به گزارش افکارنیوز ، محمد علی آبادی گفت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری و مجلس ملاک عمل کمیته ملی المپیک نیستند و اگر وزارت ورزش یا دستگاه های دیگر مشکلی با آیین نامه ما دارند، می توانند از IOC نظر بخواهند.

رییس کمیته ملی المپیک در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، درباره اعلام نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری که آیین نامه انتخابات کمیته ملی المپیک را مغایر با اساسنامه دانسته است، اظهار کرد: من نامه معاونت حقوقی ریاست جمهوری را هنوز ندیده ام بعد از دیدن آن می توانم اظهارنظر کنم.

وی ادامه داد: کمیته ملی المپیک به عنوان یک نهاد بین المللی اگر در تفسیر اساسنامه و مقررات به اختلافی برخورد کند، باید از IOC استعلام بگیرد. در حال حاضر ما اختلاف نظر و مشکلی نداریم و اگر وزارت ورزش یا دستگاه های دیگر مشکلی با آیین نامه ما دارند، می توانند از IOC نظرخواهی رسمی کنند!

وی با بیان اینکه مرجع ما برای رسیدگی به اساسنامه و تفسیر بند و مفاد آن، IOC است، در پاسخ به این پرسش که آیا قصد ندارید از کمیته بین المللی المپیک موضع نهایی را درباره آیین نامه انتخابات بگیرید، یادآور شد: ما درخواستی از IOC نداریم چون اختلاف نظری در هیات اجرایی وجود ندارد و معتقدیم کار درستی انجام داده ایم.

علی آبادی با تاکید بر اینکه هیات اجرایی هیچ بحثی برای اصلاح یا تغییر اساسنامه ندارد، گفت: ما طبق مقررات آیین نامه را نوشتیم و آن را اجرا می کنیم. فرض کنید دوستان در مجلس و یا بخش های حقوقی مانند معاونت حقوقی ریاست جمهوری نظر خودشان را بدهند. این اظهارنظرها نمی تواند ملاکی برای عمل کمیته المپیک باشد.

رییس کمیته ملی المپیک در واکنش به اظهارنظر هاشمی طبا مبنی بر اینکه او آیین نامه پیشنهادی انتخابات را برای وزارت ورزش و افشارزاده ارسال کرده است، تاکید کرد: نوشتن آیین نامه انتخابات کمیته با هاشمی طبا نیست. او وظیفه ای ندارد. همه می توانند پیشنهاد بدهند، ما هم پیشنهادات را محترم می شماریم و آن را بررسی می کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای انتخابات کمیته، کاندیدا می شوید، تصریح کرد: خدا بزرگ است. معلوم نیست، در آینده اعلام می کنم.

علی آبادی در پاسخ به این پرسش که چرا در آیین نامه اعلام کردید که نماینده فدراسیون ها نمی تواند در انتخابات کاندیدا شود و چرا فرصت شش ماهه برای فعالیت اعضای معرفی شده از سوی فدراسیون ها در نظر گرفتید، گفت: کسانی که به عنوان نماینده فدراسیون ها به انتخابات می آیند فقط حق رای دارند و نمی توانند کاندیدا شوند. به نظر من کاندیدا شدن اصلا به زمان حضور این افراد در هیات رییسه بستگی ندارد. علت اینکه ما زمان در نظر گرفتیم این است که نزدیک انتخابات، برخی از افراد به فدراسیون ها تحمیل نشوند و شاهد نباشیم که شب انتخابات تغییراتی در فدراسیون ها اعمال شود. این رویه در سنوات گذشته سابقه داشته و ما دیدیم که برخی با این شرایط به گروه خاصی رای داده اند.

وی در پایان در واکنش به این اظهارنظر که برخی معتقدند شما برای حذف امثال هاشمی طبا از انتخابات کمیته چنین قانونی را وضع کردید و زمان ۶ ماهه را در نظر گرفتید خاطرنشان کرد: این فکر درستی نیست که ما به خاطر حذف هاشمی طبا چنین تصمیمی گرفتیم. ان شاءالله ایشان در پست های مختلف مجمع قرار می گیرند و در دوره های بعدی کاندیدا می شوند. این تصمیم برای حذف ایشان یا شخص خاصی گرفته نشده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات