کنند. به طور کلی تیم ما با درایت کادرفنی و تلاش همه بازیکنان توانسته سیستم دفاعی خوبی داشته باشد. تاکید می کنم که من هم در این موفقیت به اندازه سایر بازیکنان تیم نقش داشته ام نه بیشتر. وقتی تیمی گل نمی خورد همه بازیکنان به سیستم دفاعی تیم کمک می کنند حتی سیدصالحی که نوک حمله تیم است.

وی با بیان اینکه دفاع تیمی از خط حمله شروع می شود و با پرس بازیکنان آنها به بقیه کمک می کنند تا فشار کمتری به تیم بیاید، گفت: کسب چنین عنوانی نشان دهنده سیستم دفاعی خوب و موثر تیم فوتبال پرسپولیس است و چنین رکوردی در جهان واقعا خوشحال کننده و مایه افتخار ماست. من خلق چنین رکوردی را از صمیم قلب به هواداران تبریک می گویم و به اتفاق سایر بازیکنان همه تلاش خود را انجام می دهم تا این رکورد پابرجا باقی مانده و پرسپولیس در پایان فصل نیز صاحب رکوردی منحصر به فرد و جهانی باشد.

دروازه بان ۳۸ ساله پرسپولیس در ۱۳ بازی فصل جاری دروازه اش را بسته نگه داشته و با درخشش خود کاری کرده که تیم فوتبال پرسپولیس در ۱۳ دیدار اخیر بدون گل خورده میدان را ترک کند. نیلسون کوریا درباره کلین شیت هایش هم تاکید کرد: این هم موفقیتی خوشحال کننده است و نشان دهنده برخورداری تیم از یک سیستم دفاعی قوی و هوشیاری عناصر دفاعی تیم است. ما باید تلاش کنیم این کلین شیت ها و گل نخوردن ها ادامه پیدا کند و به قهرمانی منجر شود.

نیلسون ادامه داد: می دانم که این موفقیت ها نگاه ها را به سمت ما بیشتر می کند. از این بابت خوشحالم چرا که در این موفقیت ها که حالا رنگ و بوی جهانی گرفته توجهات بیشتر می شود و احساس می کنم که مسئولیت ما نیز بیشتر خواهد شد. تیم های مقابل با جدیت بیشتر تلاش می کنند تا با باز کردن دروازه پرسپولیس کسب امتیاز نمایند.

وی در پاسخ به این سئوال که" شانس قهرمانی پرسپولیس را چقدر می دانید" ؟ گفت: هر بازی حکم یک فینال را دارد. همه بازی ها سخت است. تیم ها تلاش می کنند در باقی مانده بازی ها حداکثر امتیازات را کسب کنند، چه تیم هایی که بالای جدول هستند و چه تیم هایی که پایین جدول هستند. ما باید بیشتر تلاش کنیم تا بتوانیم با ادامه دادن این روند فاصله خود را با سایر مدعیان قهرمانی بیشتر کنیم.

دروازه بان پرسپولیس چهار بازی آینده تیمش را سرنوشت ساز دانست و افزود: به ویژه دربی که می تواند علاوه بر اهمیت همیشگی خود نقش تعیین کننده ای داشته باشد. ما برای شادی هواداران و قهرمانی پرسپولیس باید خیلی هوشیار باشیم و تلاشمان را چندین برابر کنیم. باید مراقب باشیم و بدانیم که حریفان با توان بیشتری به مصاف ما می آیند و کار ما نسبت به گذشته سخت تر خواهد بود.

نیلسون کوریا دروازه بان برزیلی که در تیم پرسپولیس درخشش چشمگیر و فوق العاده ای داشته متولد ۲۶ دسامبر ۱۹۷۵ میلادی است و امروز روز تولد این دروازه بان است. وی درباره ۳۸ سالگی اش هم با خنده گفت: ممنونم که این موضوع را مد نظر داشتید. شما بهترین کادوی تولد را با خبر خلق رکورد جهانی پرسپولیس و اختصاص یافتن بهترین خط دفاع جهان به تیم ما را به من دادید. امروز را فراموش نمی کنم.

وی تاکید کرد: روز تولدم شنیدم که پرسپولیس بهترین خط دفاعی جهان را به خود اختصاص داده، چه خبری بهتر از این؟ از همه هوادارانی که به یادم بوده اند و در فضای مجازی و اینترنت و همچنین مطبوعات روز تولدم را به من تبریک می گویند ممنونم و از آنها سپاسگزاری می کنم. آرزوی من این است که شادی هواداران را با قهرمانی پرسپولیس ببینم. امروز برای من واقعا روز خوبی خواهد بود چرا که خبرهای خوبی را در روز تولدم می شنوم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات