کاندیدای حضور در انتخابات فدراسیون کشتی و عضو شورای شهر تهران گفت: رئیس جمهور همانطور که پرونده هسته ای را به دقت پیگیری می کند به مسائل ورزش هم توجه ویژه داشته باشد.

به گزارش افکارنیوز ، عباس جدیدی عوض شورای اسلامی شهر تهران که یکی از کاندیداهای حضور در انتخابات فدراسیون کشتی بود به دلیل نامه سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر عدم حضور اعضای شورای شهر در انتخابات فدراسیون های ورزشی اجازه حضور در انتخابات صبح امروز فدراسیون کشتی را پیدا نکرد.

جدیدی در این خصوص گفت: این موضوع یک رویکرد ناخوشایند برای من داشت، خوشایند از این نظر که از زیر بار تهمت هایی که در زمان انتخابات شورای شهر به من زده می شد خارج شدم و ناخوشایند از این نظر که به یکی از اعضای خانواده ورزش اجازه حضور در انتخابات ورزشی داده نشد.

وی ادامه داد: آن زمان تهمت های زیادی به من زده شد و گفتند که فدراسیون کشتی را در رأی گیری شهردار تهران معامله کرده اند و به نام من زده اند. خدا را شکر می کنم امروز این بار تهمت ها را که در این مدت در دلم ریخته بودم خالی کردم. در این مدت به خاطر مردم صحبتی نکردم و خوشحالم روزی فرا رسید و به خیلی ها ثابت شد که هیچکدام از این مسائل درست نبوده است و صبحت هایی که عنوان می شد که فدراسیون کشتی را به من سپرده اند به واقعیت تبدیل نشد.

دارنده مدال نقره المپیک تصریح کرد: مردم با مشاهده این فضا در ورزش نا امید می شوند، بیشتر از اینکه ناراحت خودم باشم ناراحت توهینی هستم که به شعور مردم شده است. از رئیس جمهور محترم می خواهم همانطور که مسائل هسته ای را به دقت دنبال می کند نیم نگاهی هم به وزرای خودش به خصوص وزیر ورزش داشته باشد و همانطور که در پرونده هسته ای دقیق هستند به مسائل ورزش هم توجه ویژه داشته باشد. امیدوارم این مسائل از دید آقای روحانی پنهان نماند.

جدیدی با بیان اینکه ما که نمی توانیم جلوتر از قانون حرکت کنیم، گفت: بر اساس مصوبه قانون شوراهای اسلامی شهر عضویت در این شوراها افتخاری است و شغل محسوب نمی شود. وظیفه ما هم که در شورای شهر وضع قانون است تبعیت از قانون است. این انتظار می رود در مواقعی که شبهه ای در خصوص تفسیر قانون به وجود می آید رأی مجلس فصل الخطاب باشد.

وی ادامه داد: ناراحت خودم نیستم اعتراض من و دلیل اینکه انتخابات فدراسیون کشتی را نامشروع می دانم این است که ابتدا باید تکلیف این شبهه قانونی مشخص می شد. شبهه ای که وجود نداشت بلکه آن را به وجود آوردند. سپس انتخابات برگزار می شد.

جدیدی عنوان کرد: استفساریه سال ۸۶ مجلس شورای اسلامی هم بر این موضوع تأکید داشت که عضویت در شورای شهر شغل محسوب نمی شود. اگر چنین شبهه ای به وجود آمده ابتدا باید برطرف می شد، سپس انتخابات برگزار می شد. اعتراضی نداشتیم و دنبال حمایت کسی هم نبودیم. پیشنهاد دادیم که ابتدا تکلیف این کار توسط مجلس روشن شود نه به صورت نظر مشورتی بلکه به صورت استفساریه و سپس اقدام به برگزاری انتخابات شود. آن زمان هم گفتیم اگر قانون ایراد دارد، اصلاح شود اما توجهی نکردند.

عضو شورای شهر تهران گفت: اگر مجلس نظر می داد که نظر سازمان بازرسی کل کشور درست است حرفی باقی نمی ماند و ما هم تابع بودیم اما اگر خلاف این موضوع نظر داده شود آیا وزیر ورزش فکر روی دیگر این قضایا را کرده است که دستور برگزاری انتخابات فدراسیون های ورزشی را داده است؟

جدیدی افزود: جواب ما را چه کسی خواهد داد، جواب تهمت هایی که به ما زدند و چیزی نگفتیم. آیا خدا را خوش می آید که قربانی بی قانونی شویم؟ این موضوع موج بزرگی در جامعه ورزش ایجاد خواهد کرد و با وجود اینکه هیچکس نمی خواهد ورزش درگیر این حاشیه ها شود اما وزیر ورزش باید بداند که ابتدا باید پایه های کار را درست می کرد.

وی عنوان کرد: این موضوع راهکار قانونی داشت و وزیر ورزش نباید مجامع انتخاباتی را در این شرایط برگزار می کرد تا ابتدا تکلیف این موضوع روشن شود اما تصمیمات اشتباه وزیر جرقه این کار را زد. تصمیماتی که غیرحقوقی است و تبعات بدی خواهد اشت.

جدیدی گفت: چرا باید بهانه دست IOC بدهیم؟ به هر حال ما وطنمان را به بیگانگان نخواهیم فروخت اما آنها حتماً این اتفاقات را رصد خواهند کرد. در صورتی که مخالف ۱۰۰درصد دخالت بیگانگان در ورزش کشور هستیم. به خاطر همین است که به وزیر ورزش می گوییم کار باید از ابتدا درست انجام می شد دنبال حق و حقوق خودمان نیستیم بلکه حق و حقوق ورزش هستیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات