امام جمعه بروجرد:

لرستان خبر: امام جمعه بروجرد گفت: ورزش باعث بهبود اخلاق شده و انسان را برای کارها و وظایف مهم اماده می کند و روحیه شهادت و گذشت و فداکاری و حمایت از مظلوم را به انسان اعطا می کند.

لرستان خبر، حجت الاسلام'حسن ترابی' روز دوشنبه در دیدار با جامعه ورزشی بروجرد با اشاره به فرارسیدن هفته ورزش و تربیت بدنی افزود: هدف از نامگذاری این هفته، بیان اهمیت و اثرات کاربردی ورزش در زندگی فردی و اجتماعی و اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت جامعه به ورزش همگانی است.
 

وی با اشاره به اهمیت ورزش در سلامت جسم و توانمندی جسمانی افزود: در همه مکاتب الهی نسبت به پرورش و تربیت جسم توصیه های اکید شده و انسانی که از سلامت و توانمندی جسمانی برخوردار باشد می تواند حق خدا و خانواده را ادا کند.


امام جمعه بروجرد ورزش را عاملی برای تقویت اراده انسان و تقویت توان رزمی و دفاعی دانست و بالا بودن توان ایستادگی در برابر مشکلات و دوری از خمودگی و کسالت را خاص ورزشکاران خواند.
 

به گفته وی قهرمان کسب نیست که در میدان مسابقات مقام بیاورد، بلکه قهرمانی واقعی کسی است که در عرصه ورزش همواره اخلاق مدار باشد و همین اخلاقمداری و معنویت است که ورزش ما را از سایر کشورها جدا می سازد.
 

حجت الاسلام ترابی افزود: مربی باید دارای اخلاق، معنویت و جوانمردی باشد زیرا اخلاق و منش مربی در روحیه شاگردان اثر گذار سا و رفتار مربی ناخودآگاه در اطرافیان تاثیر می گذارد.
 

وی با انتقاد به برخی رفتارهای نامناسب ورزشکاران افزود: رفتار برخی ورزشکاران که الگوی بسیاری از جوانان ما هستند، ورزش کشور را بدنام نموده و نشان می دهد که مربی آنها را به خوبی تربیت نکرده است.
 

وی ورزش را وسیله ای برای اتحاد، ایجاد صفا و صمیمیت، مودت و اخوت مردم دانست و افزود: اگر ورزش ما به این سمت و سو برود؛ همان ورزشی خواهد بود که در جامعه اسلامی و الهی از آن انتظار می رود.
 

امام جمعه بروجرد عملکرد حوزه ورزش شهرستان بروجرد را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در بحث ترویج ورزش همگانی در کشور خوب کار شده و مردم به نوعی با ورزش سرو کار دارند و در حوزه عمرانی نیز با توجه به کاهش اعتبارات و بودجه در کلان کشور، روند ساخت و سازها و پروژه های عمرانی بروجرد متوقف نشده است.
 

در ادامه رییس اداره ورزش و جوانان بروجرد عملکرد پنج ساله دوره ریاست خود را گزارش داد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات