ایمون زاید:

مهاجم سابق پرسپولیس خوشحال است که هنوز آخرین گلزن دربی تهران است. او دوست دارد بار دیگر با بازگشت به پرسپولیس به استقلال گل بزند.

به گزارش افکارنیوز ، ایمون زاید درباره دربی ۷۸ و این که او هنوز آخرین گلزن این بازی است، آرزویش برای بازگشت به پرسپولیس و گروه ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل صحبت کرد.

* چهارمین دربی صفر – صفر. تو هنوز آخرین گلزن دربی هستی!

- استقلال دفاعی بازی می کرد. با این حال آنها بعد از بازی تیم خوشحال تر هستند. استقلال هنوز در صدر جدول لیگ است. هنوز صحنه های دربی ۲-۳ جلوی چشمانم است. آن بازی واقعا بزرگ بود. هر دو تیم می خواستند که ببرند و هر دو تیم بازی جذاب و هجومی را از خود به نمایش گذاشتند. من خیلی خوب می دانم که بازی کردن در دربی چقدر سخت است و انتظارات زیادی از هر دو تیم وجود دارد. هیچ کدام از بازیکنان دو تیم نمی خواهند بازنده این دیدار باشند، چرا که در این صورت با فشار رسانه ها و هواداران مواجه می شوند به همین خاطر بازیکنان برای نباختن وارد زمین می شوند، نه برای پیروز شدن. اما این راه درست برای بازی کردن نیست. در یک بازی قدیمی و بزرگ شما ممکن است بارها ببازید، اما این شانس را هم دارید که تعداد بیشتری از بازی ها را ببرید. مردم فقط برنده ها را به یاد می آورند.

* هواداران هم از عملکرد هر دو تیم به شدت ناراضی بودند و آنهایی که به ورزشگاه نیامده بودند هم چیزی را از دست ندادند.

- در این بازی پرسپولیس بهتر از حریف بود. اما استقلال در حال حاضر خوشحال تر است، چرا که با این مساوی خود را در صدر جدول حفظ کرده. اما حق هواداران بیشتر از این هاست. تماشاگران پرسپولیس و استقلال واقعا عاشقانه تیم شان را دوست دارند و می خواهند بازی زیبایی را ببینند، یک دیدار بزرگ و هیجان انگیز. آنها می آیند که زیبایی و جذابیت را از نزدیک ببینند و من فکر می کنم بازیکنان این دو تیم بزرگ باید این را به هوادارانشان نشان دهند. مردم این دربی یا دربی قبل را به خاطر نمی آورند. اما امیدوارم که دربی بعد در ذهن آنها ماندگار شود. من دوست دارم دوباره برای پرسپولیس بازی کنم و در دربی هم گل بزنم. این دربی بازیکنانی مثل علی کریمی و مهدی مهدوی کیا را می خواهد؛ بازیکنانی که ترسی از باخت ندارند. دعا می کنم بار دیگر بتوانم در این بازی بزرگ به میدان بروم و به استقلال گل بزنم.

* در این فصل پرسپولیس را چطور دیده ای؟

- فکر می کنم پرسپولیس نسبت به سال های گذشته خیلی بهتر شده است. آنها شانس بسیار خوبی برای قهرمانی در لیگ دارند و علی دایی تا این جا خوب کار کرده است.

* قبلا در مصاحبه ای گفته بودی که در فوتبال ایران بازیکن نمی تواند به پول خود برسد و انتقادهای زیادی را انجام داده بودی. چه جاذبه ای باعث می شود که تو باز هم بخواهی به لیگ ایران بیایی؟

- من از فوتبال ایران به شدت انتقاد داشتم، چرا که دوره خیلی خیلی بدی را در آلومینیوم سپری کردم، اما الان انگیزه بزرگی برای بازی در پرسپولیس دارم و می خواهم به مردم ثابت کنم که می توانم گل بزنم و مهم تر از آن گل های زیادی برای پرسپولیس به ثمر برسانم.

* حتما از همگروه های ایران در جام جهانی خبر داری. نظرت درباره حریفان ایران چیست؟

- ایران در گروه سختی قرار گرفته، اما من فکر می کنم آنها شانس صعود داشته باشند. به نظر من آرژانتین به راحتی تیم اول گروه خواهد شد، اما رتبه دوم برای سه تیم دیگر یعنی، ایران، نیجریه و بوسنی قابل دسترسی است. هر سه تیم برای صعود شانس دارند. نیجریه تیمی سرعتی و قدرتی است. بوسنی هم به لحاظ تاکتیکی خوب است، اما این نخستین جام جهانی این کشور است و مطمئنا کار برای آنها سخت خواهد بود. ایران هم از نظر تکنیکی خیلی خوب است و در کنار آن کی روش از نظر تاکتیکی مربی خوبی است. فکر می کنم ایران تجربیات بزرگ بازیکنانی مثل نکونام را نیاز دارد که تیم را رهبری کند. ایران باید با ۱۱۰ درصد آمادگی بازی کند که شانس صعود داشته باشد. به نظر من ایران باید یک برگ برنده را به فهرست بازیکنان خود اضافه کند؛ بازیکنی که در هر وضعیتی کیفیت بالایی دارد و همین طور بسیار با تجربه است و آن برگ برنده هم علی کریمی است. به شدت معتقدم که ایران در جام جهانی به کریمی نیاز دارد و او می تواند در کنار بازیکنان جوان به تیم ملی کمک کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات