رئیسی کیا گفته بود می خواهم دایی را به اردبیل بفرستم

سرمربی پرسپولیس گفت: رای صادره از سوی فدراسیون فوتبال یکسری ابهامات وجود دارد.

به گزارش افکارنیوز ، علی دایی در پایان تمرین امروز پرسپولیس ضمن تاکید بر اینکه در پرونده محسن قهرمانی او از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال توبیخ نشده است گفت: در ابتدا می خواهم از همه افرادی که در به نتیجه رسیدن این پرونده نقش داشتند و زحمت کشیدند به ویژه نهادهای امنیتی که ورود کردند تشکر و قدردانی کنم. خوشبختانه تلاش های فراوانی صورت گرفت و خیلی از حقایق روشن و مشخص شد.

وی افزود: در رای صادره از سوی فدراسیون فوتبال یکسری ابهامات وجود دارد که من می خواهم در مورد آن صحبت کنم تا شاید ابهامات موجود برطرف شود. در این رای اعلام کرده اند که من از رفتارهای خلاف قانون برخی عوامل وقت باشگاه راه آهن مطلع شده اما علیرغم برخورد شخصی و مخالفت با موضوع متعاقب تاکید قانونی مقررات اخلاقی فیفا آن را به موقع به اطلاع مراجع ذیصلاح قانونی نرسانده ام و قصور کرده ام. به همین خاطر به بنده تذکر دادند.

سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: در ابتدا باید بگویم همان موقع که بحث پرداخت پول به محسن قهرمانی به میان آمد موضوع را به آقای علیپور اطلاع دادم و او هم در برنامه زنده تلویزیونی این موضوع را تایید کرد. من نه تنها این موضوع را اطلاع دادم بلکه در سال های قبل زمانی که مربی و سرمربی سایپا بودم مواردی مشابه را به اطلاع فدراسیون فوتبال رسانده بودم. آنها در آن موقع چه برخوردی کردند؟ آیا فدراسیون فوتبال اقدامی صورت داد؟ متاسفانه به هیچ عنوان برخورد نکردند و ما هم اگر اطلاع بدهیم یا ندهیم هیچ پیگیری صورت نمی گیرد.

دایی ضمن تاکید بر اینکه هیچ خلافی نکرده است، گفت: متاسفانه از سوی کمیته انضباطی اعلام شده که من از رفتارهای خلاف مطلع بوده ام! به هیچ عنوان اینطور نیست. آقای مولایی به من گفت آقای قهرمانی به واسطه برخی مسائل از باشگاه راه آهن طلب دارد و من همان جا با آقای مولایی برخورد و تاکید کردم نباید حتی یک ریال به آقای قهرمانی پرداخت شود. این چیزی بوده که من از آن مطلع بوده و آن را به اطلاع آقای علیپور رساندم. من به آقای مولایی گفتم طلب آقای قهرمانی از راه آهن به ما ارتباطی ندارد و با ایشان برخورد سنگینی کردم.

وی با طرح این موضوع که می گویند چرا اطلاع نمی دهید گفت: در همین بازی با فولاد از سوی داور اشتباهاتی صورت گرفت که منجر شد ما واکنش هایی انجام دهیم. بعد از اظهارنظرهای ما آقای عسگری مصاحبه و مواردی را عنوان کرده که همه در مقام تایید حرف های ماست.

سرمربی پرسپولیس یادآور شد: آقای جهانبازی در بازی با تراکتورسازی دو پنالتی ما را نگرفت و پیش تر از آن بازی خارج از خانه ما را با نفت قضاوت کرد که ما در آن بازی هم بازنده شدیم. به همین خاطر رسما به فدراسیون فوتبال نامه زدیم و درخواست کردیم که ایشان داور دیدار حساس ما با فولاد نباشد. آقای شیرینی (سرپرست پرسپولیس) هم تماس های زیادی با افراد مختلف داشت تا شاید آقای جهانبازی بازی ما را قضاوت نکند اما متاسفانه به درخواست ما توجهی نشد.

دایی افزود: آقای عسگری اعلام کرده ما بر اساس سوابق و عملکرد داوران آنها را برای قضاوت دیدارها انتخاب می کنیم. ایشان با این حرف، حرف ما را تایید کرده ما هم به خاطر سوابق و عملکرد آقای جهانبازی درخواست کرده بودیم که ایشان بازی ما را قضاوت نکند. در شرایطی که بسیاری از کارشناسان هم نظر بودند که آقای جهانبازی در بازی با تراکتورسازی ۲ تا ۳ پنالتی ما را نگرفته چطور ایشان باز هم داور بازی ما شده، آن هم در شرایطی که ما خواسته بودیم قضاوت دیدار فولاد - پرسپولیس را به داور دیگر بسپارند؟ چطور می شود ۳ دیدار خارج از خانه حساس ما که دیدارهایی ۶ امتیازی محسوب می شدند را یک داور قضاوت کند؟

وی همچنین خطاب به حسین عسگری گفت: آقای عسگری! ما قصد دخالت نداریم اما بر اساس حرف های شما جهانبازی نباید بازی پرسپولیس - فولاد را قضاوت می کرد. در مقابل چشم داور مهاجم فولاد توپ را با دست لمس کرده و داور نگرفته و متاسفانه رئیس دپارتمان داوری حرف هایی می زند که غیرفوتبالی بوده و درست نیست.

سرمربی پرسپولیس درباره ابهامات دیگر رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: یکی دیگر از ابهاماتی که در رای کمیته انضباطی دیده می شود مربوط می شود به محرومیت ۶ ماهه آقای مولایی (بدنساز پرسپولیس) ؛ چطور می شود داور اقرار کرده پول دریافت کرده و این پول به هر دلیلی به ایشان پرداخت شده است آن وقت ایشان که پول گرفته ۸ ماه محروم می شود و مولایی که تنها به واسطه رفاقت با آقای قهرمانی و اینکه مربی بدنسازش بوده و تنها وظیفه داشته طلب او به باشگاه راه آهن را به اطلاع ما برساند ۶ ماه محروم شود؟ !

دایی اظهار داشت: آقای مولایی در این پرونده تنها نقش واسطه را داشته تا به اطلاع مسئولان باشگاه راه آهن برساند که طلب قهرمانی را پرداخت کنند. شخص واسطه یا باید نفع و سود مالی ببرد یا اینکه از جاهای دیگر منتفع شود. آیا آقای مولایی نفع و سودی از این پرونده برده است؟

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از کارشناسان حقوقی موارد را به اشتباه تعبیر می کنند پولی که به آقای قهرمانی پرداخت شده برای آن نبوده که بازی را برای ما در بیاورد بلکه از بابت طلب قبلی بوده است. من و آقای مولایی که جزء نهادهای امنیتی نبوده و نیستیم که بدانیم طلب آقای قهرمانی برای چه بوده است. خوشبختانه مشخص شد چه کسی این پول را تامین کرده، چه کسی آن را به حساب ریخته و چه کسی آن را دریافت کرده است.

سرمربی پرسپولیس با طرح این پرسش که مگر می شود در این مدت این همه حرف و حدیث بوجود بیاید گفت: آقایان عنوان می کردند ۲ میلیون برای بیمه و کارهای خیر پرداخت شده آن وقت مشخص شد با هدفی دیگر پول به حساب مورد نظر آقای قهرمانی ریخته شده است. من نمی دانم؛ آقایی که پول را تامین کرده و فردی را که پول را دریافت کرده ۱۰ و ۸ ماه محروم شده اند و آن وقت که آقای مولایی واسطه بوده و هیچ سودی نبرده است ۶ ماه محروم شده است. باز هم می گویم آقای مولایی کاره ای نبوده و تنها اظهارات آقای قهرمانی را به باشگاه راه آهن منتقل کرده است.

دایی به انتقاد از موضعی که برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال در قبال پرونده محسن قهرمانی دارند، پرداخت و گفت: آقایان آیت اللهی، عنایت، بهروان، عسگری و… در این مدت بارها مطالبی را عنوان کردند. از سوی کانون داوران در برنامه ۹۰ علیه من مسائلی عنوان شد که به هیچ عنوان درست نبود. آنها مدعی بودند که من مدرک ندارم و حرف هایم بی پایه و اساس است و می گفتند آقای قهرمانی باید از من شکایت کند. الان که مشخص شد حق با چه کسی بوده آیا آقایان این جرات را دارند که از من نه از مردم عذرخواهی کنند. من به شخصه احتیاجی به عذرخواهی آنها ندارم و همیشه حرف حق را می زدم. آن حرف و مسائلی که می دانستم عنوان کردم چرا که همیشه دنبال حق و حقیقت بودم و می دانستم بالاخره روزی مشخص خواهد شد که حق با چه کسی است.

دایی به انتقاد از موضعی که برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال در قبال پرونده محسن قهرمانی پرداخت و گفت: آقایان آیت اللهی، عنایت، بهروان، عسگری و… در این مدت بارها مطالبی را اعلام کردند. از سوی کانون داوران در برنامه ۹۰ علیه من مسائلی عنوان شد که به هیچ عنوان درست نبود. آنها مدعی بودند که من مدرک ندارم و حرف هایم بی پایه و اساس است و می گفتند آقای قهرمانی باید از من شکایت کند. الان که مشخص شد حق با چه کسی بوده آیا آقایان این جرات را دارند که از من نه از مردم عذرخواهی کنند. من به شخصه احتیاجی به عذرخواهی آنها ندارم و همیشه حرف حق را می زدم. من آن حرف و مسائلی که می دانستم عنوان کردم چرا که همیشه دنبال حق و حقیقت بودم و می دانستم بالاخره روزی مشخص خواهد شد که حق با چه کسی است.

وی افزود: کسانی که این پول را تامین کرده و عنوان می کردند برای آب معدنی و همه چیز فاکتور داشتند حالا بیایند و بگویند برای این دو میلیون چه فاکتوری دارند؟ آقای رئیسی کیا که در آن برنامه کذایی به همراه عکاس باشگاه و آقای کریمی مسائلی را عنوان می کرد حالا بیاید و بگوید که فاکتور این دو میلیون تومان کجاست؟ آقایان آن شب تا نیمه هایی از شب در دفتر باشگاه بودند و برنامه ریزی می کردند که چه بگویند. آقای رئیسی کیا گفته بود می خواهم کاری کنم که علی دایی به اردبیل برگردد. من تا به حال چنین چیزی را نگفته بودم اما حالا می گویم ایشان برای این دو میلیون تومان چه مدرکی دارد؟ متاسفانه ایشان و برخی از دوستان می خواستند مسیر پرونده را منحرف کنند.

" پرونده قهرمانی یک نمونه بود که رو شد و باید مسئولان فدراسیون فوتبال پیگیری کرده و با افراد متخلف برخورد کند" علی دایی با بیان این جمله گفت: یک آقایی پولی داده و یک آقایی پول را گرفته در این بین مولایی که اطلاع داده ۶ ماه محروم شده است. این رای نشان می دهد که آقایان می خواستند ماجرا را حل و ختم به خیر کنند. آن آقایانی که فاکتور نشان می دادند الان کجا هستند؟ آقای عکاسی که می گفت برای کار خیر از بچه ها پول گرفته و منکر این موضوع می شد و بعد از آن وقتی گریه کرد و گفت پول را به حساب چه کسی ریخته است، الان چه حرفی دارد بزند؟ متاسفانه در آن برنامه کذایی آنقدر جایگاهم پایین آمد که ناچار شدم جواب کسی را بدهم که دروغ می گوید. واقعا سخت است در این مملکت بخواهید سالم زندگی کنید.

دایی خاطرنشان کرد: کمیته انضباطی آقای مرتضی کریمی را ۱۰ سال محروم کرد. ایشان که دیگر در داوری نیست حالا می خواهد ۱۰ ماه محروم شود یا ۱۰ سال. محرومیت ایشان که مشکلی را حل نمی کند. متاسفانه در این مدت برخی ها طوری حرف می زدند و به گونه ای عمل می کردند که می خواستند من را خراب کنند. آنها نمی دانستند تا آن بالایی نخواهد هیچ کسی نمی تواند نه من و نه هیچ کس دیگری را خراب کند.

وی در خصوص اینکه در برنامه ۹۰ به گونه ای عمل می شود که تصمیمات به ضرر پرسپولیس باشد و به خاطر مواردی که در این برنامه عنوان شد صادقیان و مسلمان از حضور در تیم ملی محروم شدند گفت: من کاری به مسائل شخصی ندارم اما معتقدم این ضعف فدراسیون است که یک برنامه تلویزیونی برای آن تصمیم گیری می کند.

سرمربی پرسپولیس گفت: به نظرم من آقای سالارکیا در پرونده محرومیت قهرمانی نقشی نداشته که دیروز از بابت صدور رای ابراز خوشحالی کرده است. متاسفانه من ندیدم ایشان در پرونده یاد شده ورود کنند و متاسفم برای باشگاه که پیرامون موضوعی به این مهمی معاون حقوقی این باشگاه ابراز نظر کرده است. ایشان در این پرونده کجا بوده که حالا می آید و از رای های صادره ابراز رضایت می کند؟ من باید بگویم در خصوص محرومیتی که از سوی کمیته استنیاف با آن مواجه شدم کوتاهی از آقای سالارکیا بود چرا که برخی از موارد را به من نگفته بود. شاید اگر ایشان به گونه ای دیگر عمل می کرد من با آن محرومیت مواجه نمی شدم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات