چند روز پیش مردم مراسم چهل و ششمین سالگرد درگذشت تختی را برگزار کردند و نشان دادند او هنوز قهرمان و پهلوان این مردم است و حالا چند روز بعد از این مراسم، عضو شورای شهر با حضور در راه آهن تهران، مدارک استخدام او را در این اداره قدیمی پیدا کرده است.

به گزارش افکارنیوز ، احمد مسجد جامعی در دوره جدید حضورش در شورای شهر تهران، گشت هایی با عنوان کشف تهران در این شهر انجام می دهد. طرحی که هدف آن بازدید از مناطق مختلف تهران و شناسایی هویت تاریخی و فرهنگی شهر است.

بعد از گشت و گذار در محله هایی چون شهرری و میدان امام حسین، این بار گذر مسجد جامعی به میدان راه آهن و ایستگاه آن افتاد. به گزارش تابناک، او از مسئولان راه آهن خواست تا اسناد استخدامی جهان پهلوان غلامرضا تختی در راه آهن تهران را ببیند اما مسئولان راه آهن گفتند که اطلاعی از این اسناد ندارند.

اما مسجد جامعی پیش از این و در گفت و گو با مرتضی احمدی، بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون، مطلع شده بود که این اسناد وجود دارند و به همین دلیل اصرار کرد تا با بررسی بایگانی، این پرونده پیدا شود و همینطور هم شد.




پرونده ای سیصد برگی از اسناد استخدام غلامرضا تختی که به خوبی هم نگهداری شده بود اما کسی از آن اطلاعی نداشت و نادیده مانده بود. تختی از مهر ۱۳۲۷ در اداره راه آهن تهران استخدام شده و ۹ سال بعد به کارش در این اداره پایان داده بود. اما بعد از پیدا شدن پرونده کارگزینی جهان پهلوان تختی، مشخص شد که پس از پایان کار او در این اداره، روند حقوقی این قهرمان متوقف نشده است. به این ترتیب که یکصد تومان برای مادر او، یکصد تومان برای پسرش، بابک و یکصد تومان برای همسرش مقرری فوت تعیین شده و حقوق مستمری او هم مصوب شده و از آن زمان تا کنون در اختیار خانواده تختی قرار می گیرد. حقوقی که پس از سالها به عددی بیش از چهارصد هزار تومان رسیده و هنوز برقرار است.



علاوه بر این در پرونده تختی، نامه های اداری و کارگزینی، اسنادی چون معرفی او به شرکت راه آهن، معرفی برای سفرهای بین المللی و شرکت در مسابقات مختلف، پرونده پزشکی، حقوق پرداختی به او از آغاز فعالیت راه آهن تا امروز و حتی اسناد محرمانه هم قرار دارد.

حتی اسنادی از انتقال او به سیمان ری پس از ترک راه آهن تهران، هم در این پرونده دیده می شود. جالب اینجاست که در مقابل ستون مدرک تحصیلی او نوشته شده است: «قهرمان جهان» .

پس از کشف این اسناد، مسجد جامعی دستور داد تندیسی از جهان پهلوان تختی ساخته شده و در ایستگاه راه آهن تهران نصب شود تا یاد و خاطره حضور او در این اداره هم حفظ شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات