عابدینی:

از سراسر ایران از سوی گیلانی ها تلفن دارم و از من با گریه و تهدید و توپ و تشر و هر چه که به ذهن شان می رسد می خواهند که برای داماش هرکاری می توانم انجام دهم

به گزارش افکارنیوز ، امیر عابدینی صبح روز پنجشنبه در محل ساختمان تربیت بدنی گیلان با حضور جمعی از مسئولان سیاسی، امنیتی و ورزشی در جلسه ای در رابطه با کمک به باشگاه داماش شرکت نمود. با او در ارتباط اتفاقات داخل این جلسه به گفتگو پرداختیم:

عابدیمی از اینجا آعاز کرد که: جلسه امروز بسیار خوب بود و دو موضوع ابهام برانگیز مطرح شد. یکی اینکه بعضی از دوستان اعتقاد داشتند که اگر قوه قضاییه به داماش کمک نمی کند به دلیل این است که آنها با حضور من در داماش مشکل دارند و اگر من بروم همه چیز درست خواهد شد. من برای این حرفها جواب دارم: اول اینکه من در طول دو ماه گذشته استعفا داده بودم و سه بار هم با دادن نامه به ریاست هیات مدیره داماش و رونوشت به ناظرین و نمایندگان محترم دادستانی بر استعفای خود تاکید کردم. خب شما بگویید اگر مشکل من بودم که باید تاکنون با استعفای من موافقت میشد.

در ضمن ما در کشوری زندگی می کنیم که مسئولین قوه قضاییه با احدی شوخی ندارند. مگر کاری دارد برای آنها که اگر بخواهند امیر عابدینی را با یک نامه برکنار کنند؟ بعد از ماجرای اختلاس از ۸۲ مدیر مه آفرید امیر خسروی ۸۱ نفرشان به اوین احضار شدند به جز امیر عابدینی. من به اوین رفتم اما برای ملاقات! وقتی از تاریخ ۲۳ مهرماه من استعفا می دهم یعنی اولا دست همه را باز می گذارم که اگر می تواند بهتر این بار را به مقصد برساند جلو بیاید و دوما آنقدر ار عملکرد خودم مطمئن هستم که می دانم هیچگونه تخلفی در مجموعه ی من روی نداده که نگرانش باشم.

عابدینی سپس در رابطه با اینکه ابهاماتی در ارتباط با پول واریزی آبشک و جهانبخش در داماش وجود دارد گفت: ببینید یک موضوعی را همان ابتدا باید مشخص کنم. اسناد مالی ما کاملا مشخص و گویاست. علاوه بر اینکه من همه چیز را چک می کنم، ما حسابرس رسمی داریم و مو را از ماست بیرون می کشد. به علاوه اینکه ما مدتهاست زیر نظر ناظرین محترم قضاییه ادره می شویم و آنها همه ی حرکات مالی ما را هم زیر نظر دارند و هم همه ی هزینه های ما با مجوز آنها فقط امکان دارد انجام شود.

ما ابتدای امسال بودجه مان را با یازده میلیارد تومان بسته بودیم به اضافه بدهی زمان قویدل بود. زمان قویدل ما سه میلیارد و ششصد میلیون تومان ازایشان دریافتی داشتیم، که حدود یازده میلیارد تومان هم بودجه زمان ایشان بود، یعنی چه؟ یعنی اینکه ما مبلغ قابل توجهی از زمان ایشان بدهی داشتیم و باید با همین پول بدهی های سال گذشته را بپردازیم. حالا ورودی های ما را ببینید: یک و نیم میلیارد تومان همان اول از مجموعه آریا قرض کردیم و بعد یک نامه نوشتیم تا دو میلیارد دیگر آقای امیر خسروی به مابدهد، که موافقت نمود و همان سیصد میلیون تومان هایی است که به ما داده شد و دیگر تمام شده است. ۲۸۰ میلیون از قرارداد آبشک برای ما واریز شد و ۹۱۸ میلیون تومان هم از کل قرار داد جهانبخش به داماش داده شد.

وی در رابطه با گفته های مایلی کهن درباره قرارداد جهانبخش گفت: ۲۱۰ هزار یورو کل قرار داد جهانبخش بود، که ۲۰ هزار یورو باید به واسطه پرداخت میشد که البته هنوزم نداده ایم، ۲۵ هزار دلار به فدراسیون داده شد و مبلغ باقی مانده اصلا برای اینکه حرف و حدیثی باقی نماند به حساب هلدینگ آریا واریز شد و از آن طرق به داماش داده شد، خوب است که آقایان مطالبی را که نمی دانند بی جهت اظهار نظر نکنند. من بیش از دو میلیارد تومان فقط خودم شخصا به داماش پول ریختم، مرد مومن درباره چیزی که نمی دانی چرا حرف می زنی!

ما در این یک سال شروع کردیم به پرداخت بدهی های گذشته داماش و همه ی کسانی که از داماش رفته اند تصفیه حساب کردیم. خدا وکیلی تنها کسی که هنوز دنبال پولش نیامده آقای امید هرندی بود. ما به ایشان باید پول بدهیم و با اینکه ایشان طلب دارند تاکنون پا جلو نگذاشته اند و این برای من خیلی ارزشمند است.

مدیرعامل داماش در خصوص گفته های مطرح شده در این جلسه گفت: این جلسه در اصل پیش جلسه ای بود برای نشست با استاندار و مجمع نمایندگان گیلان. تمام مسئولان گیلان از سقوط داماش نگران هستند و همه هدف شان این بود که تیم زمین نخورد. اینکه نمایندگان سیاسی امنیتی شهر پشت تیم ایستاده اند برای من خیلی مهم است و خوشحال شدم و این دلسوزی برای ما قوت قلب است. ما در این جلسه تقاضای یک میلیارد تومان به عنوان قرض کردیم و قرار شد در آینده نزدیک به باشگاه داماش بدهند، تا ما امسال را بگذارنیم، من هم از همه تشکر می کنم. برای سال بعد آقای اژه ای قول داده اند تا مشکلات داماش با دستور مسئولان قضایی برطرف می شود. دستوری که ایشان داده اند دستور خوبی است و ما از آن استفاده خواهیم کرد. من با قاطعیت می گویم که داماش می ماند و حتا بدون پول هم می ماند. داماش در گیلان هویت سازی کرده است و در همه ی استانریشه دوانده است. روزها سخت ما می گذرد و من قول می دهم که روزهای خوبی انتظار داماش را می کشد. من از سراسر ایران از سوی گیلانی ها تلفن دارم و از من با گریه و تهدید و توپ و تشر و هر چه که به ذهن شان می رسد می خواهند که برای داماش هرکاری می توانم انجام دهم. فقط آذری ها نیستند که در تمام ایران پراکنده هستند، بلکه گیلانی ها هم همه جا هستند و هرجا که می روم از من می خواهند داماش را تنها نگذارم. به والله از خارج از کشور با من تماس می گیرند و از داماش حمایت می کنم.
عابدینی باشگاه داماش را هویت اجتماعی برای نسل جوان گیلان عنوان کرد و افزود: ماندن عابدینی در داماش ملاک نیست و این تیم باید حفظ شود.

وی سپس یک بحث تازه ای را علنی نمود مبنی بر ادغام دو باشگاه داماش و سپیدرود. عابدینی گفت: در گوشه و کنار می شنوم که اعلام می شود شهر رشت بضاعت دو تیم را ندارد و اگر داماش و سپیدرود ادغام شوند می توان به هر دو تیم کمک کرد! من اینجا اعلام می کنم اگر واقعا مشکل این است من آمادگی این کار را دارم. ما به دنبال هنجار سازی اجتماعی و زیباسازی هستیم، ما دنبال تنش نیستیم. من جلوی سپیدرود بازی کرده ام و اگر فکر می کنند که با یکی شدن دو تیم سپیدرود می تواند یک شبه بالا بیاید و لیگ برتری شود، پا پیش بگذارند و بیایند جلو. اما من می گویم برای اینکه یک تیم بالا بیاید باید داماش را پایین آورد این کار نکنید و به جای تیشه زدن به ریشه داماش بیایند و نامش را سپیدرود کنند تا داماش ضربه نخورد. من اعتقاد دارم که رشت ظرفیت دو تیم را دارد و به جای راه انحرافی، مستقیم بروند.

عابدینی در ادامه به خریداران این باشگاه اشاره کرد و گفت: با یک خریدار در تهران مذاکره داشتم ضمن اینکه مذاکراتی با اسپانسرها برای کمک به تیم داماش در گیلان انجام شده است. وی یادآور شد: تاکنون با دو نفر از خریداران داماش مذاکره شده است. البته اینها بیشتر اسپانسر بودند تا خریدار. یکی هم قرار است از استانی دیگر برای خرید بیاید، البته این را بگویم که داماش فقط و فقط در رشت به کارش ادامه می دهد و غیر قابل انتقال است.

وی، با تاکید بر ترانسفر بازیکنان دیگری در آینده نزدیک از سوی داماش گفت: جهانبخش آخرین نخواهد بود و نه تنها مظلوم که کسان دیگری در صف ایستاده اند. ما سعی می کنم که بهترین گزینه را برای ترانسفر انتخاب کنیم تا هم از بازیکن محافظت شود و هم باشگاه ضرر نکند. ما وقتی کادر فنی جوان انتخاب کردیم می دانستیم روزهای سختی در پیش داریم. ناظمی جوان است و ما پشتش می مانیم تا این دوره گذار طی شود. من از ناظمی خواسته ام که از تیم امید برای بزرگسالان ما انتخاب کند و البته به افشین حق می دهم که به دلیل ترس از جوان شدن بیش از حد تیم کمی دست و دلش بلرزد، چراکه مسئولیت اصلی تیم با اوست.

عابدینی خواستار صبوری هواداران باشگاه داماش شد و خاطرنشان کرد: بازیکنان، کادر فنی و دیگر کارکنان داماش با تمام وجود برای حفظ این تیم تلاش می کنند. به خدا این بچه ها آخرغیرت هستند. ما مخلص هواداران هستیم و از آنها انتظار داریم که پشت داماش را خالی نکنند.

مدیرعامل داماش در ارتباط با خبر مزایده گذاشتن باشگاه داماش گفت: اگر ساختمان داماش به فرد دیگری هم برسد ما نگران نیستیم، چرا که در رشت ما بازهم ساختمان داریم. البته ما با گروه آریا برای این ساختمان قرارداد اجاره دو ساله بسته ایم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات