انتخابات کمیته ملی المپیک فردا با رقابت ۱۰ نامزد برای احراز پست ریاست برگزار می شود.

به گزارش افکارنیوز ، بعد از یک سال و نیم بالاخره انتخابات کمیته ملی المپیک فردا (دوشنبه) ۳۰ دی ماه برگزار می شود و با وجود حاشیه های پیش آمده دبیر کل کمیته ملی المپیک تاکید کرد این انتخابات به هیچ عنوان به تعویق نخواهد افتاد.

* در انتظار رئیس دهم

بعد از دو بار ثبت نام از نامزدهای مجمع انتخاباتی کمیته و حاشیه های پیش آمده در خصوص آیین نامه که اجازه حضور خیلی ها را در این دوره نداد، دوشنبه ۳۰ دی ماه دهمین رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب خواهد شد تا بالاخره ساختمان دیگر خیابان سئول هم دارای رئیس شود.

این دوره انتخابات کمیته ملی المپیک را می توان بی شک یکی از پرحاشیه ترین در چند دوره اخیر نامید. اگرچه در این دوره به دلیل حضور وزیر جدید عملاً شاهد دخالت صریحی از سوی وزارت ورزش نبودیم، اما نوشتن آیین نامه اجرایی در دوره دوم ثبت نام از نامزدها و تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک و همچنین انتخاب برخی کارشناسان که از سوی هیأت اجرایی صورت گرفته بود، این شائبه را ایجاد کرد که برخی در تلاش هستند انتخابات این دوره را مهندسی شده برگزار کنند. البته این حرف به شدت از سوی رئیس و نایب رئیس کمیته ملی المپیک تکذیب شد.

همچنین این دوره سازمان بازرسی اجازه حضور خیلی ها را انتخابات نداد و تاکید کرد افرادی که می خواهند در پست های ریاست، دبیر کلی و خزانه داری نامزد شوند، از پست های قبلی هم باید انصراف دهند و عملاً دوشغله ها جایی در کمیته ملی المپیک ندارند، اما همین مورد هم اعتراض شورای شهری ها و نماینده های مجلس را به دنبال داشت، اما سازمان بازرسی از موضع خود کوتاه نیامد و با ارسال نامه ای به کمیته ملی المپیک تاکید داشت تا انتخابات به موقع و طبق قانون برگزار شود.

* تعویق دوباره رأی نیاورد

بعد از نامه اول سازمان بازرسی بود که بحث دوباره تعویق انتخابات در میان هیأت اجرایی مطرح شد و برخی ها در تلاش بودند تا با مطرح کردن دلایلی این انتخابات را به تعویق بیندازند که تعدادی زیادی با این موضوع مخالفت شان را اعلام کردند و خوشبختانه این موضوع به دلیل عدم کسب اکثریت آراء به تصویب نرسید و علی آبادی و افشارزاده در گفت وگوهای متعددی که با رسانه ها داشتند اعلام کردند به هیچ عنوان انتخابات به تعویق نخواهد افتاد و روز دوشنبه مجمع برگزار خواهد شد.

* همه در انتظار انتخابات آزاد

اگرچه برخی شنیده ها حاکی از این است که برخی نامزدها با روسای فدراسیون ها جلساتی را گذاشته اند و حتی اعضای کمیته ملی المپیک در دوره جدید انتخاب شده اند، اما همه نامزدها و همچنین مسئولان قبلی کمیته ملی المپیک اعلام کرده اند اساسنامه کمیته اجازه حضور همه اعضای مجمع را در انتخابات داده و بنابراین رقابت آزاد و سالمی را شاهد خواهیم بود. بهرام افشارزاده، دبیر کل کمیته ملی المپیک اعتقاد دارد که این دوره، اولین دوره ای است که وزیر ورزش دخالتی در انتخابات کمیته نداشته است.

نصرالله سجادی، معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش هم صحبت های نامزدها با اعضای مجمع را طبیعی می داند و بر این باور است که انتخابات باید آزاد باشد و طبیعی است که نامزدها با اعضا تماس بگیرند. هیات اجرایی از بین ۶۳ نفر عضو مجمع انتخاب می شوند که خودشان باید با هم کنار بیایند.

* غفوری فرد: امیدوارم اعمال نفوذی از سوی قدرت های رسمی صورت نگیرد

حسن غفوری فرد که در سال های ۶۳ تا ۶۵ ریاست کمیته ملی المپیک را برعهده داشته، درباره انتخابات روز دوشنبه گفت: مدت هاست این انتخابات به تعویق افتاده و بیش از یک سال از زمان آن می گذرد. امیدوارم که این بار حداقل به موقع برگزار شود و اعمال نفوذی از سوی قدرت های رسمی صورت نگیرد و بدون دخالت مسئولان برگزار شود.

رضا قراخانلو هم که از سال های ۸۳ تا ۸۷ ریاست این کمیته را برعهده داشته، در گفت وگو با فارس اظهار داشت هیچ نظری درباره انتخابات روز دوشنبه ندارد.

حسین شاه حسینی سال های ۵۷ تا ۵۸، مصطفی داوودی سال های ۵۹ تا ۶۳، حسن غفوری فرد سال های ۶۳ تا ۶۵، مصطفی هاشمی طبا سال های ۶۵ تا ۶۷، عیسی کلانتری سال های ۶۷ تا ۷۱، حسن محلوجی سال های ۷۱ تا ۷۵، مصطفی هاشمی طبا سال های ۷۵ تا ۸۳، رضا قراخانلو سال های ۸۳ تا ۸۷ و محمد علی آبادی سال های ۸۷ تا ۹۲ ریاست کمیته ملی المپیک را برعهده داشته و حالا منتظر رئیس دهم هستیم.

در پست ریاست این دوره فضل الله باقرزاده، مهرزاد حمیدی، کیومرث هاشمی، محمد علی آبادی، محمدرضا داورزنی، مهدی قدمی، محمد جعفر کامبوزیا، علی مرادی، محمود خسروی وفا و مهدی کرباسیان نامزد شده اند.

اهالی ورزش امیدوارند انتخابات این دوره سالم برگزار و رئیس انتخاب شود تا برنامه ریزی های مناسب برای بازی های آسیایی ۲۰۱۴ و همچنین المپیک ۲۰۱۶ برزیل صورت بگیرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات