باشگاه پرسپولیس با استعفای محمد رویانیان و انتخاب علی پروین به عنوان سرپرست وارد دوره جدیدی از بحران ها شد و مشخص نیست در آینده چه اتفاقاتی پیرامون این باشگاه پرطرفدار رخ خواهد داد.

به گزارش افکارنیوز ؛ در حالی که تیم فوتبال پرسپولیس روزهای پرنوسانی را پشت سر می گذرد و شاگردان علی دایی در چهار بازی گذشته تنها دو امتیاز کسب کرده اند، استعفای محمد رویانیان و جدایی وی نیز اوضاع این تیم پرطرفدار را بحرانی تر از قبل کرد. با این حال هیات مدیره این باشگاه صبح چهارشنبه تشکیل جلسه داد و علی پروین را به عنوان سرپرست این باشگاه انتخاب و به وزارت ورزش و جوانان معرفی کرد.


علی پروین در شرایطی به عنوان سرپرست معرفی شد که چند هفته قبل و پس از اختلافاتی که بین اعضای هیات مدیره و محمد رویانیان بوجود آمده بود، به عنوان گزینه جانشینی رویانیان معرفی شد و حتی در صورتجلسه ای که خبرساز شد، نام او به عنوان مدیرعامل باشگاه مطرح شده بود. با این حال رویانیان با ترفندهای خاص خودش توانست از آن مرحله عبور کند اما در نهایت چاره ای جز استعفا پیدا نکرد و رفت.


حالا و پس از تصمیم اعضای هیات مدیره مبنی بر معرفی علی پروین به عنوان سرپرست، این پرسش مطرح می شود که آیا وزارت ورزش و جوانان که تا به حال به این ماجرا ورود نکرده است، پروین را به عنوان سرپرست باشگاهی که مالکیتش برعهده وزارت ورزش است را تایید می کند؟ آیا محمود گودرزی که رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس به حساب می آید از علی پروین برای سرپرستی حمایت خواهد کرد؟


پرسش دیگری که مطرح می شود این است که با وجود اینکه وزارت ورزش و جوانان در ماه های اخیر به اتفاقات باشگاه پرسپولیس ورود نکرده است، چه کسانی برای این باشگاه تصمیم گرفته اند و استراتژی تغییرات را مهندسی کرده اند؟ چه کسانی قبل از این با علی پروین جلسه گذاشته بودند و از او به عنوان گزینه جانشینی محمد رویانیان حمایت کرده بودند؟ در تحقیق برای رسیدن به پاسخ این پرسش ها به نقش گروهی می رسیم که در ساختمانی خارج از وزارت ورزش برای برخی نهادهای زیر مجموعه این وزارتخانه تصمیم گیری می کنند.


در این مورد گفته می شود گروهی از افرادی که قبل از این با وزیر ورزش و جوانان ارتباط خوب و نزدیکی داشتند بدون آنکه حکمی از وی داشته باشند در مورد برخی نهادهای زیر مجموعه وزارت ورزش تصمیم گیری می کنند. بتازگی یکی از همین افراد در ورزش مسئولیت گرفته است.


نکته تکمیلی این ماجرا و اتفاقات پشت پرده ای که برای باشگاه پرسپولیس رخ می دهد به ساختمانی در خیابان جردن برمی گردد که جلسات این مثلث تصمیم ساز در آن برگزار می شود. البته بعد از آنکه یکی از این افراد سمت جدیدی را در ورزش گرفت، برخی جلسات نیز در محل دفتر وی برگزار می شود. در این مورد گفته می شود همین افراد ترکیب آینده هیات مدیره باشگاه پرسپولیس را نیز خواهند چید.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات