شاه حسینی؛

رئیس اسبق کمیته انضباطی گفت: «مشکل اصلی برمی گردد به حلقه اول فدراسیون فوتبال، یعنی علی کفاشیان که دانه درشت های فوتبال او را قبول ندارند. »

به گزارش افکارنیوز ، آرای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد پرونده محسن قهرمانی صادر شد. آرایی که تعجب خیلی ها را برانگیخت. نمونه اش رحمان شاه حسینی، رییس سابق کمیته انضباطی.

او در این باره می گوید: «همیشه گفتم و باز هم می گویم که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در رسیدگی به پرونده ها، دو عملکرد متفاوت دارد. اولی پرونده های معمولی و بی سر و صدا که کارش را در آرامش انجام می دهد. دوم پرونده های مهم و اساسی که نتیجه اش در جو حاکم بر فوتبال اثرگذار است. مثل تبانی و همین پرونده قهرمانی که در برخورد با دانه درشت ها، معذوریت داشت. »

وی توضیح داد: «می خواهم بگویم رایی که صادر شد باعث نمی شود که فساد در فوتبال از بین برود یا کم شود. مطمئن باشید این رای، عامل بازدارنده فساد در فوتبال ایران نخواهد بود. »

شاه حسینی صحبت هایش را اینگونه ادامه می دهد: «اگر بحث فساد ثابت شده، باید داور را مادام العمر کنار بگذارند. وقتی این مسائل و این موارد مطرح می شود باید یک محرومیت طولانی مدت برای خاطیان در نظر گرفته شود. در این بین اگر کسی هم اتهام بیخودی بزند یا از خلافی مطلع باشد اما اطلاع رسانی نکند، باید محروم شود. قانون می گوید عدم اطلاع رسانی مساوی است با محرومیت و نه تذکر که متاسفانه کمیته انضباطی به این قوانین عمل نمی کند. »

شاه حسینی برای صحبت های خود مثالی هم می زند: «چند سال قبل به یک داور اوکراینی پیشنهاد مالی شد. او توجه نکرد و خلافی هم مرتکب نشد. فقط به دلیل اینکه این داستان را به یوفا اطلاع نداد، مادام العمر از حضور در میادین فوتبالی محروم شد. او را کنار گذاشتند، تنها به این دلیل که از داستان خبر داشت اما آن را به گوش مسئولان نرساند. اینجا اما نه تنها محروم نمی کنند بلکه فقط یک تذکر خشک و خالی می دهند. »

مشکل کجاست؟ شاه حسینی می گوید: «مشکل اصلی برمی گردد به حلقه اول فدراسیون فوتبال، یعنی علی کفاشیان. به هر صورت مدیر یک تشکیلات باید نظارت کند به عملکرد زیر مجموعه اش. وقتی دانه درشت های فوتبال او را قبول ندارند، مشخص است که زیر مجموعه او هم نمی تواند یقه بزرگترها را بگیرد و فقط قدرتش به افراد کوچک می رسد»

شاه حسینی در پایان می گوید: «من امتحانم را پس داده ام. برای پرسپولیس، استقلال و همه تیم ها، عین قانون را اجرا کردم. متاسفانه مسئولان فعلی کمیته انضباطی چنین عملکردی ندارند و بین افراد تفاوت قائل می شوند. در این آرا هم می توانید به عینه مشاهده کنید. بندگان خدا، آنهایی که کسی را نداشتند و لابی نکردند له شدند اما دانه درشت ها و یقه سفیدها، تذکر گرفتند. آیا این انصاف است؟ به خدا نه. »
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات