چگونه به بهانه کیفیت داربی به دو باشگاهی که این همه طرفدار دارند اهانت می کنید؟ چرا به هر بهانه ای دم از هزینه کردن از بیت المال می زنید.

به گزارش افکارنیوز ، باشگاه های استقلال و پرسپولیس با انتشار بیانیه ای مشترک به صداوسیما اعتراض کردند.

در این بیانیه مشترک آمده است:

با تأکید بر این واقعیت که ما خود از علاقه مندان و حامیان صدا و سیما هستیم سؤال این است:

چگونه به بهانه کیفیت داربی به دو باشگاهی که این همه طرفدار دارند اهانت می کنید؟ چرا به هر بهانه ای دم از هزینه کردن از بیت المال می زنید و به خود اجازه می دهید که بگویید دولت نباید به دو باشگاه مردمی پرسپولیس و استقلال که ریشه در قلب و روح و احساسات مردم دارند کمک کند. آیا زمانی که این دو تیم بهترین بازی ها را به نمایش می گذارند می گویید «دولت باید به اینها کمک کند؟ » در حالی که استقلال و پرسپولیس در فصل جاری مجموعاً ۵/۲ میلیارد از بودجه دولتی و بیت المال استفاده کرده اند چرا دم از هزینه های ۵۰ میلیارد تومانی آن هم از بیت المال می زنید؟

برادران عزیز شما بیست شبکه دارید اما شاید برخی از شبکه های شما به رغم هزینه های میلیاردی و نجومی صدهزار بیننده هم نداشته باشند آیا آنها را تعطیل می کنید! شما اختتامیه جشنواره جام جم را ساعت ها زنده و مستقیم از تلویزیون پخش می کنید و جواب هم نمی دهید که چند میلیارد هزینه برگزاری مراسم و پخش زنده آن شده است. این داربی اما بالغ بر ۴۰ میلیون بیننده داشت و شما از روزهای قبل از بازی در بخش های مختلف و در برنامه های ترکیبی و ورزشی به آن پرداخته و یک هفته قبل از داربی و چند روز پس از آن خوراک بسیاری از برنامه های شما با همین داربی تأمین شده است و در کنار آن کلی هم درآمد داشته اید حال چطور به خود اجازه می دهید به بهانه کیفیت داربی از ریشه به این دو باشگاه حمله کرده و کار را به جایی برسانید که بگویید دولت نباید به این تیم ها پول بدهد.

آیا شما می گویید چرا برخی باشگاه های طرفدار یا بدون طرفدار سالیانه ۵،۱۰ یا۱۵ میلیارد تومان و حتی بیشتر از آن از بودجه بیت المال ارتزاق می کنند اما پرسپولیس و استقلال با ده ها میلیون از هواداران خود مجموعاً ۵/۲ میلیارد تومان دریافت کرده اند.

وقتی ما دولتی هستیم و باشگاه دست بخش خصوصی نیست و بسیاری از راه های درآمدزایی ما به ناحق توسط صداوسیما بسته شده چرا دولت نباید به این تیم ها کمک کند؟ یا استقلال و پرسپولیس را خصوصی کنید و آنگاه بودجه دولتی شان را قطع کنید یا اینکه منصفانه و عادلانه مثل سایر باشگاه ها با این دو هم برخورد کنید.

برای این بازی اخیر در ازای پول بلیت که هواداران پرداخت کردند، هزینه ۴۱ میلیون تومان اجاره استادیوم آزادی توسط باشگاه میزبان پرداخت شد. آیا شما هم برای برنامه های خود یک ریال هزینه کرده اید یا میلیاردها تومان با پخش آگهی های قبل از بازی بین دو نیمه و بعد از بازی بیش از ۵۰ دقیقه زیرنویس و… سود برده اید؟

مگر غیر از این است که حتی در سایر برنامه های ورزشی خود در یک هفته اخیر به لطف داربی میلیاردها تومان درآمد تبلیغاتی و بازرگانی داشته اید؟

انصاف تان کجا رفته چرا خیلی راحت این دو باشگاه را با ارقام غیرواقعی زیر سؤال برده و مسخره هم می کنید و به نوعی مثل دستمال کاغذی با این دو باشگاه ریشه دار و پرطرفدار که میراث فرهنگی مملکت هستند برخورد می کنید؟

آیا پرطرفدار و مردمی بودن گناه و جرم این دو باشگاه است؟

آیا شأن این دو باشگاه این برخوردها و این بی انصافی ها است؟

بیایید و لطف کنید یک بار هم که شده بگویید همین داربی برای شما چند میلیارد تومان درآمد در بر داشته است.

اینقدر دم از بیت المال نزنید، کدام بیت المال؟

پرسپولیس و استقلال مگر چقدر بودجه از دولت دریافت کرده اند که این همه باید پاسخگو باشند؟ مگر این دو باشگاه متعلق به مردم، دولت و بیت المال نیستند؟

ما از شما جز انصاف و عدالت چیزی نمی خواهیم لطفاً منصف باشید نه اینکه به هر بهانه ای بیایید و به دو باشگاهی که مورد توجه و مورد علاقه مردم ستند حمله کنید.

مخلص کدام اینکه، صدا و سیما اگر حرفه ای تر و صحیح تر را ه های درآمدزایی باشگاه ها در سراسر جهان را ردیابی کرده و مورد تفحص قرار دهد متوجه می شود که باشگاه هایی با طرفداران و هواداران بسیار کمتر از این دو تیم، فقط با حق پخش تلویزیونی استخوان بندی خود را می سازند و بخش پایانی شِکوه اما اینجاست که صدا و سیما نه تنها حق این دو باشگاه را به طور واقعی پرداخت نمی کند بلکه معترض است که چرا وزارت ورزش به دو تیم زیرمجموعه قانونی خود کمک می کند.

راستی آیا به این فکر کرده اید که اگر فوتبال و اگر این دو تیم نبودند چگونه برنامه های صدا و سیما را پر می کردید و مردم را جلوی جعبه جادویی می نشاندید؟

حق پخش تلویزیونی برای هر یک از این دو باشگاه حداقل ۴۰ میلیارد تومان است. صدا و سیما این پول را که نمی دهد حداقل نمک روی زخم این دو باشگاه نپاشد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات