فرماندار پلدختر:

لرستان خبر: فرماندار پلدختر گفت: در طرح نظام سلامت هزینه بیماران بستری شده در بیمارستان ها از 40 به 10 درصد کاهش یافته و 100درصد نیازهای این بیماران از سوی داروخانه بیمارستان ها تامین می شود.

لرستان خبر، ˈقدرت الله ترابی نژادˈ روز سه شنبه در بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) پلدختر افزود: یکی از مهمترین اولویت های دولت تدبیر و امید حوزه سلامت است و اهتمام دولت دکتر روحانی ومتولیان امرسلامت در کشور برای بهبود وضعیت سلامت جدی است.
 

وی گفت: ابلاغ سیاست های کلی بخش سلامت از سوی مقام معظم رهبری و تاکیدات معظم له در این حوزه در کنار اعلام شعار محوری سال نیز مسوولیت و رسالت متولیان امور را در این حوزه سنگین کرده است.
 

وی افزود: هدف از اجرای طرح نوپای تحول نظام سلامت کاهش هزینه های مردم دربخش درمان است و برنامه این طرح گامی بلند در ارتقا سلامت مردم که با مشارکت مردم و حمایت دولت این برنامه هر چه بهتر اجرایی شده است.


وی گفت : یکی از هفت بسته خدمتی در طرح تحول نظام سلامت رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که به مرحله اجرا در آمد که هم اکنون در بیمارستان پلدختر هم انجام می گیرد.

 

'ترابی نژادˈ با بیان این که اجرای این طرح نشان دهنده اهمیت بالای زایمان طبیعی نسبت به سزارین است افزود: هدف از انجام این مهم کاهش میزان سزارین بدون اندیکاسیون، افزایش رضایتمندی مادران و کاهش هزینه های مردم است.
 

وی با بیان این که افزایش رضایتمندی بیماران بستری و کاهش هزینه درمان از جمله برنامه های این نظام است تصریح کرد: سهم پرداختی مردم از کل هزینه های بستری در بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی، حداکثر 10 درصد خواهد بود.


وی افزود: کسانی که زیر پوشش بیمه روستایی اند در صورت معرفی به بیمارستان از طریق سیستم ارجاع، فقط پنج درصد فرانشیز را پرداخت می کنند و دفترچه بیمه روستایی در این طرح مزایای بیشتری دارد.
 

وی تصریح کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت توسط دولت یازدهم گام بلندی در حوزه درمان و سلامت در دسترسی آسان بیماران به دارو به خصوص بیماران صعب العلاج و رفع دغدغه های مردم برداشته شد .


فرماندار پلدختر با بیان این که طرح نظام سلامت در پلدختر به ˈزیرمیزیˈ پایان دادگفت: اقدام جدی دولت در حمایت از پزشکان مستقر در مناطق محروم اقدام قابل تحسینی است که می تواند درد بیماران را التیام بخشد.
 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: نبود مرکز انتقال خون در پلدخترموجب شده که افراد داوطلب اهدای خون به خرم آباد مراجعه کنند. .
 

مهندس ˈاحمد کرموندˈ افزود: بخش آی سی یو بیمارستان امام خمینی (ره) پلدختر به علت کمبود نیرو فعالیتی ندارد و برای فعالیت آن به 6 نیرو نیاز است و بخش نوزادان با کمبود نیرو مواجه است که برای شروع فعالیتش به 6 نیرو نیاز است.
 

وی به کمبود و محدودیت فضای سردخانه بیمارستان اشاره کرد و گفت: این سردخانه بیش از دو نفر را در خود نمی تواند جا دهد و به علت جاده ترانزیتی و تصادفات زیاد با کمبود آمبولانس مواجه هستیم .
 

وی افزود: بحث سازمان های بیمه گر است که بیماران باید وقتشان تا ظهردر بیمارستان تلف شد تا نمایندگان بیمه گر بیایند و بیمه را تایید کند.
 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: بیشترین دفترچه های درمانی مربوط به تامین اجتماعی و خدمات درمانی است که اگر بیمه گران به موقع به بیمارستان مراجعه کنند کار بیماران نیز سریع صورت می گیرد.
 

فرماندار پلدختر قول پیگیری و رفع مشکلات و نواقص اعلام شده از سوی سرپرست شبکه بهداشت و درمان این شهرستان را داد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات