در سال ۲۰۰۶ اردو نداشتیم و لطمه خوردیم

سرمربی تیم فولاد خوزستان گفت: همیشه دوست داریم تیم ملی در اولویت باشد تا موفق شود اما انتظارمان این است باشگاه ها را هم ببینند.

به گزارش افکارنیوز ، تیم فولاد خوزستان از ابتدای فصل روند خوبی را دنبال کرده و همچنان بین مدعیان حضور دارد و در کورس قهرمانی است. فولاد که این هفته باید به مصاف پرسپولیس برود، می تواند با پیروزی در این دیدار شرایطش را بهتر کند و با دیکر رقبایش فاصله بگیرد، اما سرمربی این تیم معتقد است هنوز نمی توان درباره قهرمانی صحبت کرد.

حسین فرکی در خصوص وضعیت فولاد، دیدار با پرسپولیس، برنامه تیم ملی و… صحبت کرده است.

این هفته دیدار پرسپولیس و نفت با تساوی به اتمام رسید و شما توانستید فاصله با رقبا را کمتر کنید. این موضوع کار شما را برای هفته آینده راحت تر نمی کند؟

هیچ هفته ای کار ما راحت نیست و این یک واقعیت است و شرایطی که لیگ امسال و جدول دارد این موضوع را نشان می دهد. همه بازی ها دشوار است اما یکسری بازی ها مانند دیدار ما با پرسپولیس ۶ امتیازی محسوب می شود. مطمئنا چون ما در کورس هستیم بازی با تیم های بالای جدول و مدعیان قهرمانی اهمیت زیادی دارد و جدول امسال به این شکل شده است. امیدوارم در دیدار با پرسپولیس بازی خوبی انجام شود. در این دیدار میزبان تیم خوب پرسپولیس با بازیکنان و مربی خوب این تیم خواهیم بود و دنبال ۳ امتیاز هستیم تا نتیجه دور رفت را هم جبران کنیم.

یعنی انتقام؟

من این واژه را نمی پسندم و دوست ندارم بگویم انتقام می گیریم، اما صددرصد دوست دارم جبران کنیم.

شرایط شکست دادن پرسپولیس را دارید؟

فکر می کنم شرایطش را داریم. اکنون تیم ها شرایطی نزدیک به هم دارند و نه تنها فولاد و پرسپولیس که در جدول کنار هم هستند، بلکه تیم های پایین جدول هم شرایط شکست دادن تیم های صدر جدول را دارند. این یک واقعیت است و واقعا همه تیم ها در کورس هستند که این کورس به ۲ قسمت تبدیل شده است. یکسری از تیم ها در نیمه بالای جدول رقابت می کنند و در کورس قرار دارند و برخی تیم ها نیز در نیمه پایین جدول در کورس هستند و تلاش می کنند جایگاه بهتری داشته باشند.

شاید در نبود ۳ بازیکن اصلی پرسپولیس و ۲ اخطاره بودن چند بازیکن دیگر این تیم قبل از دربی کارتان راحت تر باشد. به این موضوع فکر کرده اید؟

به هیچ وجه به این موضوع فکر نمی کنیم. فکر نمی کنم نبود ۲،۳ یا حتی ۵ بازیکن پرسپولیس تاثیری در روند این تیم داشته باشد، چون آنها به اندازه کافی بازیکن دارند و نبود چند بازیکن شان تاثیری نخواهد داشت. ما به عملکرد خودمان فکر می کنیم که در بهترین شرایط مقابل پرسپولیس آماده شویم و ۳ امتیاز را بگیریم.

به نظرتان در این رقابت فشرده تیمی که بتواند ۳ امتیاز را بگیرد، شانس بیشتری برای قهرمان شدن دارد؟

نه! به نظرم هنوز نمی شود درباره مدعی اصلی قهرمانی صحبت کنیم و این بازی هم تعیین کننده نیست. ۶ تیم در بالای جدول حضور دارند که همه می توانند به قهرمان شدن فکر کنند و ممکن است هر اتفاقی بیفتد.

 این موضوع به خاطر فاصله نزدیک تیم ها است؟

فاصله تیم ها خیلی نزدیک است و در مورد تیم ما باید بگویم هنوز با تیم های مدعی بازی نکردیم. تیم های بالای جدول باید با هم بازی کنند و شاید خیلی چیزها تغییر کند.

با توجه به این موضوع شرایط تان در هفته های آینده چگونه خواهد بود. چون باید در لیگ قهرمانان آسیا هم شرکت کنید و در ۳ جام بجنگید.

شرایط برای ما سخت است. با توجه به برنامه ریزی فشرده ای که به خاطر برنامه های تیم ملی صورت گرفته، شرایط برای تیمی مثل فولاد که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد و دومین حضورمان در آسیا را تجربه می کنیم، سخت است. ما باید در جام حذفی و لیگ هم بازی کنیم و این فاصله کم بازی ها به هر تیمی مثل ما آسیب می رساند. به دنبال این هستیم طوری برنامه ریزی کنیم که با مشکلی روبرو نشویم. فشار بازی ها ممکن است برای بازیکنان مصدومیت ایجاد کند و اگر بازیکنان با محرومیت هم روبرو شوند کار ما سخت می شود.

با برنامه تیم ملی برای اینکه بازیکنان پس از پایان لیگ وارد اردو شوند و در لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشته باشند، موافقید؟

ما ابتدا باید ببینیم آیا ملی پوشی خواهیم داشت یا نه و این موضوع وقتی مشخص نیست درباره آن نمی توانیم صحبت کنیم. همیشه دوست داریم تیم ملی در اولویت باشد تا موفق شود اما انتظارمان این است باشگاه ها را هم ببینند. هم تیم ملی و هم باشگاه ها نماینده ایران هستند که به هر حال تیم ملی در اولویت است، اما باشگاه ها نیز این حق را دارند از بازیکنانی که در تیم هایشان فعالیت می کنند در رقابت های آسیایی استفاده کنند.

اگر باشگاه ها بازیکنان شان را در اختیار نداشته نباشند، نمی توانند پاسخگوی هواداران خود باشند و به نوعی این موضوع نیز دست خود باشگاه ها نیست و دوست دارند بازیکنان شان را داشته باشند. این موضوعی است که کار را برای تیم ملی و باشگاه هایی که در لیگ قهرمانان هستند مشکل کرده، اما در خصوص خودمان چون فعلا مشخص نیست ملی پوش داریم یا نه نمی توانم صحبت کنیم. در نهایت باید بپذیریم که تیم ملی در اولویت باشد.

به عنوان مربی پیشین تیم ملی که در جام جهانی ۲۰۰۶ هم حضور داشتید، با برگزاری اردوهای بلند مدت برای شرکت در جام جهانی موافقید؟

در زمان ما که اردوی بلند مدتی انجام نشد و از این موضوع هم لطمه خوردیم. در آن مقطع هم جام باشگاه های آسیا برگزار می شد و به خاطر دارم در اردوی سوئیس دایی، گل محمدی و بختیاری زاده که در صبا بودند و درگیر مسابقات آسیایی شدند را در اختیار نداشتیم، اما اردوی سوئیس را برگزار کردیم. این بازیکنان هم چند روز مانده به آغاز جام جهانی به ما اضافه شدند و این مسائلی است که با تعامل بین فدراسیون و کادر فنی تیم ملی حل می شود.

فکر نمی کنید اگر تیم ملی این بار هم مانند دوره شما اردویی نداشته باشد، لطمه بخورد؟

لطمه خوردن ما در جام جهانی ۲۰۰۶ فقط به این موضوع ارتباط نداشت. موارد دیگری هم مانند مصدومیت ها در این موضوع تاثیرگذار بود. تیم ملی بعد از جام جهانی هم لطمه خورد که مواردی چون رفتن کادرفنی و دادکان برای تیم ملی مشکل ساز شد. بخشی از مشکل ما به نبود چند بازیکن که در جام باشگاه ها حضور داشتند ارتباط پیدا می کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات