مدیرکل دامپزشکی لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: بحث سلامت دام و مواد غذایی دامی یکی از مهمترین مسائل در امر سلامت جامعه است زیرا ۶۰ درصد از بیماری های انسان از طریق دام و فرآورده های دامی انتقال پیدا می کند.

به گزارش لرستان خبر از خرم آباد، ابراهیم توکلی امروز در نخستین کارگروه سلامت و امنیت غذایی لرستان در خرم آباد اظهار کرد: بیش از 60 درصد بیماری های انسان از طریق دام انتقال پیدا می کند که این بیماری ها شامل برخی از بیماری های خطرناک مانند هاری، تب مالت و تب کنگو هستند.

وی افزود: برای رعایت بهداشت و تأمین سلامت جامعه باید در ابتدا زیرساخت های لازم را فراهم کنیم  و سپس اقدام به اجرای طرح های سلامت کنیم که خوشبختانه در این زمینه تا حدودی بسترهای لازم در لرستان مهیا شده است ولی متأسفانه این زیرساخت ها مورد استفاده قرار نگرفته و در این زمینه اقدامی نیز صورت نگرفته است.

توکلی تصریح کرد: یکی از زیر ساخت های مناسب موجود در شهرستان خرم آباد احداث میدان دام است کهتا کنون ساماندهی نشده است و هم اکنون فروش دام به طور پراکنده در سطح شهر و در مناطق مختلف شهر انجام می گیرد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان اظهار کرد: با نزدیک شدن به فصل گرما بیماری های دامی نیز افزایش می یابد که تنها راه پیشگیری و مقابله با این بیماری ها نگهداری گوشت در محوطه پیش سرد کشتارگاه ها است که این موقعیت در کشتارگاه صنعتی خرم آباد وجود دارد و از آن استفاده نمی شود.

وی بیان کرد: انتظار سازمان دامپزشکی لرستان از کارگروه سلامت استان این است که بحث احداث پیش سردها را به طور جدی پیگیری کنند و در برابر اعتراضات قصابان و دامداران کوتاه نیایند و برای ساماندهی میدان دام و توسعه پیش سردها اقدام کنند.

توکلی افزود: همه دستگاه های امنیتی و مرتبط باید در راستای بهره گیری از زیرساخت های موجود در لرستان مانند پیش سردهای موجود در کشتارگاه های صنعتی تمام تلاش خود را به کار گیرند.

انتهای پیام/ ق

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات