تیم ملی والیبال کشورمان شانس زیادی برای صعود به دور دوم لیگ جهانی والیبال دارد و البته بازی فردا شب برابر لهستان نقش زیادی در هموارکردن این مسیر دارد.

به گزارش لرستانت خبر، تیم ملی والیبال کشورمان در دور برگشت لیگ جهانی والیبال خوش درخشید و ۵ پیروزی متوالی را به دست آورد و در حال حاضر با ۵ برد و ۱۵ امتیاز در رده سوم گروه خود قرار دارد.

 

در این گروه آمریکا با ۷ برد و ۲۰ امتیاز در صدر قرار دارد و شانس اول صعود از این گروه محسوب می شود. لهستان نیز با ۶ برد و  ۱۷ امتیاز در رده دوم قرار دارد و برای صعود از این گروه ایران را به عنوان اصلی ترین رقیب خود پیش رو دارد.

 

اینکه اگر ایران شب گذشته می توانست ۳ امتیاز این بازی را بگیرد با لهستان در امتیاز و تعداد بُرد برابر می شد و شرایط راحت تر می شد، بماند. آنچه مهم است این است که ایران برای صعود از این گروه به ۳ امتیاز و پیروزی دیدار فردا شب برابر لهستان نیاز دارد.

 

اگر ایران فردا شب ۳ بر صفر یا ۳ بر یک به پیروزی برسد در تعداد بُرد با لهستان برابر می شود و با ۱۸ امتیاز جای لهستان را در رده دوم خواهد گرفت. در این شرایط روی کاغذ شرایط ایران برای صعود آسان تر خواهد شد چرا که در دو بازی آخر، ایران در آزادی برابر روسیه به میدان می رود و لهستان باید برابر آمریکا به میدان برود و با توجه به اینکه پیروزی ایران و لهستان ممکن است جایگاه آمریکا را لغزنده کند مطمئنا آمریکا با تمام قدرت برابر لهستان به میدان می رود.

 

اگر در بازی فردا شب ایران ۳ بر ۲ به پیروزی برسد ایران و لهستان در تعداد برد با هم برابرند اما ایران  ۱۷ و لهستان ۱۸ امتیازی خواهد شد. در این شرایط ایران باید در دیدارهای  هفته پایانی خود برابر روسیه ۶ امتیاز بگیرد و منتظر نتایج لهستان برابر آمریکا باشد.

 

اگر ایران در بازی خود برابر لهستان ۳ بر ۲ شکست بخورد ایران با ۵ پیروزی و  ۱۶ و لهستان با ۷ پیروزی و  ۱۹ امتیازی  در رده دوم خواهد ماند و تنها شکست لهستان برابر آمریکا می تواند راه صعود ایران را هموار  کند.

 

اگر ایران ۳ بر صفر و ۳  بر یک شکست بخورد با ۵ پیروزی ۱۵ امتیازی خواهد ماند و و لهستان با ۷ پیروزی ۲۰ امتیازی خواهد شد. در این شرایط ایران علاوه بر اینکه باید ۶ امتیاز برابر روسیه بگیرد باید منتظر شکست لهستان برابر آمریکا در هر دو بازی باشد.

 

البته باز هم شرایط صعود در این گروه قابل پیش بینی نیست و با توجه به اینکه روسیه برای ماندن  در لیگ جهانی باید امتیازات خود را افزایش دهد مطمئنا برای بازی های باقیمانده با قدرت بیشتری برابر حریفان قرار خواهد گرفت و شاید روسیه معادلات صعود را تغییر دهد.

 


منبع: دانشجو

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات