هفته بیست و چهارم لیگ برتر؛

در هفته ای که دیدارهای لیگ به خاطر جام حذفی دو تکه شده، فولاد به مصاف مس کرمان قعرنشین می رود و در صورت پیروزی در این مسابقه می تواند به صدر جدول برسد. پرسپولیس هم برای جبران سه هفته ناکامی و نزدیک شدن به استقلال، نیاز به پیروزی مقابل تیمی دارد که هدایتش برعهده یک مربی پرسپولیس است.

به گزارش افکارنیوز ، روز نخست از هفته بیست و چهارم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور فردا سه شنبه با برگزاری ۳ دیدار آغاز می شود، مسابقاتی که به خاطر همزمانی با رقابتهای جام حذفی، ۵ دیدار دیگر آن روز یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

در این روز سه مدعی بالای جدول به میدان می روند که در این بین فولاد خوزستان و نفت تهران میزبان هستند و پرسپولیس در دیداری حساس در تبریز برابر گسترش فولاد به میدان می رود، دیدارهایی که در زیر به آنها اشاره می شود:

گسترش فولاد تبریز - پرسپولیس
تساوی در دربی به ضرر سرخپوشان تمام شد زیرا هم اختلاف ۴ امتیازی آنها با استقلال صدرنشین حفظ شد و هم در خطر از دست دادن رتبه سوم قرار گرفتند. در چنین شرایطی پرسپولیسی ها در این هفته میهمان گسترش هستند و برای اینکه پیش از این از استقلال صدرنشین فاصله نگیرند باید در این بازی به پیروزی برسند. تساوی یا شکست در این بازی، دوران نرسیدن به برد این تیم را به سه هفته می رساند، و حداقل تا رده چهارم و در شرایطی غیر منتظره ممکن است این تیم سرخپوش تهرانی به جایگاه پنجم تنزل کند.

میزبان پرسپولیس در این بازی گسترش فولادی که در با هدایت سرمربی جدیدش، مهدی تارتار، در سه هفته گذشته ۲ پیروزی و یک شکست بدست آورده و در رده نهم قرار دارد. این تیم که اختلافش با قعرنشینان کاهش و با نیمه بالای جدول افزایش یافته است، برای اینکه جایگاه خودش را حفظ و در آینده ارتقا دهد، در اندیشه رسیدن به ۳ امتیاز این بازی مهم است.

البته با توجه به اینکه مهدی تارتار مدتها در کنار علی دایی هدایت پرسپولیس را برعهده داشت، از شرایط پرسپولیس و اندیشه های فنی علی دایی اطلاع کاملی دارد و همین مساله می تواند به موفقیت این تیم تبریزی برابر پرسپولیس مفید باشد، اتفاقی که شاید شانش موفقیت گسترش را بیشتر کرده و راه رسیدن به امتیاز سرخپوشان در این مسابقه را سخت تر کند.

نفت تهران - سایپا البرز
یک بازی معوقه و سه هفته ناکامی در رسیدن به پیروزی، تیم نفت تهران را در رده پنجم جدول قرار دارد، تیمی که در هفته های پیش تا آستانه صدرنشینی پیش رفت. شاگردان گل محمدی پس از بازگشت بازیکنان تیم زیر ۲۲ سال به ایران و استراحتی چند روز بیشتر از سایر تیم ها، برای جبران ناکامی ها هفته های اخیر و بازگشت به رده های بالاتر به پیروزی مقابل سایپا فکر می کند. اگر این تیم تهرانی در بازی فردا سایپا را شکست دهد، حداقل تا رده چهارم بالای می آید و شاید در صورت پیروزی با بیش از دو گل در این بازی و شکست پرسپولیس در تبریز، هفته جاری را با رسیدن به رده سوم به پایان برساند.

سایپا هم پس از شکست خانگی هفته گذشته برابر ملوان که این تیم را از رده هفتم دورتر کرد، برای جبران آن شکست و نزدیک شدن به جایگاه هفتم، امیدوار است در ورزشگاه دستگردی نفت مدعی را شکست دهد، نتیجه ای که باعث خوشحالی مدعیان می شود. البته در این بازی رقابت کاوه رضایی مهاجم موفق تیم زیر ۲۲ سال در خط حمله سایپا با علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش زیر ۲۲ سال نفت، هم جالب توجه است.

فولاد خوزستان - مس کرمان
تساوی مقابل ذوب آهن در اصفهان، در هفته ای که سرخابی ها متوقف شده بودند، شانس صدرنشینی را از فولادی های اهواز سلب کرد. شاگردان فرکی که در هفته های اخیر روند رو به رشدی را در پیش گرفته اند، هنوز این فرصت را دارند که به صدر جدول برسند، آنهم با پیروزی مقابل قعرنشین کرمانی لیگ.

اگر فولاد در بازی فردا به پیروزی برسد، با یک امتیاز اختلاف نسبت به استقلال، به صدر جدول می رسد و حداقل تا یکشنبه هفته آینده لذت صدرنشینی را خواهد چشید. هر چند تساوی و یا شکست، جایگاه دوم این تیم اهواز را به خطر می اندازد، البته در صورت پیروزی پرسپولیس در تبریز.

اما مس کرمان هم که یک دیدار معوقه دارد، با توجه به پیروزی فجرسپاسی در هفته بیست و سوم، بار دیگر به قعرجدول سقوط کرد، . شاگردان مظلومی برای اینکه اختلافشان با قعرنشینان بیشتر نشود، روز سختی را در اهواز پیش رو دارند. آنها در این بازی تنها باید پیروز شوند زیرا مساوی و شکست همچنان این تیم کرمانی را در رده شانزدهم نگه می دارد.

برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و چهارم لیگ برتر، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات غرور آفرین کربلای ۵ به شرح زیر است:
سه شنبه - ۰۱/۱۱/۹۲
* گسترش فولاد تبریز - پرسپولیس، ساعت ۱۴: ۳۰، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* نفت تهران - سایپا البرز، ساعت ۱۴: ۳۰، ورزشگاه دستگردی تهران
* فولاد خوزستان - مس کرمان، ساعت ۱۵: ۳۰، ورزشگاه غدیر اهواز

یکشنبه - ۰۶/۱۱/۹۲
* ملوان بندرانزلی - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۴: ۳۰، ورزشگاه تختی انزلی
* صبای قم - داماش گیلان، ساعت ۱۴: ۳۰، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
* فجرسپاسی شیراز - راه آهن سورینت، ساعت ۱۴: ۳۰، ورزشگاه حافظیه شیراز
* سپاهان اصفهان - استقلال خوزستان، ساعت ۱۴: ۳۰، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
* استقلال تهران - ذوب آهن اصفهان، ساعت ۱۶: ۵۵، ورزشگاه آزادی

جدول گلزنان لیگ برتر :
۱۰ گل: کریم انصاری فرد (تراکتورسازی تبریز) ، رضا عنایتی (صبای قم) و مهرداد بایرامی (گسترش فولاد)

۹ گل: سیدجلال رافخایی (ملوان بندرانزلی) و لوسیانو پریرا (فولاد خوزستان)

۸ گل:  سجاد شهباززاده (سایپا البرز)

۷ گل: رضا نوروزی (نفت تهران)

۶ گل:  سیدمهدی سیدصالحی (پرسپولیس) ، مهدی رجب زاده (ذوب آهن اصفهان) ، اسماعیل شریفات (فولاد خوزستان) ، محمدرضا خلعتبری (پرسپولیس) ، محمد غلامی (سپاهان) ، لوسیانو ادینهو (مس کرمان) و  فرید بهزادی کریمی (صبای قم)

۵ گل:  محمد قاضی (استقلال) ، علی کریمی (تراکتورسازی) ، میلاد میداوودی (صنعتی خوزستان) ، امین متوسل زاده (داماش گیلان) ، بختیار رحمانی (فولاد خوزستان) ، جابر انصاری (گسترش فولاد) و مهدی شریفی (سپاهان)

جدول رده بندی لیگ برتر

نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل گل امتیاز
۱ استقلال تهران ۲۳ ۱۳ ۷ ۳ ۲۶ ۱۵ ۱۱+ ۴۵ (۱-)
۲ فولاد خوزستان ۲۳ ۱۲ ۷ ۴ ۳۰ ۲۱ ۹+ ۴۳
۳ پرسپولیس ۲۳ ۱۲ ۶ ۵ ۲۴ ۱۰ ۱۴+ ۴۱ (۱-)
۴ سپاهان اصفهان ۲۳ ۱۰ ۱۰ ۳ ۲۶ ۱۳ ۱۳+ ۴۰
۵ نفت تهران ۲۲ ۱۰ ۸ ۴ ۲۷ ۱۷ ۱۰+ ۳۸
۶ تراکتورسازی تبریز ۲۳ ۹ ۱۱ ۳ ۳۳ ۲۳ ۱۰+ ۳۷ (۱)
۷ ملوان بندرانزلی ۲۳ ۱۰ ۵ ۸ ۲۸ ۲۳ ۵+ ۳۴
۸ سایپا البرز ۲۳ ۷ ۹ ۷ ۲۲ ۲۴ ۲۰- ۳۰
۹ گسترش فولاد ۲۳ ۶ ۸ ۹ ۲۷ ۲۶ ۱+ ۲۶
۱۰ استقلال صنعتی ۲۳ ۶ ۸ ۹ ۲۳ ۲۹ ۶- ۲۶
۱۱ صبای قم ۲۳ ۶ ۵ ۱۲ ۲۵ ۳۱ ۶- ۲۳
۱۲ داماش گیلان ۲۳ ۵ ۸ ۱۰ ۲۴ ۳۱ ۷- ۲۲ (۱-)
۱۳ ذوب آهن اصفهان ۲۳ ۴ ۹ ۱۰ ۱۹ ۳۰ ۱۱- ۲۱
۱۴ راه آهن سورینت ۲۳ ۴ ۷ ۱۲ ۱۷ ۳۰ ۱۳- ۱۹
۱۵ فجرسپاسی شیراز ۲۳ ۴ ۷ ۱۲ ۱۵ ۳۰ ۱۵- ۱۹
۱۶ مس کرمان ۲۳ ۱ ۱۳ ۸ ۱۸ ۳۱ ۱۳- ۱۶
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات