حالا که جرم محسن قهرمانی ثابت شده ؛جامعه داوری خواهان طرد او هست چرا که او برای نخستین بار ثابت کرد همیشه اشتباهات داوری سهوی نیست!

به گزارش افکارنیوز ، روز گذشته محسن قهرمانی صریحا عنوان کرد که می خواهد پس از پایان دوران محرومیتش مجددا در لیگ برتر سوت بزند. از سوی دیگر فریدون اصفهانیان هم رئیس کمیته داوران مدعی شد هیچ مانعی برای بازگشت این داور وجود ندارد. اما حالا عده ای از افراد جامعه داوری می گویند قهرمانی آبروی انها را برده است و دیگر لیاقت حضور در جمع انان را ندارد. البته داوران حال حاضر فوتبال ما به واسطه دوستی و همکاری با محسن قهرمانی هیچ یک، در مصاحبه رسمی، چنین حرفی را به زبان نیاورند اما بعضی از آنها در صحبت های خودمانی با خبرنگاران مدعی شدند کاری که قهرمانی کرد لطمه بزرگی به حیثیت آنها بود. یکی از این داوران سرشناس در صحبت با خبرنگار سایت گل مدعی شد ارزو میکرد قهرمانی تبرئه شود چرا که در صورت محکوم شدن او شک و شبهه مردم به اشتباهات داوری بیشتر می شد. این داور که نمی خواست نامش فاش شود گفت؛ من در مقامی نیستم که بگویم قهرمانی باید به لیگ برتر برگردد یا نه اما قطعا خودش بهتر از هر کسی می داند که کار سختی را پیش رو دارد. تنها لازم است یک بار اشتباه کند تا فضای استادیوم و شعار ها همه به ضررش شود و از سوی دیگر مربیان، بازیکنان و مدیران تیم شکست خورده با مصاحبه های خود نمک به زخم این داور میپاشند. چند تن از داوران دیگر هم بودند که سعی کردند در این مورد هیچ اظهارنظری نکنند اما اکثرشان در پاسخ به این سوال که آیا اگر شما جای قهرمانی بودید برای اعاده حیثیت به این حرفه باز می گشتید یا نه، پاسخ دادند برگشت در چنین شرایطی بسیار مشکل است.

از سوی دیگر امروز یکی از پیشکسوتان داوری در مصاحبه ای صریح ادعا کرد باید تا ابد محسن قهرمانی را محروم کرد چرا که او آبروی این جامعه شریف را برده است. جعفر سعادتی خوشرو که با ایسنا صحبت می کرد برخلاف خیلی از هم سلفانش از پیله احتیاط خارج شد و گفت: «همه جامعه داوری فوتبال ایران از حکم صادر شده برای قهرمانی ناراحت هستند و از کمیته داوران می خواهند که او را برای همیشه از قضاوت محروم کند. » این داور بازنشسته در این مورد توضیح داد: «ما می خواهیم که کمیته داوران برای همیشه محسن قهرمانی را از داوری محروم کند وگرنه کار را به فیفا می کشیم تا ان شاءالله بج بین المللی فیفا را که روی سینه قهرمانی است باطل کنیم. »

این اولین اظهار نظر تند علیه محسن قهرمانی از سوی جامعه داوری بود. اکثر داورها از انجام مصاحبه طفره میروند و پیشکسوتان این امر هم نمی خواهند موضع روشنی در این مورد بگیرند اما به نظر می رسد حالا که جرم محسن قهرمانی ثابت شده ؛جامعه داوری خواهان طرد او هست چرا که او برای نخستین بار ثابت کرد همیشه اشتباهات داوری سهوی نیست!

حالا باید دید فریدون اصفهانیان برابر این خواسته چه واکنشی نشان می دهد. رئیس زنجانی کمیته داوران هنوز نمی خواهد بپذیرد که داور زیر نظر او دچار خبط شده است اما فشار سایر پیشکسوتان و همچنین داوران شاغل شاید موجب عدم بازگشت قهرمانی به دنیای قهرمانی فوتبال شود!
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات