مهاجم تیم فوتبال پاری سن ژرمن به عنوان «پرحرف ترین ورزشکار سوئد در سال ۲۰۱۳» برگزیده شد.

به گزارش افکارنیوز ، سوئدی ها معتقدند زلاتان ایبراهیموویچ، گلزن توانمند و کاپیتان قابل وایکینگ ها، استعدادهای دیگری خارج از مستطیل سبز نیز دارد. از جمله اینکه پیوسته حرف می زند و در صحبت با رسانه ها، حرف هایی می زند که به واقع هیاهو و جنجال راه می اندازد.

*انتخاب پشت انتخاب

پس از اینکه در رای گیری انجام شده پایان هفته گذشته یک روزنامه چاپ استکهلم وی بالاتر از ۳ قهرمان اسکی به عنوان محبوب ترین ورزشکار سال کشورش برگزیده شد، همان نشریه وی را به عنوان «پرحرف ترین» ورزشکار سوئدی ها در سال ۲۰۱۳ برگزید.

به باور تحلیل گران این نشریه، گلزن شاغل لیگ دسته اول فرانسه (لوشامپیونه) ، در خلال سال رو به پایان، پیوسته حرف های جنجالی زده و در این راه یعنی ایجاد هیاهو و حاشیه، نسبت به بقیه ورزشکاران کشورش، در مرتبه بالاتری قرار داشته است.

این نشریه برای اثبات انتخابش، مروری اجمالی بر حرف های جنجالی این چهره در سالی که پایان می یابد، داشته است. برای این منظور چند مورد آن ذکر شده است.

*ایبرا: از خداوند نمی توانید در مورد راهیابی سؤال کنید

در راه مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ وقتی سوئد حریف پرتغال شد، «ایبرا» به یک خبرنگار که در مورد احتمال راهیابی به جام جهانی برزیل سؤال کرد، چنین پاسخ داد: فقط و فقط خدا می داند که سوئد چقدر بخت راهیابی دارد.

البته حرف مهاجم سوئدی به همین جا ختم نشد. بلکه او صحبت خود را طوری کامل کرد که جنجال تازه ای راه انداخت.

وی افزود: البته شماها خبرنگاران هم نمی توانید از خدا در این مورد سؤال کنید چون دسترسی به خدا سخت است.

*ایبراهیموویچ: یک جام جهانی بدون ایبرا دیدن ندارد

اگر قبل از رویارویی با پرتغالی ها، زلاتان با چند کلمه جنجال آفرین شد، بعد از رویارویی با این حریف و از بین رفتن امکان حضور در بازی های برزیل، نیز باز او جنجالی برپا کرد و حرفی زد که معمولا فقط خاص خودش است:

جام جهانی برگزار شود و من حاضر نباشم؟ واقعا دیدن جام جهانی برزیل به خاطر عدم حضورم هیچ زیبایی ندارد. به شما بگویم من هم به تماشای مسابقات نخواهم نشست.

* پخش بازی زلاتان به جای پلی استیشن

چند ماه قبل وقتی از وی چند خبرنگار ورزشی محلی پرسیدند، چگونه می توان توجه کودکان و نوجوانان را از نشستن پای رایانه و انجام بازی های پلی استیشن به میادین ورزشی معطوف کرد، ایبرا باز حرفی جنجالی زد و پاسخ گفت:

راه چاره این است که شبکه های تلویزیونی تا می توانند بازی های مرا پخش کنند که کودکان پلی استیشن بازی نکنند.

* ایبرا: بهترین بازیکن جهان هستم

یکی دیگر از حرف های جنجالی ایبرا چند هفته قبل انتشار یافت. زمانی که از وی در مورد بخت انتخابش به عنوان مرد سال فوتبال جهان در حضور رقبایی نظیر لیونل مسی، کریس رونالدو و فرانک ریبری پرسیده شد.

می دانید او چه جوابی داد؟ !

زلاتان گفت: من زلاتان به اینگونه عنوان ها احتیاجی ندارم. چون واقعا بهترین بازیکن جهان هستم.

*مردی برای بیان سخنان همیشه جنجالی

حرف های جنجالی ایبرا در سال ۲۰۱۳ یکی دو مورد نبوده است. چندین ماه قبل وقتی او نبش قبر کرد و در مورد اختلافش با پپ گواردیولا، سرمربی کنونی بایرن مونیخ آلمان و پیشین بارسلونا حرف زد، حرفی جنجالی نیز علیه «اولی هوینس» زد که جنبه متلک به رئیس باشگاه بایرن را پیدا کرد.

زلاتان گفت: به بایرن سابق که پپ گواردیولا را نداشت، احترام می گذارم. از این آقای… وینس، اولنس، هگنس… چه بود اسمش؟ ! … فهمیدم هوینس بود. بله اولی هوینس بود، تعجب می کنم که گواردیولا را استخدام کرد. البته یک وقت هوینس رنگ به رنگ نشود. چونکه من مامور وصول مالیات از وی نیستم!

*ایبرا و تمسخر بانوان فوتبالیست

آخرین حرف های که او در سال رو به پایان ۲۰۱۳ زده، صحبت هایی است که علیه بانوان فوتبالیست کشورش زده است.

وی در پایان هفته قبل گفت: وقتی در خارج هستم، مرا با مسی و رونالدو مقایسه می کنند. اما وقتی در کشورم هستم، مرا با بازیکنان زن فوتبال سوئد قیاس می کنند.

او این اظهارات را پس از اعتراضی که فوتبالیست های زن سوئد به هم رشته های مرد داشتند، بیان کرد.

وقتی مسئولان ورزش کشور واقع شده در اسکاندیناوی، به «آندرس اسونسون» به خاطر ثبت رکورد ۱۴۴ بازی برای تیم ملی، یک دستگاه خودرو جایزه دادند اما «ترزا اسیورگران» بازیکن با سابقه تیم ملی بانوان این کشور سردخیز به خاطر ۱۸۷ بازی ملی هیچ هدیه ای دریافت نکرد، ایبراهیموویچ وارد جنجال شد.

او افزود: خانم های فوتبالیست سوئدی خیلی ناراحت نباشند. می توانم پای یک ورقه را امضا کنم که یک دوچرخه جایزه بگیرند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات