سرمربی مستعفی تیم فوتبال زیر ۲۲ سال ایران گفت: از مسئولان فدراسیون می خواهم نگذارند زیر چرخ دنده های فوتبال له شوم چون همه می دانند که این چرخ دنده ها چقدر بزرگ هستند.

به گزارش افکارنیوز ، علیرضا منصوریان در پایان نشست امروز خود با مسئولان فدراسیون فوتبال که بیش از ۳ ساعت به طول انجامید، اظهار داشت: جلسه امروز مانند دیروز بیش از ۳ ساعت به طول انجامید و در ابتدا مباحث به این شکل پیش رفت که کلیت فوتبال ایران به جز ۴ ضلعی که پیش از این هم اعلام شده در خدمت تیم بزرگسالان باشند و در این بین قرار نیست مسابقات لیگ به تعویق بیفتد.

وی افزود: به لیست رجیستر شده تیم زیر ۲۲ سال نمی توانیم دست بزنیم و در مسابقات قهرمانی آسیا نیز نمی شود بیشتر از یک سوم یا یک چهارم از بازیکنان اصلی را استفاده کنیم و باید باقی بازیکنان تغییر کنند. به همین دلیل فهرست نفرات اعزامی به مسابقات عمان را تغییر دادیم و قرار است تیم دیگری از ایران در این رقابت ها حضور یابد.

سرمربی مستعفی تیم فوتبال زیر ۲۲ سال در خصوص دومین دیدار این تیم با کره جنوبی گفت: چون بازیکنان به باشگاه های شان برگشتند بازی تیم زیر ۲۲ سال با کره لغو شد. از آنجایی که به تیم امید کره قول داده بودیم ۲ بازی دوستانه برگزار کنیم تیم گهر دورود که این هفته در مسابقات لیگ یک مسابقه ای ندارد جایگزین تیم زیر ۲۲ سال ایران شد. در صحبتی که با سرمربی کره داشتیم هماهنگی ها را انجام دادیم تا تیم امید کره با گهر مسابقه داشته باشد، چون آنها نمی خواستند بازی سنگینی انجام دهند و حتی شرایط به طوری بود که ۱۱ تعویض داشته باشیم تا بازی سنگینی انجام نشود.

منصوریان با اشاره به جلسه اش با مسئولان فدراسیون فوتبال خطرنشان کرد: در جلسه ای که امروز داشتیم به کفاشیان اعلام کردم اگر قرار است به تیم بزرگسالان کمک شود ایرادی ندارد و من به عنوان سرمربی تیم زیر ۲۲ سال و باقی کادر فنی از خودمان انعطاف نشان می دهیم تا به کی روش کمک شود اما اعلام کردم چون من خروجی فدراسیون خواهم بود بهتر است آسیب نبینم، چرا که اگر آسیب ببینم دیگر از نظر فنی و روحی نمی توانم ادامه دهم.

وی با یادآوری اینکه قرار بوده در مسابقات قهرمانی زیر ۲۲ سال آسیا نفراتی چون جهانبخش، عالیشاه و… نیز تیم ایران را همراهی کنند، اضافه کرد: من اعلام کردم بحث منافع من در میان نیست و بحث فدراسیون فوتبال و خروجی است که نباید خراب شود. می دانیم که بازی با ژاپن و استرالیا بازی سنگینی است و بازیکنان نیز به باشگاه های شان برگشته اند و نمی توانند در این مسابقات شرکت کنند. به همین دلیل شرایط در عمان برای تیم زیر ۲۲ سال ایران دشوار خواهد بود.

سرمربی تیم زیر ۲۲ سال با بیان اینکه از سرمربیگری این تیم در مسابقات عمان کناره گیری کرده است، گفت: به مسئولان فدراسیون گفتم اگر در این مسابقات نتیجه نگیریم همه چیز به گردن من است و من بدون بازیکنان اصلی ضرر می کنم. اگر هم این بازیکنان بخواهند به تیم امید کمک کنند باشگاه ها ضرر می کنند به همین دلیل خواستم در این مسابقات نباشم و از سرمربیگری تیم زیر ۲۲ سال در مسابقات عمان کناره گیری کردم.

منصوریان یادآور شد: ما باید تا فردا ساعت ۳ بعدازظهر لیست نهایی خود را اعلام کنیم و شرایط سخت است به همین دلیل کارهای تیم زیر ۲۲ سال به مدیر فنی تیم سپرده شد و فعلاً آقای هومن افاضلی کار را در دست گرفته است. البته هر کسی و یا حتی آقای افاضلی بخواهد با این شرایط به مسابقات قهرمانی آسیا در عمان برود ریسک بزرگی کرده است، چون تیمی که به نمایندگی از ایران به مسابقات عمان می رود، تیم امید کشورمان نیست و کارش دشوار خواهد بود.

وی در خصوص علت اتخاذ این تصمیم عنوان کرد: من آمادگی روحی و فنی ندارم که بخواهم با این شرایط کار کنم. شاید به خاطر بی تجربگی و جوان بودنم باشد و شاید اگر شخص دیگری جای من بود می توانست در ۴۸ ساعت یک تیم را برای یک تورنمنت آماده کند اما از نظر من این موضوع منطقی نیست. من از وقتی کارم را در فدراسیون شروع کردم تصمیم گرفتم تمام کارها با منطق و منظم پیش برود و اکنون منطق این است که من نمی توانم کمکی به تیم زیر ۲۲ سال کنم. به کفاشیان هم این موضوع را یادآوری کردم و ایشان به من گفت تا فردا صبح پاسخ نهایی را می دهد.

سرمربی تیم فوتبال زیر ۲۲ سال کشورمان با یادآوری اینکه از کفاشیان خواسته در فاصله ۱۱ روز تا برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا مربی جدید برای تیم کشورمان انتخاب شود، تاکید کرد، تیم امید در انتهای برنامه های فوتبال ایران جای دارد.

منصوریان همچنین تاکید کرد: ما می خواهیم تیم ملی بزرگسالان در جام جهانی نتیجه بگیرد و به همین دلیل منافع تیم امید را در نظر نمی گیریم. من دوست ندارم اگر خدایی ناکرده تیم ملی نتیجه نگرفت در نتیجه منفی این تیم نقش داشته باشم و چون خلل در برنامه ها ایجاد می شود من مقصر شوم. من نمی خواهم خدایی ناکرده اگر تیم ملی نتیجه نگرفت بگویند چون تیم امید به مسابقات رفت و برنامه ها به هم خورد نتیجه نگرفتیم.

منصوریان درباره اینکه لیست جدید تیم زیر۲۲ سال برای مسابقات قهرمانی آسیا در عمان مشخص شده است یا نه، اظهار داشت: لیست را بسته ایم و ۲۳ بازیکن از بین لیست ۴۷ نفره ای که قبلاً داشتیم اعلام کردیم که شاید به هیچ وجه این بازیکنان در اولویت قرار نمی گرفتند اما اکنون به اجبار وارد لیست شدند. شاید اگر قرار بود با این بازیکنان به مسابقات برویم حداقل ۵،۶ ماه زمان می خواستیم، چون بازی با تیم هایی مانند ژاپن بسیار سنگین است.

وی ضمن تاکید براینکه تیم اعزامی ایران به مسابقات فوتبال قهرمانی زیر ۲۲ سال آسیا تیم امید کشورمان نیست، ادامه داد: خیلی ها فکر می کنند رقابت های فوتبال زیر ۲۲ سال آسیا مسابقات بچه های کوچک است اما بازیکنان تیم زیر ۲۲ سال در همه جای دنیا بازیکنان تاپ جهان هستند. در تیم کره که مقابل ما بازی کرد ۴ لژیونر حضور داشتند و ۲ بازیکن آنها نیز در المپیک ۲۰۱۲ در تیم کره بازی کرده بودند. بازیکنان در سن زیر ۲۲ سال در بهترین شرایط هستند و از نظر سرعت و تکنیک در سطح بالایی قرار دارند.

سرمربی مستعفی تیم فوتبال زیر ۲۲ سال ایران همچنین خاطر نشان کرد: می خواستیم تیم جوانان ایران به مسابقات اعزام شود اما نمی دانیم می توانیم لیست رجیسترمان را تغییر دهیم یا نه. به همین دلیل نمی شد ریسک کرد. راه بعدی مان کناره گیری از مسابقات قهرمانی زیر ۲۲ سال آسیا بود که آن هم خطراتی دارد و اگر در این مسابقات شرکت نکنیم از مسابقات آینده که انتخابی المپیک ریودوژانیرو است حذف می شدیم.

منصوریان با بیان اینکه لیست تیم زیر ۲۲ سال را به افاضلی داده است، خاطرنشان کرد: از افاضلی و کفاشیان عذرخواهی کردم که نمی توانم هدایت تیم را در این مسابقات برعهده داشته باشم اما می خواهم مسئولان فدراسیون فوتبال من را هم در نظر خود داشته باشند و نگذارند زیر چرخ دنده های فوتبال له شوم چون همه می دانند که این چرخ دنده ها چقدر بزرگ هستند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر خواسته هایش عملی شود هدایت تیم را برعهده می گیرد یا نه، اظهار داشت: امکان ندارد خواسته های من عملیاتی شود چون مسابقات لیگ طبق برنامه انجام خواهد شد و به تعویق نمی افتد آقای کی روش هم برنامه اش را اعلام کرده و قرار است همه در خدمت تیم بزرگسالان باشند. خواسته بعدی من هم موجب ضرر باشگاه ها می شود و این خواسته نیز عملیاتی نخواهد شد. چون باشگاه ها سرمایه گذاری کرده اند و می خواهند نتیجه بگیرند که البته من در این حوزه وارد نمی شوم چون باید منافع تیم ملی را در نظر بگیرم.

سرمربی مستعفی تیم زیر ۲۲ سال عنوان کرد: در پایان جلسه به آقای نبی گفتم اگر فکر می کنید من نباشم تیم ملی نتیجه می گیرد، من دیگر نخواهم بود تا مردم از نتیجه تیم ملی لذت ببرند چون من خودم هم جزو این مردم هستم و در جام جهانی می خواهم از نتایج تیم ملی مقابل نیجریه، آرژانتین و بوسنی لذت ببرم و به همین دلیل اعلام کردم از هدایت تیم زیر ۲۲ سال کناره گیری می کنم.

منصوریان ادامه داد: آقای افاضلی هم ریسک بزرگی کرده که می خواهد هدایت تیم زیر ۲۲ سال ایران را برعهده بگیرد و البته تا به اینجا هم ما ریسک کرده بودیم. از رسانه ها می خواهم که این موضوع را مورد نقد قرار دهند، همانطور که اگر ما مقابل کره می باختیم باید ما را نقد می کردند.

وی در پایان تصریح کرد: از رسانه ها می خواهم که همانطور که تا به الان از من حمایت کردند از من حمایت کنند. صحبت های من به این معنا نبود که استعفا دادم. بلکه می خواهم به فوتبال کمک کنم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات