مدیر کل دامپزشکی لرستان:

لرستان خبر: مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت: از مردم تقاضا داریم، با رعایت مسائل بهداشتی در خصوص نحوه تهیه و مصرف فرآورده‎های خام دامی اداره کل دامپزشکی استان لرستان را یاری کنند.

لرستان خبر، ابراهیم توکلی صبح امروز در جمع خبرنگاران در خرمآباد اظهار داشت: جایگاه دامپزشکی و سلامت دام در کشور جمهوری اسلامی ایران  نسبت به کشورهای همسایه جایگاه رفیعی است، به صورتی که عملکرد سازمان دامپزشکی کشور به دفعات از سوی سازمانهای بینالمللی مورد تقدیر و تشویق قرار گرفته است.

 

وی عنوان داشت: با توجه به اینکه 50 درصد از کشتارگاههای کشور از سنتی به شکل صنعتی درآمدهاند، استان لرستان نیز در این خصوص پیشرفت خوبی داشته است، به گونهای که همه کشتارگاههای طیور در این استان صنعتی هستند و از نظر بهداشت هیچ مشکلی در آنها وجود ندارد، زیرا ما نسبت به ذبح شرعی آنها توجه خاصی داریم و در هر کشتارگاه یک ناظر ذبح شرعی قرار دادهایم.

 

این مسئول یادآور شد: ما به صورت مستمر و مطابق دستورالعمل کمیته ساماندهی کشتارگاهها را در استان بررسی و با مشکلات از نزدیک آشنا و آنها را مورد بررسی قرار میدهیم.

 

توکلی ادامه داد: یکی از اولویتهای ما در سطح استان لرستان کنترل بیماری بروسلوز است که در این خصوص همه تلاش خود را به کار میگیریم.

 

مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت: علاوه بر اجرای سیاست کاری سازمان دامپزشکی کشور یک طرح از سوی دامپزشکی لرستان تهیه شده است که اگر اعتبار مورد نیاز برای ما تامین شود، این طرح میتواند ما را در کنترل بیماری بروسلوز کمک کند.

 

وی افزود: شعار سازمان دامپزشکی کشور نظارت از مزرعه تا سفره است و ما علاوه بر آن بر همه کشتارگاهه، فرآوری، مرکزهای تولید و... نظارت کافی را داریم، تا برای مردم مشکلی در این خصوص به وجود نیاید.

 

این مسئول بیان داشت: در همه سیاستهای کنترلی و پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور مردم نقش اساسی و کلیدی دارند، زیرا مردم یکی از حلقههای مهم زنجیره کنترلی بیماریهای مشترک بین انسان و دام هستند.

 

مدیر کل دامپزشکی لرستان خاطر نشان کرد : کشتارگاه یکی از مراکز مهم در کنترل بیماریهای دامی است، زیرا کشتارگاهها آینهای از بیماریهای دامی یک منطقه است، بنابراین همه ما باید برای خارج شدن کشتارگاههای استان از وضعیت حال تلاش کنیم.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات