فصل جاری رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد در حالی شب گذشته با قهرمانی ثامن الحجج سبزوار به کار خود پایان داد که در این فصل هم شاهد حواشی زیادی بودیم.

به گزارش افکارنیوز ، انگار دیگر باید به پایان رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد با چاشنی حاشیه عادت کنیم و ایجاد چنین موضوعاتی در این رقابت ها به یک رویه تبدیل شده است.

از سال های نه چندان دور گرفته تا مسابقات همین فصل حاشیه جزء لاینفک مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد بوده است؛ چه از زمانی که تیم های گاز و نفت (دو هم خانواده تحت پوشش وزارت نفت) آن جنجال را برپا کردند و چه در فصل قبل در فینال میان ثامن الحجج سبزوار و پرسپولیس جویبار شاهد آن حوادث تلخ بودیم.

البته کشتی آزاد سنت شکنی نکرد و این فصل هم کم نگذاشت و حتی پربارتر از سال های قبل به حاشیه رانده شد. حواشی این رقابت ها از همان ابتدا و پیش از شروع رسمی مسابقات بین تیم های استیل آذین و ثامن الحجج کلید زده شد. جایی که چند کشتی گیر که با استیل آذین قرارداد داخلی امضا کرده بودند و حتی مبلغی را نیز به عنوان پیش پرداخت دریافت کرده بودند به ناگهان تغییر مسیر داده و به سمت تیم حریف پیچیدند تا انگ بی اخلاقی به این رشته زده شود.

در نهایت هم در حالی که کمیته انضباطی رای به محکومیت ثامنی ها داده بود با گذشت استیلی ها از حق خود ماجرا به نوعی ختم به خیر شد.

البته این پایان کار نبود و یک هفته مانده به پایان رقابت های مرحله گروهی فصل جاری اسماعیل انواری، سرپرست تیم هیئت کشتی رستم کلا مدعی شد مسئولان ثامن الحجج سبزوار با تطمیع کشتی گیران اوکراینی آنها موجبات شکست این تیم را در دیدار مقابل ثامن فراهم کردند.

ثامنی ها نشان دادند که همواره یک پای حواشی هستند و باز هم نظرها به سمت این تیم چرخش پیدا کند.

اما عجیب ترین و شاید تاسف بارترین حاشیه لیگ برتر امسال در مرحله نیمه نهایی رخ داد؛ جایی که دو تیم قدرتمند خونه به خونه بابل و ثامن الحجج سبزوار برای کسب جواز حضور در دیدار پایانی به مصاف هم رفتند و همه چیز به نوعی برابر پیش می رفت، اما شکست علی شعبانف در دیدار وزن ۷۴ کیلوگرم مقابل رضا افضلی از ثامن الحجج ورق را برگرداند تا ثامن به فینال برود و خونه به خونه حسرت جام قهرمانی را بخورد.

در پایان این مسابقه شاهد اتفاقات ناخوشایندی در خارج از سالن بودیم به نحوی که مسئولان خونه به خونه و هواداران این تیم حتی درگیری فیزیکی با کشتی گیران تیم حریف پیدا کردند و اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند.

هر ۴ تیم حاضر در مرحله نهایی رقابت های لیگ کشتی آزاد با توجه به نزدیکی هتل المپیک به سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تیم خود را در این هتل اسکان دادند. جایی که جرقه تمام حواشی شب قبل از مسابقه پایانی در اتاقی مرموز زده شد.

حسن زاده و رضا یزدانی، مدیرعامل و سرمربی تیم خونه به خونه مدعی شدند که مترجم روس حریف (ثامن الحجج سبزوار) بارها کشتی گیر روس آنها (علی شعبان اف) را به اتاق خود برده است و آنها نتوانستند مانع این موضوع شوند.

یزدانی در این خصوص گفت: برای شعبان اف برد در نظر گرفته بودیم و حتی خیلی راحت کشتی گرفت و هر وقت اراده می کرد از حریفش امتیاز می گرفت اما نمی دانم در تایم دوم چه اتفاقی افتاد.

سرمربی خونه به خونه در خصوص اینکه گفته می شود تصویری از پول هایی که مسئولان ثامن به کشتی گیر این تیم پیشنهاد داده اند منتشر شده است عنوان کرد: من هم آن عکس ها را دیده ام، اما نظری ندارم و مراجع ذیربط باید رسیدگی کنند، اما می دانم که به کشتی گیر ما پیشنهاد دادند.

البته حسن زاده پا را فراتر گذاشت و ادعا کرد این کشتی گیر روس بعد از اتهاماتی که به وی وارد شده است به صورت کتبی در کمیته انضباطی اقرار کرده است که مسئولان تیم حریف، پیشنهادی ۵۰ هزار دلاری را برای شکست به او ارائه دادند، اما وی این پیشنهاد را رد کرده و نپذیرفته است.

حسن زاده در این باره گفت: شعبان اف کتباً به مسئولان کمیته انضباطی عنوان کرد که تیم حریف ۵۰هزار دلار به من پیشنهاد داده است، اما من نگرفته ام. عکس های این موضوع هم موجود است. به کمیته انضباطی می گوییم این موضوع را پیگیری کنند اما می گویند حالا نمی توانیم، نتیجه این قضیه در آینده به چه درد ما می خورد، الآن به این موضوع نیاز داریم و می توانیم پیگیری کنیم در حالیکه تیم ما باید در فینال کشتی می گرفت و قهرمان می شد اما سوم شدیم. از مسئولان فدراسیون کشتی می خواهم که این موضوع را تا انتها پیگیری کند چون تبدیل به معضل شده است و همه می دانند کار چه کسانی است.

شعبان اف کشتی گیر روس وزن ۷۴ کیلوگرم که در مسابقات جهانی امسال موفق به کسب مدال برنز شد سال گذشته برای ثامن الحجج در لیگ برتر کشتی می گرفت و امسال به خونه به خونه پیوست.

البته از حق هم نباید گذشت؛ شعبان اف که مدال برنز جهان را در کارنامه دارد، در دیدار مقابل افضلی بسیار پرانتقاد کشتی گرفت و در حالی که با نتیجه ۵ بر صفر در تایم اول از حریف نه چندان مطرحش (حتی در داخل ایران) پیش بود، در نهایت مسابقه را واگذار کرد تا تیمش بازنده این دیدار حساس و سرنوشت ساز باشد و شانس حضور در فینال را از دست رفته ببیند.

این ادعای مسئولان خونه به خونه که حتی مدعی بودند عکس هایی را از ۵۰ هزار دلار اهدایی تیم ثامن به کشتی گیرشان در اختیار دارند با واکنش مربیان تیم حریف روبرو شد، به طوری که محسن کاوه مدیر فنی ثامن این ادعا را خنده دار توصیف کرد و پزمان درستکار هم گفت که چون جنبه باخت ندارند چینن موضوعاتی را مطرح می کنند.

البته شکری رئیس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی که به تازگی حکمش را از رسول خادم دریافت کرده است نظری خلاف این موضوع داشت و معتقد بود این مسائل در حد اتهام است و برای اثبات آن نیاز به تحقیقات بیشتر وجود دارد.

به هر حال لیگ امسال هم با چاشنی تهمت، تطمیع و تبانی به پایان رسید و روسیاهی اش به ذغال ماند، اما ثامنی ها نشان دادند که پتانسیل بالایی برای قرار گرفتن در جمع پرحاشیه ترین ها دارد و هر جا که پای حاشیه در میان باشد نام این تیم می درخشد.

در هر صورت این مسئولان فدراسیون کشتی و کمیته انضباطی این فدراسیون هستند که باید با ارزیابی این واقعه از زوایای گوناگون خاطی یا خاطیان را معرفی کرده و پای آنها را در صورت اثبات برای همیشه از کشتی قطع کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات