رئیس یوفا با انتقاد از نحوه انتخاب بهترین بازیکن سال به حمایت از فرانک ریبری پرداخت.

به گزارش افکارنیوز، کریستیانو رونالدو، سوپراستار پرتغالی رئال مادرید سرانجام به سلطه ۴ ساله لیونل مسی آرژانتینی پایان داد و شب گذشته (دوشنبه) عنوان بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۳ را از آن خود کرد. کریس که برای کسب این عنوان با لیونل مسی و فرانک ریبری رقابت می کرد با کسب بیشترین آرا برای دومین بار به این افتخار بزرگ دست یافت.

میشل پلاتینی، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) که شب گذشته در مراسم معرفی برترین های دنیای فوتبال در زوریخ سوئیس حضور داشت با انتقاد از نحوه انتخاب بهترین بازیکن سال جهان به روزنامه «اکیپ» فرانسه گفت: رونالدو برنده زیبای توپ طلا است ولی از اینکه ریبری به این عنوان دست نیافت خیلی ناامید شدم.

وی افزود: حتما سال دیگر و سال بعد از آن هم این جایزه باز به مسی یا رونالدو اهدا خواهد شد. فکر می کنم ۵۰ سال دیگر هم در اهدای جایزه توپ طلا فیفا به نتایج و عناوینی که توسط بازیکنان کسب می شود، توجهی نخواهد شد.

رئیس یوفا با حمایت از هموطنش اظهار داشت: به نظرم من وقتی فرانک ریبری در سالی که تمامی عناوین قهرمانی ممکن را به دست آورد به چنین عنوانی نرسد، حتما مشکلی وجود دارد. درست همان اتفاقی که برای بازیکنان اسپانیایی در سال ۲۰۱۰ افتاد.

پلاتینی در پایان با کنایه به فیفا خاطرنشان کرد: بعد از اینکه جایزه توپ طلا فرانس فوتبال با فیفا ترکیب شد یک سری چیزها دستخوش تغییرات شد.

میشل پلاتینی، ستاره پیشین تیم ملی فرانسه خود جایزه توپ طلا فرانس فوتبال را برای ۳ سال متوالی (۱۹۸۳ تا ۱۹۸۵) از آن خود کرده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات