این تعابیر دژاگه یعنی پیش از آنکه به مربی، تجهیزات، بازیهای تدارکاتی و… اندیشید، روح تعهد و سخت کوشی را برای نسل های آینده فوتبال ایران که قرار است ملی پوش شوند، زنده نمود

به گزارش افکارنیوز ، از پوریای ولی تا تختی؛ اسطوره ها سرپناه ندارنداشکان دژاگه به تازگی در صفحه فیس بوک خود مطلبی نوشته که به نوعی نقد وضعیت فوتبالیست های کشورمان و در نگاهی کلان تر نقدی به وضعیت ورزشکاران حرفه ای این مملکت است؛ ستاره هایی که بسیاری شان پرحاشیه بود اما در میدان عمل بازدهی اندکی دارند و آخرین این حاشیه ها که همچنان نقدها بر آن باقی مانده، «قلیان گیت» است که البته بیش از واقعیت موجود برجسته شد.

 در روزهایی که هنوز ماجرا قلیان کشیدن بازیکنان ملی پوش تیم زیر ۲۲ سال فوتبال در جریان اردوی کیش که با توجه به ورود نیکوتین به لیست مواد دوپینگی، بهانه ای برای طرح مباحثی پیرامون عدم تعهد، بی اخلاقی و حتی فساد در ورزش و بالاخص فوتبال شده، دیدگاه های مختلفی مطرح می شود که برخی از آنها نیز به عنوان نقد فضای موجود در فوتبال کشور تعبیر می شود، ولو آنکه ارتباط مستقیمی با آنچه رخ داده و در برنامه ۹۰ رسانه ای شده، نداشته باشد.




چرا اشکان دژاگه با قلیان به خودباوری نرسید؟ !

در این زمینه اشکان دژاگه در تازه ترین مطلب خود در فیس بوک به این سوال پاسخ داده که چگونه می توان به یک فوتبالیست حرفه ای تبدیل شد. او بسیار مختصر به برخی فکت ها برای حرفه ای شدن اشاره کرده که طبیعتاً هر ورزشکار در حرفه ای ترین سطح ممکن نیازمند آنها است اما وقتی شهرت و البته ثروت سراغ ورزشکار حرفه ای می یابد میان استفاده از حواشی این ثروت و شهرت نظیر خوش گذرانی ها و حفظ شرایط حرفه ایِ ورزشِ مداوم و سخت، بزنگاهی نه چندان سهل شکل می گیرد.

بازیکن ایرانی تیم فولام انگلیس در این پست کوتاه و جالب نوشته است: «سلام دوستان؛ مردم از من می پرسند چطور بازیکن حرفه ای شدم. برای این منظور باید هر روز سخت تر از دیگران کار کنید چون باید بهتر از آنها باشید، طوری که مردم درباره شما صحبت کنند. شما همچون دوستانتان وقت آزاد نخواهید داشت، چرا که باید بازی و تمرین کنید و در تعطیلات آخر هفته نمی توانید به مهمانی بروید، چون شما نیازمند ریکاوری مناسب هستید. خودتان را باور داشته باشید و رویاهایتان را به واقعیت تبدیل کنید. »

طبیعتاً بازیکن با عبور از این خوشی ها و سرخوشی ها و تمرین دشوار و سنگین و استراحت های مداوم پس از این سختی ها، برای آوردگاه های بزرگ عملکردی خیره کننده خواهد داشت؛ اتفاقی که درباره برخی بازیکنان ایرانی تیم ملی فوتبال کشورمان که زمان زیادی از ورودشان به این ترکیب نمی گذرد شاهد بوده ایم و این تعابیر یعنی پیش از آنکه به مربی، تجهیزات، بازیهای تدارکاتی و… اندیشید، روح تعهد و سخت کوشی را برای نسل های آینده فوتبال ایران که قرار است ملی پوش شوند، زنده نمود؛ روحیه ای که قطعاً اعتقاد خواهد داشت، با قلیان نمی توان به خودباوری رسید.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات