هفت دیدار پایانی هفته بیست و دوم لیگ برتر روز شنبه برگزار می شود و استقلال میزبان استقلال خوزستان است و پرسپولیس باید در اهواز به مصاف فولاد خوزستان برود.

به گزارش افکارنیوز ، هفت دیدار پایانی هفته بیست و دوم لیگ برتر روز شنبه؛ نخستین روز کاری هفته برگزار می شود و دو تیم استقلال و پرسپولیس قبل از دربی باید به مصاف حریفان خوزستانی بروند. نگاهی به این هفت مسابقه می اندازیم:

*گسترش فولاد - راه آهن؛ اولین حضور تارتار در تبریز

نتیجه دیدار رفت: راه آهن یک - گسترش ۲

وضعیت دو تیم نسبت به نیم فصل اول کاملا متفاوت است. گسترش اکنون با سرمربی جدید مقابل راه آهن قرار می گیرد سرمربی که اتفاقا زمانی هدایت راه آهن را هم برعهده داشته است. مهدی تارتار در دومین دیدارش در لیگ برتر باید مقابل دومین تیم سابقش قرار بگیرد، او هفته گذشته داماش را شکست داد.

راه آهن بعد از دستگیری بابک زنجانی حواشی هم پیدا کرده است با این حال اگر این تیم می خواهد در لیگ برتر بماند باید در این مسابقه پیروز شود تا حداقل از رده سیزدهم پایین تر نرود. گسترش هم در صورت پیروزی در این مسابقه فقط می تواند رتبه نهمی خود را ثبت کند. این اولین حضور تارتار در دیدار خانگی و شهر تبریز است.

*سایپا - تراکتورسازی؛ تراکتور به آرامش می رسد؟

نتیجه دیدار رفت: تراکتورسازی یک - سایپا صفر

نارنجی پوشان در این دیدار خانگی هم قطعا طعم میزبانی را نخواهند چشید و به احتمال فراوان تماشاگران تبریزی بیشتر از هواداران سایپا خواهند بود. البته سایپا در شرایط ثبات قرار دارد اما تراکتورسازی هفته ای پرماجرا و پرتنشی را پشت سرگذاشت. بعد از رفت و برگشت مجید جلالی اکنون مدیرعامل باشگاه ساز جدایی کوک کرده است و ظاهرا بین هواداران این تیم هم اختلاف نظر وجود دارد و شاید حضور هواداران برای تراکتورسازی در کرج خیلی نقش حمایت کننده نداشته باشد. به هر حال باید دید جلالی بعد از بازگشتش می تواند تراکتورسازی را به پیروزی و آرامش برساند یا سایه سنگین تنش و جنجال همچنان بر روی تراکتورسازی باقی می ماند؟



*فولاد خوزستان - پرسپولیس؛ جدال قرمزها

نتیجه دیدار رفت: پرسپولیس ۳- فولاد یک

جدال دو تیم قرمزپوش لیگ که در رده دوم و سوم قرار گرفته اند می تواند جذاب و دیدنی باشد بخصوص اینکه برنده این دیدار شانس صدرنشینی خواهد داشت. شاگردان دایی و فرکی به هیچ عنوان دوست ندارند این فرصت را از دست بدهند. فرکی نمی خواهد سه امتیاز دیگر به علی دایی بدهد و پرسپولیس هم نمی خواهد از کورس قهرمانی عقب بماند. دیدار این دو تیم می تواند زیباترین و مهیج ترین بازی این هفته باشد هرچند به دلیل اینکه این مسابقه پیش از دربی برگزار می شود شاید برخی از بازیکنان پرسپولیس کمی با احتیاط بازی کنند تا دربی را از دست ندهند. امید عالیشاه، حسین ماهینی و محسن مسلمان سه بازیکن دو اخطاره پرسپولیس هستند که در صورت دریافت کارت زرد در این مسابقه دربی را از دست می دهند. بنگر و سیدجلال حسینی دو مدافع میانی پرسپولیس هم که گفته می شد مصدوم هستند می توانند در این بازی به میدان بروند.

بعید است دایی بخواهد سه امتیاز این مسابقه را فدای دربی بکند زیرا بازی با فولاد هم یک دیدار شش امتیازی است. پرسپولیس اگر بتواند فولاد قرمزپوش را شکست بدهد با آرامش بیشتری پا به دربی می گذارد. خط مستحکم دفاع پرسپولیس کار سختی مقابل خط حمله خوب فولاد دارد خط حمله ای که ۲۸ گل زده و بعد از تراکتورسازی دومین خط حمله پرقدرت لیگ است.

ملوان انزلی - مس؛ کرمانی ها دنبال دومین برد!

نتیجه دیدار رفت: مس کرمان یک ملوان ۳

ملوان انزلی اگر بتواند در این بازی خانگی پیروز شود حداکثر می تواند یک پله صعود کند و از رده هشتم به رده هفتم صعود کند اما پرویز مظلومی سرمربی مس که این روزها حسابی تحت فشار است نمی خواهد شکستی دیگر در کارنامه اش ثبت شود. مس رکورددار مساوی است ولی یک امتیاز در انزلی خیلی به کار این تیم نمی آید. باید دید اسکوچیچ می تواند بار دیگر از مس کرمان امتیاز بگیرد یا این شاگردان مظلومی هستند که به دومین برد خود در این فصل می رسند. البته بازیکنان ملوان با توجه به اینکه دغدغه سقوط ندارند خیلی خودشان را به آب و آتش نمی زنند.



*سپاهان - داماش گیلان؛ جدال دارا و ندار

نتیجه دیدار رفت: داماش یک سپاهان یک

دو تیم انگیزه های متفاوتی دارند. داماش دوست ندارد از رده یازدهم پایین تر برود و به همین دلیل برای گرفتن امتیاز به اصفهان می رود یک امتیاز هم برای رشتی ها خوب است اما سپاهان می خواهد سه امتیاز این بازی خانگی را بگیرد تا به هفته های آینده امیدوار بماند. زردپوشان اصفهانی در صورت برد در این بازی می توانند به کسب سهمیه آسیایی یا حداقل رسیدن به رده های بالاتر از پنجمی دلخوش باشد. سپاهان یک تیم متمول از نظر مالی و امکانات است اما داماش شرایط بدی دارد و حتی ساختمان مرکزی باشگاه نیز به حراج گذاشته شده است.



*فجرسپاسی - صبای قم؛ جدال برای بقا

نتیجه دیدار رفت: صبای قم ۳ - فجرسپاسی صفر

هر دو تیم برای بقا در لیگ برتر می جنگند و این بازی می تواند یک مسابقه شش امتیازی برای آنها باشد. فجر اگر در این دیدار خانگی پیروز شود شاید بتواند از رده شانزدهمی و قعر جدول جدا شود. صبای قم هم اگرچه در رده یازدهم قراردارد اما اگر باز هم امتیاز از دست بدهد وضعیت شان در جدول لیگ به خطر می افتد.



*استقلال - استقلال خوزستان؛ برادرکشی برای ادامه صدرنشینی

نتیجه دیدار رفت: استقلال خوزستان ۲استقلال صفر

استقلال قبل از دربی باید از سد حریف همنام خوزستانی خود عبور کند و به اصطلاح برادر کشی کند تا با آرامش به دربی ۷۸ برسد. آبی پوشان چهار پنج بازیکن مصدوم دارند. مجید غلام نژاد، مهرداد اولادی، کبه، جمشیدیان از جمله مصدومان استقلال در این بازی هستند.

همچنین جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، پژمان نوری، مجید غلام نژاد و هاشم بیک زاده نیز ۵ بازیکن دو اخطاره استقلال هستند که در صورت گرفتن کارت زرد در این بازی ممکن است دربی را از دست بدهند.

البته باید دید قلعه نویی بعد از اتفاق هایی که برای جواد نکونام در این هفته رخ داد و او ساز جدایی کوک و صحبت های حاشیه ای را مورد باشگاه مطرح کرد چگونه رفتار می کند و آیا کاپیتان تیم ملی همچنان جایش را در ترکیب اصلی آبی های تهرانی خواهد داشت یا به روی نیمکت تبعید می شود؟

عبدالله ویسی هم که به فوتبالدوستان اهوازی قول داده تیمش را در لیگ برتر نگه می دارد. خیلی دوست دارد بازهم از استقلال امتیاز بگیرد تا از رده دهم پایین تر نرود. استقلال هم به هیچ عنوان دوست ندارد صدرجدول را یک هفته قبل از دربی از دست بدهد بنابراین آبی پوشان تهرانی با انگیزه های مضاعفی مقابل استقلال خوزستان بازی خواهند کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات