رییس فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه نمی تواند جام جهانی و باشگاه ها را قربانی بازی های زیر ۲۲ سال عمان کند، گفت: مخالف کناره گیری علیرضا منصوریان از تیم ملی زیر ۲۲ سال بودم و او نباید در شرایط سخت این تیم را تنها می گذاشت.

به گزارش افکارنیوز ، علی کفاشیان درباره تغییرات ایجاد شده در کادرفنی تیم ملی فوتبال زیر ۲۲ سال که علیرضا منصوریان جایش را به هومن افاضلی داد و همین طور بازیکنان زیادی به خاطر حضور در لیگ برتر از این تیم کنار گذاشته شده اند، اظهار کرد: تغییرات بازیکنان اجباری بود. به هرحال تیم ملی بزرگسالان ما امسال برای حضور در جام جهانی باید به خوبی آماده شود و اولویت ما حضور موفقیت آمیز در جام جهانی است. برای اجرای برنامه های تیم ملی ما مجبور هستیم مسابقات لیگ را زودتر تمام کنیم و برای همین به اندازه کافی به باشگاه ها فشار می آوریم. البته تیم ملی زیر ۲۲ سال ما یکی از تیم های خوب حال حاضر آسیاست و فکر می کنم با ترکیب کامل به بازی های عمان می رفت، یکی از شانس های قهرمانی در این رقابت ها بود.

*نمی توانستیم جام جهانی و باشگاه ها را فدای بازی های زیر ۲۲سال عمان کنیم

وی افزود: با وضع پیش آمده ما مجبور شدیم تیم دومی را ساماندهی کنیم و پس از صحبت با باشگاه ها و تعاملی که آنها با ما خواهند داشت، شرایطی ایجاد کنیم که حتی الامکان تیمی با ۲۳ بازیکن بتواند راهی عمان شود. اولویت های ما از قبل تعیین شده است و نمی توانستیم جام جهانی و باشگاه ها را به نوعی قربانی کنیم. تیم زیر ۲۲ سال ما در اولویت بعدی قرار دارد و تا جایی هم که می دانیم فقط شرکت کردن در این مسابقات برایمان مهم است و این بازی های انتخابی المپیک یا بازی های جهانی نیست. البته تمام بازیکنانی که در این تیم هستند از پشتوانه تیم بزرگسالان خواهند بود که با انگیزه موفقیت در این تیم امیدوارند به تیم ملی بزرگسالان برسند و موفقیت هایشان را آنجا ادامه دهند.

*منصوریان نباید در شرایط سخت تیم زیر ۲۲ سال را تنها می گذاشت

رییس فدراسیون فوتبال همچنین با بیان اینکه علیرضا منصوریان نباید از مسوولیتش کناره گیری می کرد، گفت: به نظرم منصوریان باید کارش را ادامه می داد. یک وقتی تیم ما در شرایط خوبی قرار دارد و همه چیز برایش فراهم است و یک وقتی هم اوضاع خراب می شود و شرایط بسیار سخت. واقعا نمی دانم او چرا نمی خواهد با تیم زیر ۲۲ سال باشد، شاید از باخت می ترسد! اما فدراسیون مسوولیت ضعیف بودن تیم زیر ۲۲ سال با شرایط پیش آمده را قبول کرد. او باید می ماند و تلاش می کرد. در شرایط سخت نباید این تیم را تنها نمی گذاشت. من موافق رفتن او نبودم، اما به هرحال خودش تصمیم گرفت برود.

*اولویت ما برای تیم امید انتخاب سرمربی خوب خارجی است

کفاشیان افزود: هومن افاضلی که از کادرفنی این تیم بود جانشین منصوریان شده تا این تیم را در بازی های عمان هدایت کند. البته مساله مهم تر ما موضوع تیم ملی المپیک (امید) است که من به کمیته فنی و توسعه و همین طور کمیته جوانان دستور دادم که سریعا شرایط جمع و جور شدن و تشکیل شدن تیم امید را فراهم کند تا این تیم بتواند هرچه سریع تر اردوها و تمرین هایش را آغاز کند و ما هم بتوانیم آنها را به بازی های آسیایی این چئون کره جنوبی و سپس رقابت های مقدماتی ریودوژانیرو اعلام کنیم. اولویت ما برای مربیگری تیم ملی المپیک انتخاب سرمربی خوب خارجی است.

*وینگادا قرار است فکر کند و به ما جواب دهد

وی درباره مذاکره و توافق با نلو وینگادا و اینکه آیا قطعا سرمربی تیم ملی امید خواهد بود نیز به ایسنا گفت: ما برای این مربی پرتغالی پیغام هایی فرستادیم و صحبت هایی رد و بدل شد. با توجه به اینکه وینگادا تجربه زیادی در فوتبال پایه و بویژه رده المپیکی (امید) دارد و چندین مرتبه هدایت تیم های ملی المپیک را برعهده داشته و حتی با تیم المپیک پرتغال چهارم دنیا شد، لذا احساس کردیم او می تواند مربی خوبی برای تیم المپیک ایران باشد و از طرفی کارلوس کی روش او را می شناسد و فکر می کنم هماهنگی خوبی هم می تواند با او داشته باشد. اما ما چون به لحاظ مالی دست مان تنگ است نمی توانیم مبالغ بالا به او یا مربی خارجی دیگری بپردازیم. پیشنهادی را به او دادیم و قرار شد فکر کند و به ما جواب بدهد. البته شنیدم پیشنهادی هم از یک تیم دسته دومی پرتغال دارد.

*هرکس ادعایی درباره پیشنهاد رشوه یا تخلفات فوتبال دارد، آن را در کمیته اخلاق و رسیدگی به تخلفات مطرح کند

رییس فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه&#;۳۹; &#;۳۹; شما که نبودید در ادامه بحث های حاشیه ای فوتبال ایران صحبت هایی از جانب امیر عابدینی مدیرعامل باشگاه داماش مبنی بر پیشنهاد رشوه ۱.۵ میلیاردی توسط یکی از اشخاصی که تا سرپرستی تیم ملی هم پیش رفت مطرح شد و موارد دیگری هم از این دست بیان شده است. حال فدراسیون چه تصمیمی برای رسیدگی به ادعاهای آنها دارد و در صورت درست نبودن این ادعاها چه برخوردی با کسانی که تهمت می زنند، دارد" به ایسنا گفت: من در جریان آن صحبت ها قرار گرفتم. این صحبت ها مربوط به امروز و دیروز نیست و معمولا در فوتبال ما وجود دارد. برداشت های مختلفی از یکسری حرف ها می شود اما فکر می کنم مسوولان و چهره های شاخص فوتبال ما باید حرمت ها را نگه دارند و از تهمت زدن بپرهیزند. ما باید فضای فوتبال را سالم نگه داریم. من هیچ قضاوتی روی تهمت ها نمی کنم اما آماده ام اگر مستنداتی داشته باشند، با کسانی که حتی در گذشته تخلفاتی کرده اند، برخورد کنیم و حتی اگر آن اشخاص خاطی هنوز در فوتبال مسوولیت دارند، کار از آنها گرفته شود و شرایطی ایجاد کنیم که دیگر در فوتبال نباشد، اما این موضوع نیازمند مستندات کافی است. من از این اشخاص می خواهم بیایند و توضیحاتشان را با ارائه مستندات به کمیته اخلاق و رسیدگی به تخلفات حرفه ای در فوتبال اعلام کنند تا در آینده ای نزدیک به آنها رسیدگی کنیم.

* نمی توانم براساس ادعاهای عابدینی تصمیم بگیرم و او باید مستنداتش را ارائه کند

کفاشیان در واکنش به اینکه عابدینی گفته ظاهرا در جلسه ای با شما نام آن شخص متخلف را برده است و و شما با گفتن کلمه «عجب! » سری تکان داده اید، آیا چنین است به ایسنا گفت: معمولا می آیند و مواردی را با من صحبت می کنند، اما عابدینی یکی از آدم های عاقل این فوتبال مملکت است و می فهمد که اگر چنین ادعاهایی می شود، نباید زیربار این مسائل برود. ممکن است این صحبت ها درست باشد و ممکن است فقط در حد حرف بوده اما چیزی که برای فدراسیون مهم است، رسیدگی به تخلفات براساس مستندات کافی خواهد بود، بنابراین من نمی توانم چه الان و چه در آینده براساس ادعاها و صحبت های شفاهی قضاوتی کنم و تصمیمی بگیرم.

*به رسیدگی ها و زمان اعلام رای پرونده محسن قهرمانی ورود نمی کنم

وی در پاسخ به اینکه کمیته انضباطی بالاخره چه زمانی می خواهد رای پرونده محسن قهرمانی را اعلام کند و آیا شما برای تسریع کار دستوری به آنها نمی دهید، تصریح کرد: کمیته انضباطی یک نهاد حقوقی مستقل در فدراسیون فوتبال است. آنها مشغول بررسی های لازم هستند و در زمانی که کار نهایی شود، آن را اعلام می کنند. من به این نهاد مستقل ورود نمی کنم و می خواهم خودشان با دل و حوصله پس از آنکه تمام رسیدگی ها را انجام دادند به نتیجه درستی برسند و آن را اعلام کنند. فکر می کنم در آینده ای نزدیک این اتفاق می افتد.

*کمیته و دپارتمان داوری باید همدیگر را تحمل کنند و حرف هایشان یکی باشد

رییس فدراسیون فوتبال همچنین درباره تغییرات ایجاد شده درباره دپارتمان داوری فدراسیون که ظاهرا به خاطر اختلافات میان کمیته و دپارتمان داوری بوده است، گفت: چندین جلسه میان کمیته و دپارتمان داوری برگزار کرده ایم و من به آنها تاکید کردم درباره داوری باید حرف هایتان یکی باشد و اگر نمی توانید همدیگر را تحمل کنید، بروید. به صراحت تاکید کردم هرکس که نمی تواند با شرایط فعلی دیگران را تحمل کند، برود. تغییرات ایجاد شده در تشکیلات داوری هم ناشی از همین مساله است. ما می خواهیم هیچ اختلافی میان کمیته داوران و دپارتمان داوری وجود نداشته باشد تا آنها بتوانند با قدرت بر جریان داوری در فوتبال ایران مدیریت و نظارت کنند.

*اسپانسر تیم ملی قول داد به تعهداتش عمل کند و تا پایان دی ماه به آنها مهلت دادیم

کفاشیان درباره آخرین وضعیت اسپانسر تیم ملی و اینکه قرار بود اگر شرکت طرف قرارداد تا پایان آذرماه به تعهداتش پایبند نباشد، با اسپانسرهای جدید مذاکره شود، تصریح کرد: ما با روسای این شرکت دوباره صحبت کردیم و جلساتی برگزار شد. نهایتا قرار شد آنها تا آخر دی ماه به تعهدات مالی شان عمل کنند و این آخرین فرصت تعیین شده از سوی فدراسیون خواهد بود. البته آنها پذیرفتند و می خواهند این کار را انجام دهند اما اگر تا آخر دی ماه چنین اتفاقی رخ ندهد ما با اسپانسرهای دیگر مذاکره می کنیم.

*عضویت در هیات اجرایی کمیته المپیک وقتی از من نمی گیرد

وی همچنین درباره کاندیدا شدنش در هیات اجرایی و نایب رییسی کمیته ملی المپیک نیز به ایسنا گفت: اگر در انتخابات کمیته ملی المپیک برای این مسوولیت ها رای بیاورم، هیچ کدام از آنها وقت چندانی از من نمی گیرد چون هیات اجرایی یک تشکیلات سیاستگذار و تصمیم گیر در کمیته المپیک است و قرار نیست من مسوولیت اجرایی داشته باشم، بنابراین تمام وقتم در اختیار فدراسیون فوتبال خواهد بود ضمن اینکه طبق قانون روسای فدراسیون ها باید برای حضور در هیات اجرایی کاندیدا شوند. معمولا جلسات این هیات ماهی یک بار و یا دو هفته یک بار است که در این باره هم وقت چندانی از ما گرفته نمی شود.

*پیشنهادهای جدیدی برای بازی تدارکاتی از چند کشور آفریقایی، اروپایی و آمریکای جنوبی دریافت کردیم

رییس فدراسیون فوتبال درباره بازی های تدارکاتی تیم ملی بزرگسالان و پیشنهاداتی که در این خصوص به فدراسیون شده است، به ایسنا گفت: باید از همین جا اعلام کنم که کشورهای زیادی اعلام آمادگی کردند تا با ما دیدار تدارکاتی داشته باشند. چندین و چند تقاضا به فدراسیون آمده اما فعلا نمی خواهم نامی از آنها ببرم. در میان این تیم ها کشورهای آفریقایی، اروپایی و همچنین آمریکای جنوبی وجود دارد. ما منتظر بازگشت کارلوس کی روش به ایران هستیم تا پیشنهادها را به او اعلام کنیم تا تصمیم نهایی را سرمربی تیم ملی بگیرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات