آبی ها در نیم فصل دوم صاحب یک رکورد خاص است که شاید در جهان فوتبال کمتر شاهدش باشیم.

با توجه به وضعیت کنونی استقلال و پرسپولیس باید به این نکته توجه داشت که برایند نیروی هجومی آبی ها و تدافعی قرمزها تقریبا برابر است.


استقلال در نیم فصل دوم صاحب یک رکورد خاص است که شاید در جهان فوتبال کمتر شاهدش باشیم. آنها از هفت بازی برگزار شده در لیگ و دو بازی جام حذفی صاحب ۷ پیروزی هستند که در همه این بردها، گل های زده، ماحصل سانتر از جناحین بوده است. یعنی تیم قلعه نویی به غیر از سانتر با هیچ روش دیگری موفق به گلزنی در نیم فصل دوم نشده است. همه گل ها با ضربه سر حاصل شده و تنها در بازی مقابل راه آهن بود که سانتر بیگ زاده زمینی فرستاده شد و محمد مهدی نظری آن را با پا وارد دروازه وحید طالب لو کرد.


اما در این سو پرسپولیس صاحب بهترین خط دفاعی لیگ است که هیچ تیمی نتوانسته از طریق سانتر و هد به آنها گل بزند. بیست و دو بازی و تنها ده گل خورده که هیچ کدامشان ضربه سر نبوده است.


حالا تصور می کنید در بازی فردا قرار است چه اتفاقی رخ دهد؟ استقلال قطع به یقین برای رسیدن به گل دل به سانترهای خسرو و بیگ زاده می بندد و صد البته ضربات ایستگاهی دیدنی آندو.


در این سو سید جلال حسینی، محسن بنگر و حسین ماهینی مردانی هستند که متخصص دفع این ضربات هستند. شاید یک لحظه غفلت آنها موجب خلق گل شود اما احتمال وقوع این حادثه بسیار اندک است.


در آن سو پرسپولیس برای حمله تنوع تاکتیکی بیشتری را دارد. بار اصلی حملات این تیم روی دوش مربع صادقیان، مسلمان، خلعتبری و امید عالیشاه است که هر چهار عنصر کوتاه قامت، تکنیکی و خلاق به شمار می روند. قطعا در چنین وضعیتی کار مدافعان استقلال که همگی شان بلند زن و تنومند هستند سخت تر از همتایان شان در پرسپولیس خواهد بود.


اما یک نکته منفی در تیم علی دایی وجود دارد؛ در کل بازیکنان این تیم هیچ فردی را پیدا نمی کنید که سابقه گلزنی در دربی را داشته باشد. این مصاف یک دیدار خاص است که تجربه بیش از هر عنصری در آن کارگر است.


اگر قلعه نویی پل های ارتباطی بین این چهار بازیکن سریع پرسپولیس را ببندد قطعا حملات پرسپولیس دچار خلل بزرگی می شود و به علت نداشتن تجربه گلزنی در داربی آن وقت شاید نتیجه بازی همان تساوی منزجر کننده ای باشد که در سه بازی آخر تکرار شد.


پیش بینی سخت است اما تحلیل محتوای داده های دو تیم می گوید اگر یکی از طرفین ریسک نکند شاید چهارمین تساوی بدون گل دربی در راه باشد؛ نتیجه ای که به نفع آبی هاست و اگر دایی آینده نگر باشد مانع از وقوع این حادثه می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات