محمد رویانیان و استعفا، آشناترین وازه های مدیریت پرسپولیس در این دوسال و نیم اخیر بود. واژه هایی که حالا بعد از قبول چهارمین استعفای رویانیان، به آرشیو پرسپولیس پیوسته است.

به گزارش افکارنیوز ، هر ۲۱۳ روز یک استعفا. یعنی تقریبا هر ۷ ماه یک بار. این آمار مدیرعامل باشگاه پرسپولیس است. «محمد رویانیان» که حدود ۸۵۰ روز پیش و با حکم «محمد عباسی» وزیر وقت ورزش و جوانان دولت دهم، به مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس منصوب شده بود، عصر دیروز و پس از باخت پرسپولیس مقابل گسترش فولاد تبریز، برای چهارمین بار از سمت خود استعفا داد.
استعفایی که البته این بار برخلاف ۳ مرتبه قبلی، با تایید هیئت مدیره باشگاه همراه بود تا مدیریت سردار در پرسپولیس را به بایگانی تاریخ این باشگاه بسپارد. مدیری که در طول مدیریت کمتر از دوسال و نیمه اش برای پرسپولیس، از خبرساز ترین مدیران پرسپولیس بود و البته اولین مدیر تاریخ این باشگاه که تقریبا سالی ۲ بار از سمت اش کناره می گیرد. این گزارش، مروری است بر همه استعفاهای محمد رویانیان از مدیرعاملی پرسپولیس:

اولین استعفا: به دنیای فوتبال تعلق ندارم

۲۴ بهمن ماه سال ۹۰ بود که خبر آمد مدیرعامل جدید سرخپوشان پایتخت از سمت خود کناره گیری کرده است. در حالی که تنها حدود ۵ ماه از مدیریت رویانیان بر پرسپولیس می گذشت، رسانه ها خبر از استعفای آقای مدیرعامل دادند.

«محمد رویانیان» که ان روزها، شایعه حضورش در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال هم به گوش می رسید، به خبرگزاری «فارس» گفته بود: «با توجه به اینکه به فوتبال علاقه ای ندارم قصد شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال را ندارم. پرسپولیس را به خاطر عشق به هوادارانش قبول کردم و تاکنون نیز فقط به خاطر هواداران ماندم. واقعیت این است که از مدیرعاملی پرسپولیس هم استعفا کرده ام و این استعفا را به وزیر ورزش و جوانان دادم ولی تاکنون جوابی داده نشده است. »

هرچند رویانیان، همان روز و پس از انتشار این مصاحبه، به سایت خبرآنلاین چیز دیگری گفته بود: «این خبر استعفا که گفتم برای زمانی بود که ۹۰ روز از حضورم در فوتبال می گذشت نه امروز. از پرسپولیس نمی روم و کارم را می کنم. »

مصاحبه آقای مدیرعامل با خبرگزاری «ایسنا» هم ماندن او را تایید می کرد. او به ایسنا گفته بود که در راهپیمایی ۲۲ بهمن صحنه هایی از علاقه مردم دیده که ذهنیتش به کلی نسبت به فوتبال عوض شده و اینکه می ماند.



دومین استعفا: خسته ام و می خواهم بروم جبهه جدید

کمتر از یک سال بعد، نام رویانیان و پرسپولیس و استعفا، دوباره به هم گره می خورد. او که همزمان با مدیریت بر پرسپولیس، ریاست ستاد حمل و نقل و سوخت کشور را هم برعهده داشت، ۲۵ دی ماه ۹۱ از جلسه اش با احمدی نژاد خبر داده بود و گفته بود: «در این جلسه درخواست کرده ام تا به دلیل فشار کاری و خستگی ناشی از ریاست ستاد حمل و نقل و سوخت کشور کناره گیری کنم از سوی دیگر از وزیر ورزش نیز درخواست کرده ام تا از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس کنار بروم که در این خصوص قرار است جلسه ای با عباسی داشته باشم. »

رویانیان با تاکید بر اینکه درخواست رسمی در خصوص کناره گیری خود از ریاست ستاد حمل و نقل و سوخت کشور و مدیر عاملی باشگاه پرسپولیس را ارایه کرده، این را هم گفته بود که: «طی این مدت فشار زیادی به بنده وارد شده و نگران آن هستم که نتوانم به دلیل خستگی وظایف خود را در این پست ها به طور کامل انجام دهم، لذا درخواست کرده ام تا به شغل قبلی خود در ستاد کل نیروهای مسلح بازگردم. امیدوارم با موافقت دفتر رییس جمهوری و وزیر ورزش و جوانان هرچه سریعتر این امر محقق شده و بتوانم در جبهه جدیدی خدمتگزار مردم شریف باشم. »

۴ روز بعد اما، مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس گفت: «استعفای محمد رویانیان شفاهی بوده است. »

«حسین قدوسی» استعفای محمد رویانیان را یه دلیل ناراحتی از انتشار اخباری که در مورد پرسپولیس منتشر شده بود عنوان کرده بود، اما تاکید کرده بود که بعد از آن مسئولان وزارت ورزش حمایت کردند و او استعفایش را پس گرفت.



سومین استعفا: حق السکوت نمی دهم

ماجرای جنجالی محرومیت علی دایی و کسر امتیاز از این تیم، سردار رویانیان را دوباره در موقعیت کناره گیری قرار داد. ۳۰ مهر ماه سال ۹۲، رویانیان در گفتگوهایی جداگانه با ۳ خبرگزاری، اعلام کرد تا وقتی تکلیف پرسپولیس روشن نشود به باشگاه پرسپولیس نخواهد رفت!

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با انتقاد از حکمی که به طور همزمان برای کسر امتیاز از تیم فوتبال این باشگاه و محرومیت علی دایی صادر شده است، گفته بود: «به خاطر ظلمی که در حق پرسپولیس شده، ۴۸ ساعت پیش استعفایم را به هیات مدیره و مسئولان مربوطه دادم و تا زمانی که در این موضوع تعیین تکلیف نشود، به باشگاه نخواهم رفت. »

رویانیان: «هدف اینها این است که پرسپولیس را بمباران و ما را مجبور کنند که سکوت کنیم! شاید این یک حق السکوت است»

سرنوشت این استعفا هم مثل دو استعفای قبلی بود: «بازگشت» . نتیجه هم این طور اعلام شد: «پس از بررسی های انجام شده و صحبت های مطرح شده اعضای هیئت مدیره برای چندمین بار با استعفای وی مخالفت کردند و به وی اعلام شده که باید با قدرت کار خود را دنبال کند. »



چهارمین استعفا: خداحافظ پرسپولیس!

اول بهمن ماه سال ۹۲، ساعتی پس از باخت پرسپولیس مقابل گسترش فولاد و کسب تنها دو امتیاز از ۴ بازی آخر، مدیرعامل پرسپولیس با انتشار نامه ای خطاب به هواداران، از انها خداحافظی کرد و برای چهارمین بار در طول دوره ۸۵۰ روزه مدیریتش، استعفا کرد.

رویانیان در بخشی از این نامه نوشته بود: «هر آمدنی، رفتنی دارد. ۲۹ شهریور ۹۰ که حکم مدیرعاملی ام در باشگاه بزرگ و محبوب پرسپولیس صادر شد می دانستم که روزی هم زمان رفتن از راه می رسد اما تصور نمی کردم نوشتن نامه خداحافظی با هواداران پرسپولیس تا این حد سخت و دشوار باشد. شاید بدین خاطر که آن قدر ناگفته در سینه دارم که نمی دانم چگونه واژه ها را کنار هم بگذارم تا حق مطلب ادا شود. »

رویانیان البته این را هم نوشته بود که: «دو ماه پیش نیز نامه استعفایم را به وزارت ورزش تقدیم کرده و هفته گذشته نیز مجددا در نامه ای به وزیر محترم ورزش و جوانان شرایط ادامه فعالیت خود در باشگاه پرسپولیس را اعلام داشته و تاکید کرده بودم ادامه فعالیت با شرایط کنونی میسر نیست. به هر دلیلی که بود نه به عنوان «محمد رویانیان» بلکه به عنوان «مدیرعامل باشگاه پرسپولیس» این توفیق را نداشتم تا ملاقاتی با متولی ورزش کشور و رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس داشته باشم. »

رویانیان در نامه بلندش احساسی هم شده بود. آنجا که نوشته بود: «احساس می کنم باید بروم تا پرسپولیس نفس بکشد. برخی اتفاقات قبل از دربی که تمایل ندارم اشاره ای به آن کنم نیز قلبم را شکست و دلم را آتش زد. مانده بودم به خاطر بچه هایی که مثل فرزندانم آنها را دوست داشتم اما… درد دل ها بماند برای وقت دیگر، تقدیر این است پس از کلی کلنجار رفتم با خودم و وجدانم نامه خداحافظی و کناره گیری ام را نیمه های شب حین تماشای برنامه نود بنویسم و مجوز انتشار آن پس از بازی پرسپولیس و گسترش فولاد تبریز را صادر کنم. »

سرنوشت استعفای چهارم اما مثل استعفاهای قبلی نبود. صبح چهارشنبه، هیئت مدیره پرسپولیس تشکیل جلسه داد و حاضران در این جلسه ضمن موافقت با استعفای رویانیان، «علی پروین» را تا معرفی مدیرعامل جدید به سرپرستی پرسپولیس برگزیدند.

رویانیان هم که به جلسه رفته بود، در بازگشت، به خبرنگاران گفت: «من باید از پرسپولیس می رفتم و هواداران می دانند که نمی شد در این تیم باقی بمانم. من اگر بخواهم همه چیز را شفاف بگویم گردن من را می زنند همان طور که گردن بقیه را زدند! آنقدر من را زدند که همه جای بدنم درد می کند! »

به این ترتیب، پرونده مدیرعاملی سردار محمد رویانیان در پرسپولیس بسته شد تا آقای مدیرعامل، پس از استعفای چهارم با تیم سرخپوش پایتخت خداحافظی کند و وداع جنجالی و خبرسازی با پرسپولیس داشته باشد. درست مثل روز انتشار خبر مدیریتش در پرسپولیس که جنجالی و خبرساز شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات