کاندیدای نایب رئیسی انتخابات کمیته ملی المپیک که نامش از فهرست نهایی کاندیداها حذف شده است، گفت: معلوم نیست ملاک اعلام فهرست نهایی کاندیداها چه بوده چون بر مبنای نامه سازمان بازرسی کل کشور خیلی ها مانند من نمی توانستند کاندیدا شوند. به همین دلیل بود که من با وجود ثبت نام مدارکم را ارائه نکردم و منتظر بودم تا تصمیم نهایی مشخص شود اما خبری نشد.

به گزارش افکارنیوز ، هادی ساعی با یادآوری اینکه برای نایب رئیسی انتخابات کمیته ملی المپیک کاندیدا شده بود، اظهارداشت: فرم ثبت نام لازم برای حضور در انتخابات را تکمیل و به کمیته ملی المپیک ارائه کردم اما مدارکم را تحویل ندادم چون به خاطر نامه سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ممنوعیت حضور اعضای شورای شهر در انتخابات، برای حضور در مجمع بامنع قانونی مواجه بودم.

وی تصریح کرد: اصلا بحث اصلی در مورد انتخابات کمیته ملی المپیک همین نامه سازمان بازرسی بود که حضور افراد بازنشسته و نمایندگان مجلس را هم در انتخابات ممنوع کرده بود. اگر قرار باشد این نامه اجرایی شود خیلی ها نمی توانند کاندیدا باشند بنابراین مشخص نیست ملاک اعلام اسامی نهایی کاندیداها چه بوده است.

قهرمان پیشین المپیک در رشته تکواندو ادامه داد: من منتظر بودم تا ببینم بالاخره نامه سازمان بازرسی کل کشور در انتخابات کمیته ملی المپیک اعمال می شود یا نه؛ قرار بود در این زمینه به ما خبر بدهند اما خبری نشد. انگار فقط می خواستند سر ما را ببرند. البته موضوع حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک خیلی هم مهم نیست که حالا من به خاطر آن اذیت شوم. مهم موضوع دیگری است و اینکه قانون سازمان بازرسی کل کشور برای انتخابات کمیته ملی المپیک متفاوت از فدراسیون ها اعمال می شود یا نه؟

ساعی که به خاطر عضویت در شورای شهر از حضور در انتخابات فدراسیون تکواندو منع شد، خاطرنشان کرد: ظاهرا هنوز وضعیت نامه سازمان بازرسی کل کشور برای انتخابات کمیته ملی المپیک مشخص نشده است اما در هر صورت فهرست کاندیداها بدون در نظر گرفتن این نامه اعلام شده است و این یعنی اینکه قانون سازمان بازرسی فقط در مورد انتخابات فدراسیون ها اعمال می شود که درست نیست.

این عضو شورای شهر یادآور شد: طبق قانون کمیته ملی المپیک فقط ۶۲ عضو مجمع حق کاندیدا شدن دارند در حالیکه سازمان بازرسی می گوید افراد باید از حضور در پست های فعلی مانند شورای شهر که من عضو آن هستم، استعفا دهند تا بتوانند کاندیدا شوند اما در این صورت دیگر عضو مجمع نیستند که بتوانند کاندیدا شوند.

" البته در این مورد اینگونه عنوان شده که مثلا روسای فدراسیون ها می توانند کاندیدا شوند اما در صورتیکه در انتخابات کمیته ملی المپیک رای لازم آوردند باید استعفا دهند. از این موضوع اطلاع ندارید؟ ، وی در این مورد گفت: اگر چنین چیزی وجود دارد چرا در مورد من اجرا نکردند. من خودم برای اینکه بتوانم مجوز حضور در انتخابات فدراسیون تکواندو را بگیرم پیشنهاد دادم که اگر رای لازم را آوردم از شورای شهر استعفا می دهم اما موافقت نکردند.

دارنده مدال جهانی مسابقات تکواندو اظهارداشت: به من گفتند باید استعفا بدهی تا بتوانی در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت داشته باشی؛ من هم به گفتن که امکان دارد رای لازم را در انتخابات نیاورم. در این صورت وضعیت با استعفایی که داده ام، چه می شود که در پاسخ به من گفتند استعفای صوری بده! من هم در پاسخ گفتم شما حرف از قانون می زنید و می خواهید من کار غیرقانونی انجام دهم. مگر می شود استعفای صوری داد. خیلی ها منتظر هستند یکی استعفا دهند تا فورا جایگزین شوند.

ساعی گفت: در هر صورت باید مشخص شود که نامه سازمان بازرسی کل کشور در انتخابات کمیته ملی المپیک هم اعمال می شود یا نه. اگر عمل شود که من هم تابع قانون هستم و اگر نه از حق خودم دفاع می کنم چون به خاطر همین قانون اجازه شرکت در انتخابات تکواندو را نگرفتم. جدیدی هم شرایطی مانند من داشت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات