خوردبین؛

سرپرست تیم والیبال بانک کشاورزی گفت: «کارهای رویانیان همه اش شو بود و ظاهرنمایی که خودش را بخواهد در نظرها قرار بدهد ولی در واقع هیچ عاید و بهره ای برای پرسپولیس نداشت و ندارد. »

به گزارش افکارنیوز ، می گوید «من اولین پرسپولیسی ایران هستم. » این جمله" محمود خوردبین" است که سال ها به طور متناوب و به مدت طولانی عنوان سرپرستی تیم پرسپولیس را هم داشته است.

با او در ساختمان مرکزی بانک کشاورزی در اتاقی که کمیته ورزش این بانک است، ملاقات کردم. چهره ای که به رغم آنچه ظاهرش نشان می دهد، آرام است و بسیار خونسرد و البته تقریبا کم حرف. می گوید حقوق بگیر همین بانک کشاورزی است و سرپرست تیم والیبال این بانک.

وقتی از حقوقش در زمان سرپرستی در پرسپولیس از او می پرسم، می گوید: «چون حقوق بگیر یک بانک دولتی هستم، هیچ حقوقی از پرسپولیس دریافت نکردم. فقط سال آخر حضور در پرسپولیس با مرخصی یک ساله بدون حقوق به عنوان سرپرست این تیم پرطرفدار پایتخت روی نیمکت نشستم و با ۳۲ میلیون تومان اضافی نسبت به حقوق یک ساله ام در بانک، آن سال ۷۲ میلیون تومان از باشگاه دریافت کردم. »

محمود خوردبین با تمام گلایه هایی که از علی پروین دارد، خیلی رک وراست و صریح می گوید: «سگ علی به خیلی ها شرف دارد. »

محمودخان درباره احمدی نژاد هم حرف های جالبی دارد. می گوید در حق من نه تنها بدی نکرد بلکه یک روز هم من را دعوت کرد دفترش و با هم گپ زدیم ولی این دلیل نمی شود که او را دربست قبول داشته باشم. گفتگوی ما بیشتر درباره اخبار این روزهای پرسپولیس بود. درست روزی که پرسپولیس یک بر صفر ملوان را شکست داد و به صدر جدول رسید.

* وضعیت امروز پرسپولیس را چطور ارزیابی می کنید؟

- کسانی که من را می شناسند، می دانند خیلی صریح و روشن حرف می زنم. به نظر من مدیریتی که امروز پرسپولیس با آن پیش می رود، پایه و اساسش بر تظاهر و تبلیغ است. این پیشنهاد من بود که علی دایی را برای مربیگری پرسپولیس به کار بگیرید. البته آقایان آن زمان به حرف من می خندیدند و وقتی اسم دایی می آمد، مسیر حرف را منحرف می کردند و می گفتند اصلا این موضوع قابل بحث نیست و ما به هیچ عنوان قصد به کار گرفتن علی دایی را نداریم. رسما حرف من را به خاطر مسائل شخصی ای که با دایی داشتند به سخره می گرفتند. آنچنان شیفته نام های دهان پرکن خارجی بودند که از مربیان ایرانی غافل شده بودند.

* منظورتان دقیقا چه کسی است؟

- آقای رویانیان دیگر. ولی درحال حاضر همین رویانیان تیم را با نظر علی دایی بسته و امروز پرسپولیس از لحاظ تیمی، تیم خوب و آینده داری است و اگر هم امسال نتواند کاری کند، سال های بعد به شرط آنکه پابرجا بماند، می تواند تیم موفق و مدعی قهرمانی باشد. به نظر من پرسپولیس امروز، از تیمی که" ژوزه" مربیگری آن را به عهده داشت بسیار موفق تر است و بهتر فوتبال بازی می کند.

* بازیکنانی که امروز پرسپولیس گرفته جزو گران ترین بازیکنان لیگ هستند؛ این نفرات را اگر سال های گذشته هم در اختیار داشتند به نظرتان پرسپولیس بهتر از گذشته عمل می کرد؟

- حتما همین طور است. نفرات واقعا خوب هستند. پرسپولیس امروز نیمکت قوی هم دارد. مثلا محمد نوری به نظر من یکی از بهترین هافبک های ایران است اما روی نیمکت است و این نشان می دهد از نظر مهره پرسپولیس هیچ کم وکسری ای ندارد.

* علی دایی را به خاطر فنی بودنش پیشنهاد دادید یا به خاطر کاریزمای مدیریتی ای که دارد؟

- به خاطر مدیریتش. ممکن است خیلی ها از علی دایی از نظر فنی بهتر بودند برای مربیگری پرسپولیس اما وجهه و قدرت مدیریتی دایی چیزی است که بر فنی بودنش در پرسپولیس می چربد. البته از نظر فنی هم چیزی کم وکسر ندارد. دایی با مربیان خوب دنیا کار کرده است و علم روز ورزش دنیا را می شناسد. [ژلکو] میاچ کمک خوبی برایش بود که نمی دانم چرا رفت.

* کادر فنی همراه دایی که به همراه تیم به زمین می روند خیلی نفرات شان زیاد است. اینکه مربی تمام کادرش را خودش انتخاب کند، حتی پزشک تیم را، به نظر شما مساله مرسومی است؟

- خب طبیعی است که آدم همیشه دوست دارد کسانی که بهشان اعتماد دارد دور و برش باشند. سرمربی هم حرفش، حرف است چون مدیرعامل اگر موافقت نکند با استخدام فلان دکتری که مدنظر مربی است، اگر فردا مشکلی پیش بیاید، مربی به او می گوید تقصیر شماست چون من از اول هم فلانی را نمی خواستم.

* اما در فوتبال دنیا این مرسوم نیست. باشگاه معتبر یک کادر مشخصی دارد که کادر باشگاه محسوب می شوند.

- در این مملکت همه چیز فرق می کند. شما درست می گویید. به قول شما به مربی ربطی ندارد که دکتر تیم را انتخاب کند چون اینها جزو تیم انتخابی باشگاه یا مدیریت کلان مجموعه هستند اما در ایران وضع به این گونه است. سرمربی به اندازه بزرگ بودنش می تواند هر کاری را که بخواهد، انجام دهد و این اصلا رویه درست و صحیحی نیست. این را فقط درباره علی (دایی) نمی گویم بلکه این فرهنگی که پسوند سالار بودن را با خودش یدک می کشد، اشتباه است. هرچه باشد؛ بازیکن سالاری، مربی سالاری، مدیرعامل سالاری و… .

* گفتید رویانیان تظاهر و تبلیغات بی جا را وارد پرسپولیس کرد. درست متوجه شدم؟

- بله، شما یک نمونه اش را بشنوید از من. امروز توی روزنامه ها خواندم که پرسپولیس بدهی ۴۰ میلیاردی بالا آورده است. پیش از آقای رویانیان بدهی پرسپولیس اگر خیلی بود، هفت، هشت میلیارد بود. پس آن همه شعار و حرف های تو خالی آقای رویانیان برای این بدهی ۴۰ میلیاردی بود؟ این همه من فلان و بهمان باید نتیجه اش این باشد؟ تاسیس شبکه تلویزیونی، رستوران، هواپیما، دانشگاه و… به چه درد پرسپولیس خورد؟ اگر می خورد که نباید این اتفاق و بدهی بالا می آمد. اینها همه اش شو بود و ظاهرنمایی که خودش را بخواهد در نظرها قرار بدهد ولی در واقع هیچ عاید و بهره ای برای پرسپولیس نداشت و ندارد. در اصل همه اینها آتشی بود که دودش بیشتر از نورش بود. او هم شبیه همان کسانی است که به فوتبال واردش کردند. تمام سیاست آنها بر بزرگ جلوه دادن کار کوچک و انجام کارهای کوچک با آگراندیسمان کردن آن است. در این گزارش هایی که روزنامه ها از جلسه کارهای اقتصادی منتشر می کنند معمولا خبرنگاران زیادی دعوت می شوند که بیشتر دکور آن مجلس هستند ولی حتی به عنوان نمونه هم ندیدم در این جلسات، رویانیان پاسخگوی جزئیات این قراردادها باشد.

* آقای رویانیان این اقدامات را از نظر اقتصادی به نفع پرسپولیس می داند اما به نظر شما چرا نتوانست هیچ کمکی از نظر مالی به باشگاه کند؟

- باید یک تیم بازرسی بیاید و عملکرد مالی آقای رویانیان را به صورت شفاف بررسی کند تا مشخص شود این وسط چه اتفاقی افتاده است. پول ماشین هایی که وارد شد، کجا رفت؟ پول های حاصل از ترانسفر بازیکنان به صورت شفاف چطور کسب شد و چطور خرج شد؟ واقعا اگر به قول ایشان این پول ها به باشگاه رسیده باشد که منطقا نباید این بدهی بالا می آمد. اما این اتفاق افتاده است. پس باید سوال کرد از آقای رویانیان که پول ها چه شده اند؟ پول ها به کجا رفته اند؟ اصلا این کارهای اقتصادی ای که با آن گوش فلک را پر کردید، چه عایدی برای پرسپولیس داشت؟

* خب می تواند ادعا کند که این پول ها را خودم به باشگاه آورده ام و خودم هم تصمیم می گیرم که چطور خرجش کنم.

- این پول ها به اعتبار اسم پرسپولیس به دست آمده وگرنه چه کسی حاضر به سرمایه گذاری در باشگاه می شد؟ البته هنوز هم به درستی مشخص نیست چه مقدار از این پول ها خرج باشگاه شده و چه مقدارش حیف ومیل و به جیب دیگران رفته، یعنی چه که چون مدیرعامل است، پس هرطور که فکر کرده و دوست داشته، خرج کرده؟ با کدام ارز دولتی آن ماشین ها وارد شده و با چه نرخ ارزی فروخته شده؟ اصل پول ها توی جیب چه کسی است؟ من یادم می آید چند وقت پیش از شرکت پیشکسوتان زنگ زدند به من و گفتند اسم شما و خانواده تان درآمده که به سفر کربلا مشرف شوید. گفتم چون نمی دانم این پول از کجا آمده و نسبت به سالم بودنش اصلا مطمئن نیستم، ترجیح می دهم که به این سفر نروم. این پول ها معلوم نیست ورودی و خروجی اش کجاست.

* ولی جناب خوردبین؛ بسیاری از اقداماتی که رویانیان انجام داده حتی اگر از دید شما محصول مناسبی نداشته اما روند رو به جلویی بوده حداقل برای باشگاه داران تا راه های درآمد زایی برای یک باشگاه را مورد آزمون و خطا قرار دهند.

- من نظر خودم را می گویم و شناخت من به من می گوید که ایشان برای برند پرسپولیس چیزی به دست نیاورده. شاید فلان جا و بهمان جا پول هایی از روش های مختلف به دست آورده باشد اما این پول ها هیچ دردی نخورده، این پول ها تاثیرش فقط مقطعی و چند روزه بوده. اما کار مهم می توانست این باشد که پرسپولیس را به درآمدزایی یا حداقل به منبع مالی مورد اعتمادی نزدیک می کرد. به نظر من نه تنها این کار را نکرد بلکه بدهی ۴۰ میلیاردی بالا آورد که باتوجه به وعده وعیدها و شلوغ کاری های رسانه ای آقای رویانیان هیچ توجیهی نداشته و ندارد و ایشان باید پاسخگوی آن باشد.

* درصد زیادی از هواداران و پیشکسوتان باشگاه معتقدند که رویانیان زحمت کشیده و باعث موفقیت های پرسپولیس بوده است. البته وقتی به جایگاه پرسپولیس نگاه می کنیم حداقل امروز این را نظر را در مورد رویانیان تائید می کند.

- من ابتدای گفتگو هم اشاره کردم که حرفم را رُک و شفاف می زنم. خیلی ها بیرون از گود ایستاده اند و فقط برایشان نتیجه گرفتن مهم است و البته چشم به منافعی هم دارند. البته وضعیت طرفدار متفاوت از این موضوع است. طرفدار قهرمانی می خواهد و برد، طبیعی هم هست که از داخل باشگاه خبر نداشته باشد که چه اتفاقاتی در پشت پرده می افتد. عده ای از پیشکسوتان هم طبیعی هم هست که متاسفانه به خاطر شرایط مالی نامناسبی که دارند نامه بنویسند برای ابقا آقای رویانیان. من برای خیلی از پیشکسوتان بزرگ پرسپولیس احترام قائلم ولی آنها هم به نظر من خام حرف هایی شده اند که این حرف ها طولانی مدت به سود باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس نیست.

* اگر همکاری شما در شرایط خوب با رویانیان و پرسپولیس ادامه پیدا می کرد، همچنان این حرف ها را می زدید؟

- من همیشه حرف حق را می زنم. آدم مصالحه پذیری نیستم. من حقیقت را می گویم. فرقی نمی کند که داخل مجموعه پرسپولیس باشم یا نباشم. حتی اگر بودم و این مسائل را می دیدم، بی شک از همکاری انصراف می دادم. من خودم از باشگاه جدا شدم چون حس کردم اینها دارند به من دروغ می گویند. تظاهر می کنند و به من بی احترامی می کنند. به عنوان مثال همین آقای رویانیان از طریق یکی از مترجم های دنیزلی به او یاد داده بود که به من بی احترامی کند یا من را توی جلسات شان راه ندهند یا صندلی من را مدام به این و آن بدهند و بازی های زشتی دربیاورند. حسم این بود که دارند به من بی احترامی می کنند و این دسیسه چینی باعث شد که از سرپرستی پرسپولیس کناره گیری کنم.

* شیرینی آن زمان در کار شما دخالت نمی کرد؟

- شیرینی در حد من نبود که بخواهد دخالت کند. خود رویانیان هم نمی توانست دخالت کند. من کار خودم را می کردم. همه هم من را می شناسند. این را بگذارید بگویم؛ به نظر من از زمانی که پول بد وارد فوتبال شد، فوتبال کثیف شد. دو، سه سال گذشته واقعا فوتبال کثیف ترین دوره خودش را گذراند. قبلا کم بود. خیلی کم بود. امروز واقعا کثیف شده است. این پول ها از جای درستی نمی آیند. رویانیان به همراه دو، سه مدیر لیگ برتری آنچنان تورم قیمت برای بازیکنان لیگ به وجود آوردند که تا سال های سال تبعات آن جبران ناپذیر است. در گذشته بازیکنان برای نام پرسپولیس اعتبار قائل بودند و این باعث می شد با قیمت های خیلی کمتری نسبت به تیم های شهرستانی به پرسپولیس بیایند ولی حالا چه؟

* به نظر شما تاسیس شرکت پیشکسوتان کار مناسبی بود؟

- به نظر من کار خوبی بود، البته اگر اصل موضوع درست باشد که متاسفانه نیست. به هرحال احترام پیشکسوت مهم است. خیلی از این پیشکسوتان احتیاج به کمک دارند و اگر قرار باشد یک روز من مدیرعامل پرسپولیس باشم، حتما باز به این پیشکسوتان کمک می کنم. من چند وقت پیش رفتم باشگاه و دیدم توی هر اتاقی چند نفر نشسته اند. خب بیایند از این بچه های پیشکسوت در کارهای باشگاه استفاده کنند و حقوق این مدلی بهشان بدهند به جای اینکه ماهی ۳۰۰ هزارتومان پول بهشان بدهند. به همه که نمی توانند کمک کنند و فقط باشگاه باید به آنهایی که واقعا نیازمند هستند، کمک کند. جالب اینجاست که آقایان رویانیان و شیرینی وقتی هم به یک پیشکسوت کمک می کنند، آن را در بوق و کرنا می کنند. همانطور که گفتم، فقط جنبه تبلیغی دارد. ایشان خیلی دوست دارند نسبت به هر چیزی که دارند، تبلیغ کنند تا همه فکر کنند خیلی کار مهمی انجام داده است.

* گفتید اگر مدیرعامل بشوم… مگر قرار است مدیرعامل بشوید؟ یا…

- دوران آقای علی آبادی، وقتی آقای کاشانی از پرسپولیس رفت، گفتم من هم دیگر نمی توانم کار کنم. گفتند چرا؟ گفتم به این دلیل که می دانم الان شما می روید یک نفر را می آورید به عنوان مدیرعامل که نه فوتبالی است و نه چیزی از فوتبال می داند و اولین کاری هم که می کند، این است که صددرصد می گوید علی پروین و محمود خوردبین نباشند در مجموعه. من این جنس حرف ها را می شناسم. گفتم من می توانم مدیرعامل باشگاه باشم چون می دانم از آنهایی که شما انتخاب می کنید، خیلی بهتر هستم؛ هم سابقه مشخصی دارم و اولین پرسپولیسی ایرانم و… علی آبادی هم می خواست فرخزادی را مدیرعامل پرسپولیس کند؛ اتفاقا در آن جلسه هم فرخزادی بود و من هم به عمد گفتم که بشنود. گفتم مثلا من چه چیزی کم دارم که مدیرعامل نشوم.

* اگر مدیرعامل بشوید، چه می کنید؟ ضعف های مدیریتی پرسپولیس را امروزه روز در چه می دانید؟

- من دنبال مدیریت پرسپولیس نیستم و خیلی اشراف روی موضوع و حفره های باشگاه ندارم که بخواهم درباره اش حرف بزنم. مثلا شنیده ام کارکنان ورزشگاه درفشی فر دو، سه ماهی است که حقوق نگرفته اند. حتما باشگاه هم کارمندانش حقوق نگرفته اند. همین ها نمونه های کوچکی است که می شود ضعف مدیریتی رویانیان دانست؛ بازیکنان میلیاردی ترانفسر می کند ولی حقوق ۴۰۰،۵۰۰ هزارتومانی کارکنان مجموعه اش را نمی دهد. باید داخل این مشکلات شد تا بهتر ریشه شان را پیدا کرد. آن وقت می شود گفت که چرا پرسپولیس به این روز افتاده است. این باشگاه اولین مساله اش پول است. اگر پول نباشد، هر کسی هم بیاید کاری از پیش نمی برد. رویانیان با آن همه ادعا نتیجه ای که به بار آورد همین چیزی است که می بینید، یک بدهی ۴۰ میلیاردی.

* امروز پرسپولیس صدر جدول است. همه در این شرایط تقریبا پشت رویانیان هستند و می گویند چرا رویانیان را باید کنار گذاشت درحالی که تیم شرایط خوبی در جدول دارد؟

- رویانیان تیم را به اینجا رسانده؟ اصلا این موضوع را قبول ندارم. به نظر من اگر امروز پرسپولیس در صدر جدول قرار گرفته، کاری است که علی دایی انجام داده و نه رویانیان. اگر رویانیان ادعا دارد که او تیم را به اینجا رسانده باید از او پرسید که چرا پس زمان" ژوزه" با آن خرج های چند ده میلیاردی این کار را نکرد. همین آقا به علی دایی بی ادبی می کرد. به شدت با من و پیشنهادم درباره علی دایی مخالفت می کرد. می گفت آدم نیست. دوست نداشت دایی را. می گفت تا زمانی که من هستم، ایشان نمی تواند مربی پرسپولیس باشد. علی به تیم کمک کرده و تیم اول است. رویانیان خیلی وقت ها حتی نمی داند تیم کجا تمرین می کند، چه برسد به اینکه بخواهد تیم را تا اینجا بالا بکشد. واقعا نگران پرسپولیس هستم چون نمی دانم این راه به کجا ختم می شود با این بدهی هایی که بالا آمده است. بازیکن ها به خاطر علاقه شان به باشگاه و علی دایی دارند از جان مایه می گذارند.

* رویانیان دو پیشنهاد به وزارت ورزش داده؛ یکی اینکه گفته است از آن ۱۰ میلیارد مصوب وزارت ورزش و جوانان، ۹ میلیاردش به تیم داده نشده، این رقم به سرعت به پرسپولیس پرداخت شود یا اینکه وزارتخانه اجازه بدهد رویانیان دو فرد متمول مالی که خودش انتخاب می کند به عنوان هیات مدیره پرسپولیس منصوب شوند. به نظر شما این شرط گذاری ها چرا و به چه پشتوانه ای از طرف رویانیان مطرح شده است؟

- من فکر می کنم رویانیان برای رفتن، این کار را انجام می دهد. در واقع دارد سنگ بزرگ می زند که شانه از زیربار مسئولیت آن هم در این شرایط خالی کند و برود. کی الان می خواهد ۴۰ میلیارد بدهی را جمع وجور کند؟ رفتن بهتر نیست؟ بهانه می آورد برای اینکه برود و ۴۰ میلیارد را بندازد گردن مدیرعامل بعدی. اینکه شرط می گذارد که دو نفر پولدار را بیاورد، خب مسلما برای این است که این بدهی را یک طوری رفع ورجوع کند. در اوایل مدیریتش همیشه می گفت موقع رفتنم تا ریال آخر از بدهی های دوره خودم را تسویه می کنم که الان خلاف آن عمل می کند.

* خب دوتا آدم پولدار ممکن است به چه انگیزه ای بیایند توی تیم پرسپولیس آن هم با این بدهی و…

- فقط به خاطر علاقه.

* چه علاقه ای است آخر اینکه بیایند پول را اینطور خرج کنند. تاجران و بیزنس من ها اغلب از این علاقه ها خرج نمی کنند تا بهره کلانی برایشان نداشته باشد.

- مثلا من دیدم آقای هدایتی دنبال هیچ عایدی نیست و هر وقت نیاز بوده، پول خرج کرده برای تیم. درواقع هر وقت خواسته خرج کرده. تیم باید تیم قوی باشد.

* اما خیلی ها می گویند تقریبا پول هایی که برای پرسپولیس به قول شما برای علاقه اش خرج کرد را پس گرفته.

- من نشنیده ام که پس گرفته باشد. الان آقای پروین از آقای هدایتی بخواهد به تیم کمک کند، هر چقدر که لازم باشد پرداخت می کند. به نظر من این آدم باید کنار امثال پروین و عابدینی باشد. گروهی تشکیل بدهند و به تیم کمک کنند. اینها سابقه شان هم ورزشی است، هم مالی و هم مدیریتی. هدایتی واقعا به پرسپولیس علاقه دارد.

* شما از پروین حرف زدید. به نظر شما کسی مثل پروین قدرت مدیریت باشگاهی مثل پرسپولیس را دارد؟ یعنی مثل ترکیب های علی اصغری اش وقت مربیگری، عملکردش به عنوان مدیرعامل، علی اصغری نخواهد بود؟

- پروین در کنار آقای عابدینی می تواند موفق باشد. پروین باید از نام خود برای پیشرفت پرسپولیس استفاده کند. عابدینی خودش فوتبالیست و در مدیریت کلان هم بوده. این تیم نیاز به یک مدیر فوتبالی دارد که عابدینی تنها کسی است که این مشخصات را دارد.

* ترکیب هدایتی - پروین یک بار در استیل آذین امتحانش را پس داده، چه اصراری به استفاده دوباره از این ترکیب شکست خورده است؟

- من گفتم این ترکیب در کنار مدیریت عابدینی جواب می دهد و به تنهایی کارساز نیست.

* آیا عابدینی که آخرین بار در اواخر دهه ۷۰ مدیریت داشته به درد پرسپولیس دهه ۹۰ می خورد؟

- من معتقدم او می تواند و تجربه و دانش این کار را دارد. خودش فوتبالیست بوده و این خیلی برای یک مدیر فوتبالی موثر است.

* به سالم بودن عابدینی اطمینان دارید؟

- به نظر من عابدینی صددرصد از نظر مالی آدم سالمی است. امروز مشکل پرسپولیس هم مالی است و هم مدیریتی ولی متاسفانه اینقدر که از آقای رویانیان در رسانه ها عکس و خبر و… می بینیم از رئیس جمهور نمی بینیم. رویانیان کجا می رفت از پرسپولیس بهتر. کجا می توانست اینقدر خودش را معروف کند؟ مگر رویانیان را چه کسی توی این مملکت می شناخت؟ اگر هم کسی کمی رویانیان را می شناخته به خاطر آن وجه تبلیغاتچی بودنش بوده است.

* بازی با آث میلان را چطور ارزیابی می کنید؟ این بازی باعث شد خیلی از طرفداران پرسپولیس خوشحال شوند و حال خوبی داشته باشند.

- صددرصد. به چه منظوری این تیم به ایران آمد. چه خروجی ای برای پرسپولیس داشت؟ حداقل به نفع خود رویانیان که بود. دقیقا زمانی که ارج وقربش را داشت از دست می داد، این بازی را تدارک دید و به اندازه قابل توجهی موردتوجه و تمجید قرار گرفت یعنی دقیقا هوش او شاید اینجاست که خوب موقعی به داد خودش می رسد. بلد است که چه وقتی ورق را به نفع خودش برگرداند.

* در اواخر دوره وزارت ورزش عباسی به شما پیشنهاد عضویت در هیات مدیره داده شد، چرا به سرانجام نرسید؟

- آنها انتظار داشتند اعضای هیات مدیره آن شخصی را که مدنظرشان بود، مدیرعامل کنند. آقای کامبوزیا را می خواستند از فدراسیون شطرنج به پرسپولیس بیاورند. من همانجا نظر دادم که اگر قرار است یک فرد بیگانه با فوتبال را برای پرسپولیس بیاورند، چه فرقی با خود رویانیان دارد؟ او هم باید دو سال آزمون و خطا کند تا به همین جایی که رویانیان بود، برسد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات