رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد

لرستان خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طرح تحول نظام سلامت در لرستان همزمان با سراسر کشور اجرا می شود و با اجرای این طرح، پرداخت مستقیم بیماران بستری شده در بیمارستانهای دولتی کمتر از ۱۰ درصد است.

به گزارش لرستان خبر از خرم آباد، کورش ساکی امروز در جمع خبرنگاران در خرم آباد اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با اجرای بسته های تحولی تلاش می کند که مردم کمتر از جیبشان هزینه پرداخت کرده و در عین حال خدمات بهتری دریافت کنند و در این راستا 9 بسته حمایتی تعریف شده که هفت بسته آن در حوزه خدمات درمانی است.

 وی افزود: کاهش سهم پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم ، ارتقای کیفیت خدمات درمانی در درمانگاهها و بیمارستانها، طرح نوسازی هتلینگ (تخت روز بستری) بیمارستانها، طرح حمایت ویژه از بیماران بستری و صعب العلاج، طرح رایگان شدن زایمان طبیعی، طرح استقرار پزشکان مقیم در ایام تعطیل در بیمارستانها و افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و راه اندازی اورژانس هوایی در 16 نقطه کشور ، هفته بسته درمانی است که با حمایت دولت اجرای آنها از روز گذشته (15 اردیبهشت ) آغاز شده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی  لرستان بیان کرد: با اجرای این بسته ها قرار است برای رفاه حال بیماران و خانواده های آنها تمام داروها و تجهیزات پزشکی در بیمارستانها ارائه شود تا مردم مجبور نباشند برای تهیه آنها به خارج از بیمارستان مراجعه کنند.

 وی تصریح کرد: با اجرای این طرح، پرداخت مستقیم بیماران بستری شده در بیمارستان های دولتی بیش از 10 درصد نخواهد بود و ارجاع بیماران برای خرید دارو، لوازم مصرفی پزشکی و خدمات تشخیصی درمانی (آزمایشگاه و رادیولوژی) نیز به خارج از بیمارستان متوقف می شود.

 ساکی گفت: حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم با هدف ارتقای کیفیت خدمات سلامت در مناطق محروم و افزایش دسترسی مردم به خدمات و مراقبت های سلامت و جذب ماندگاری متخصصان در این مناطق از دیگر برنامه های تحول در نظام سلامت است.

 وی عنوان کرد: ارائه این خدمات به صورت 24 ساعته و در ایام تعطیل و دریافت نکردن هرگونه وجهی از بیماران خارج از روال رسمی صندوق بیمارستان از دیگر برنامه های این طرح است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: تحولات نظام سلامت و آنچه که قرار است از 15 اردیبهشت اجرائی شود دو بسته را شامل می شود ، علاوه بر رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستانهای دولتی ، از این پس بیماران بستری ساکن شهر فقط ده درصد هزینه ها و بیماران روستایی و عشایر که به مراکز درمانی ارجاع داده می شوند فقط 5 درصد هزینه های درمان خود را می پردازند.

 وی افزود: بیمارستانها هم موظف شده اند تمام داروها و لوازم مصرفی بیماران را خود تهیه کنید و به این ترتیب به نوعی می توان گفت که نسخه دادن به بیماران بستری و فرستادن وی به خارج از بیمارستان ممنوع شده است.

 انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات